• Anonym

Jag "slog " min 3 åring!

Vet inte var jag ska börja, mår så dåligt redan och har dåligt samvete.
    Allt började imorse när jag väckte min 3 åriga dotter för att lämna henne på dagis och därefter åka till jobbet.
    Väckte henne lungt med en puss på kinden och tog upp henne för att kissa.
    Allt gick bra fram till dess att jag började klä på henne. Hon vägrade, ville ha pyjamasen på sig igen. Började gråta och vägrade göra som jag sa. Klockan var redan för mycket och jag kände att jag kommer försent.
    Jag gjorde verkligen allt ifrån mig på det lugnaste sättet och till slut tappade jag kontrollen och slog henne på armen med min hand. Är ingen misshandlare och slår inte mitt barn men imorse hände det bara. Hatar mig själv för det.
    Och inte nog med det, när vi kom till dagisen och hon gick till fröken så sa jag att hon var lite trött och grynig. Det sa hon också och gick till fröken sen så hörde jag henne säga, jag är ledsen, mamma slår mig.
    Vad ska jag göra, jag kan inte tvätta bort det. Vad ska jag säga om personalen frågar mig?
    :(

• Svar på tråden Jag "slog " min 3 åring!
  • Anonym
    Anonym (10) skrev 2009-04-27 08:11:49 följande:
    Det känns som om du får mycket stöd trots at du misshandlat ditt barn. Det finns liksom inga ursäkter för att slå ett barn. Det enda som sker när du slår är att barnet får ont och att du är skrämmande och farlig. För en tid sen så läste jag om en mamman som bitit sitt barn "löst i kinden". Den mamman fick inte stöd trots att hon sa att hon förstod genast att det var fel och att hon själv berättat det för sin soc kontakt, lite lustigt hur flfolket dömer/agerar så olika. Jag tycker det är fruktansvärt att någon slår och anser självklart att det ska anmälas. Det ts kan behöva är kanske en kurs i stresshantering och aggressionsterapi.
    Misshandel?! Snälla! Självklart är det inte ok att slå men att säga att Ts misshandlade sitt barn är ju att ta i så man spricker. Och mamman du pratar om (om det är den mamman jag tror ) hade ju lite annat i bagaget också som gjorde att soc agerade som dom gjorde.
  • Anonym (10)
    HejhejMonica skrev 2009-04-27 08:13:54 följande:
    Anonym (10) skrev 2009-04-27 08:11:49 följande: Att ge nån dålig samvete hjälper ju inte alls tycker jag. det är aldrig ok att slå, men det är bäöttre o berätta det än att inte våga
    Ja, men man måste söka hjälp också!
  • HejhejMonica

Anonym (10) skrev 2009-04-27 08:15:57 följande:

Jag tror dagis lätt ser när barn far illa, man får bra kontakt med föräldrarna med som dagispersonal. Min dotters faster, farmor, låtsasfaster jobbar på dagis, och nej, de anmäler inte hur som helst, bara när det behövs.
    Men de brukar försöka prata med föräldrar, och ser de en misshandel så anmäls det. Hade abrnet blivit slaget i ansiktet så hade mamman säkerligen blivit anmäld.

Jag tycker inte det är ok att slå barn, aldrig.

Men jag vill inte döma heller. De som inte klarar av sina barn, ska inte ha barnen hos sig innan de söker hjälp tycker jag.

Det går ett barn på dotterns dagis vars mamma är psykisk sjuk. Dagis är medvetna om det,barnet har en pappa, soc är inkopplad. hon får ha barnet hos sig när hon mår bra. Inskolningen, hon följde med mig o en annan tjej på mcdonalds.
    Jag tappade en pommes, hon trodde att jag gjorde de med flit, den hamnade på henne. Hon trodde att jag skulle överfalla o döda henne o blev skiträdd för mig. Jag tog min dotter bort därifrån o stack, hon skrämde mig somfan.
    DAgen efter blev hon irriterad på sonen o drog honom hårt i öronen på dagis så han grät. Dagis såg dte så de är medvetna om problemen,
    tycker de är skitduktiga på dagis
  • Cmon baby

Skrattretande. Söka hjälp? Säg det tillalla miljarder föräldrar runtom i världen som faktiskt FÅR normala barn TROTS att de fått sig en örfil eller två.
  • HejhejMonica

Cmon baby skrev 2009-04-27 08:23:30 följande:

Skrattretande. Söka hjälp? Säg det tillalla miljarder föräldrar runtom i världen som faktiskt FÅR normala barn TROTS att de fått sig en örfil eller två.
    är väl inte ok ändå at slå Ja söka hjälp är bra, om ma mår dåligt. det är bra att ha nån att prata med, vän eller psykolog, vem som helst
  • Lavish

Du är bara människa. Jag antar att du inte slog hårt eller för att skada? Det är såklart inte bra och du måste väl fundera på hur du hanterar ditt humör och hur du ska ha tålamod med ditt barn. Men jag tycker inte du ska döma dig själv för hårt. Jag tror inte din dotter tog skada. Det enda du kan göra nu är väl att se till att det aldrig händer igen.

• Anonym (10)
    Anonym skrev 2009-04-27 08:15:45 följande:
    Misshandel?! Snälla! Självklart är det inte ok att slå men att säga att Ts misshandlade sitt barn är ju att ta i så man spricker. Och mamman du pratar om (om det är den mamman jag tror ) hade ju lite annat i bagaget också som gjorde att soc agerade som dom gjorde.
    Enligt lagtexten har du fel: ?Barn har rätt till omvårdnad, trygghet och en god fostran. Barn skall behandlas med aktning för sin person och egenart och får inte utsättas för kroppslig bestraffning eller annan kränkande behandling.?

Nja, nu pratade jag om flfolkets åsikter om att bita ett barn löst en gång jämfört med att slå sitt barn på armen. Blanda inte in mer i det hela.
  • HejhejMonica

Hur mår en 3 åring efter en sån sak? Glömmer dem, eller ta de illa åt dig?

• HejhejMonica

Min dotter är 3 år. Hon är jättekänslig. När ett annat barn slår henne, så skäms hon har jag märkt och jag måste säga åt henne, att nu är det bra.

• Anonym

Tack för all stöd, oavsett om jag förtjänar det eller ej. Sitter nu här och funderar på att ringa till dagiset och berätta.
    Jag tappade tålamodet helt enkelt och jag har ingen bra förklaring varför jag slog min dotter. Jag slog på armen och inte så hårt (för de som undrar). Men det räckte.
    Det är lätt att döma andra när man inte sitter i samma situation. Många vet inte hur mitt barn var imorse och hur jag kände mig, därför kan det vara lätt att döma.
    Jag försöker inte ursäkta mig för det jag gjorde utan jag behöver bara prata igenom med någon för att jag mår dåligt för det jag gjorde.
    Min mening var inte att skada mitt barn, utan jag visste inte längre hur jag skulle göra till sist för att få henne uppmärksam, så jag tappade kontrollen tyvärr.
    Jag ska verkligen se till så det inte händer igen.

Svar på tråden Jag "slog " min 3 åring!