• Anonym

Jag "slog " min 3 åring!

Vet inte var jag ska börja, mår så dåligt redan och har dåligt samvete.
    Allt började imorse när jag väckte min 3 åriga dotter för att lämna henne på dagis och därefter åka till jobbet.
    Väckte henne lungt med en puss på kinden och tog upp henne för att kissa.
    Allt gick bra fram till dess att jag började klä på henne. Hon vägrade, ville ha pyjamasen på sig igen. Började gråta och vägrade göra som jag sa. Klockan var redan för mycket och jag kände att jag kommer försent.
    Jag gjorde verkligen allt ifrån mig på det lugnaste sättet och till slut tappade jag kontrollen och slog henne på armen med min hand. Är ingen misshandlare och slår inte mitt barn men imorse hände det bara. Hatar mig själv för det.
    Och inte nog med det, när vi kom till dagisen och hon gick till fröken så sa jag att hon var lite trött och grynig. Det sa hon också och gick till fröken sen så hörde jag henne säga, jag är ledsen, mamma slår mig.
    Vad ska jag göra, jag kan inte tvätta bort det. Vad ska jag säga om personalen frågar mig?
    :(

• Svar på tråden Jag "slog " min 3 åring!
  • Anonym (Mijo)

Anonym (10) skrev 2009-04-27 11:18:16 följande:

Anonym (Mijo) skrev 2009-04-27 11:13:56 följande: Om det kommer en anmälan till soc om misstanke om misshandel/ofredande av barn så är de i sin tur skyldiga att polisanmäla!
    Ja det vet jag mycket väl men de kommer ju att göra en utredning och om den inte visar något så händer ju inget eller hur?
    Är själv socialtant så jag vet.
  • Anonym (10)

Anonym (Mijo) skrev 2009-04-27 11:22:29 följande:

Anonym (10) skrev 2009-04-27 11:18:16 följande: Ja det vet jag mycket väl men de kommer ju att göra en utredning och om den inte visar något så händer ju inget eller hur? Är själv socialtant så jag vet.
    En soctant som ser mellan fingrarna när folk slår sina barn? Usch...

Polisen ska göra en egen utredning, soc är skyldiga att anmäla oavsett vas soc tror. Då blir ts antagligen dömd för ofredande.
  • Anonym (10)

Anonym (10) skrev 2009-04-27 11:18:16 följande: Ja det vet jag mycket väl men de kommer ju att göra en utredning och om den inte visar något så händer ju inget eller hur? Är själv socialtant så jag vet.

Polisen ska göra en egen utredning, soc är skyldiga att anmäla oavsett vas soc tror. Då blir ts antagligen dömd för ofredande.
  • Anonym (10)

• Anonym (***)
    Anonym skrev 2009-04-27 07:57:25 följande:
    Nja, alltså så funkar det väl inte riktigt heller. Är det första gången ett barn säger att "mamma slår mig" så tycker nog socialen man är rätt löjlig om det första man gör är att ringa dom! Barn kan säga att en förälder slår en utan att det egentligen har hänt så man  hade väl ställt lite frågor till flickan för att få reda på hur det här ev slaget gick till och om det har hänt tidigare. Sen hade man pratat med föräldern om vad flickan sagt och försökt ta reda på om det kan vara så att mamman behöver lite stöd/avlastning som förälder.
    Givetvis gör de en anmälan när ett barn berättar att det blir slaget hemma. Om de gör sitt jobb, vill säga.
  • Anonym

ts: många kramar till dig! du är garanterat inte ensam! min pojke är bara ett år, men jag bävar redan för 3 års åldern när man blir provocerad! jag kallar inte att du har slagit din dotter, men det är helt klart att du endast är människa och tappade kontrollen, vilket självklart inte är bra (men det är du ju medveten om ) men nu hände det!

läste tidigare i tråden om en som skrev tips på vad du skulle säga till dagispersonalen:
    "hur har x haft det på dagis idag? vi hade nämligen en jobbig morgon..."

tyckte det var jättebra skrivet! då kan du avvakta och se vad personalen säger och ni kan ha en dialog kring det! kanske du kan ta hämtningen istället för pappa?

tror det kommer gå kalasbra! personalen har nog vart med om detta förr!

kram och lycka till!

• Anonym

Ska jag säga att jag råkade komma emot och slå henne? Jag vet att det här låter dumt men jag vägrar riskera något för att jag gjort ett misstag som jag djupt ångrar. Vill ringa nu till dagiset. Men hur ska jag börja med samtalet?

• Anonym (***)
    Anonym skrev 2009-04-27 11:26:54 följande:
    Ska jag säga att jag råkade komma emot och slå henne? Jag vet att det här låter dumt men jag vägrar riskera något för att jag gjort ett misstag som jag djupt ångrar. Vill ringa nu till dagiset. Men hur ska jag börja med samtalet?
    Du ska inte avvakta och se vad som händer då?
  • Anonym (Förstår)
    HejhejMonica skrev 2009-04-27 10:54:50 följande:
    Anonym (Förstår) skrev 2009-04-27 10:15:29 följande: ljuga är ju dumt. då säger du ju att ditt barn ljög. snällt
    Man behöver inte ljuga, bara "avdramatisera" sanningen. Tycker inte att en förälder ska behöva genomlida utredning och ev anmälan för en enstaka händelse. Särskilt inte när föräldern inser hur fel det var och mår dåligt av det inträffade. Att säga att slaget inte var avsiktligt är ju inte detsamma som att säga att barnet ljuger. Bara en annan version av sanningen.
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-04-27 11:26:54 följande:
    ring och fråga hur hon har det på dagis och förklara att ni hade en jobbig morgon och att du inte känner att det känns riktigt bra mellan er. tycker gott du kan ta det på telefon! hellre än att vänta hela dagen och må dåligt!
Svar på tråden Jag "slog " min 3 åring!