• Anonym

Jag "slog " min 3 åring!

Vet inte var jag ska börja, mår så dåligt redan och har dåligt samvete.
    Allt började imorse när jag väckte min 3 åriga dotter för att lämna henne på dagis och därefter åka till jobbet.
    Väckte henne lungt med en puss på kinden och tog upp henne för att kissa.
    Allt gick bra fram till dess att jag började klä på henne. Hon vägrade, ville ha pyjamasen på sig igen. Började gråta och vägrade göra som jag sa. Klockan var redan för mycket och jag kände att jag kommer försent.
    Jag gjorde verkligen allt ifrån mig på det lugnaste sättet och till slut tappade jag kontrollen och slog henne på armen med min hand. Är ingen misshandlare och slår inte mitt barn men imorse hände det bara. Hatar mig själv för det.
    Och inte nog med det, när vi kom till dagisen och hon gick till fröken så sa jag att hon var lite trött och grynig. Det sa hon också och gick till fröken sen så hörde jag henne säga, jag är ledsen, mamma slår mig.
    Vad ska jag göra, jag kan inte tvätta bort det. Vad ska jag säga om personalen frågar mig?
    :(

• Svar på tråden Jag "slog " min 3 åring!
  • Anonym (Förstår)

Förstår så väl att man kan tappa kontrollen. Själv har jag gjort det EN gång med äldsta barnet. Ångest!!! Men om man drar lärdom av händelsen så tycker jag att man ska "glömma" och gå vidare. Jag skulle INTE ha sagt sanningen på dagis utan sagt något om att jag "råkade" smälla til barnet av misstag i en stressad situation. Vilket på sätt och vis är sant.

Hoppas verkligen inte att dagis anmäler efter ett enstaka uttalande av ett barn, om det inte finns ytterligare grund för misstankar. Barn hittar på saker. Min yngsta har kommit hem och berättat att fröknarna på dagis slår hennom. Jag tror verkligen inte att finns någon grund i det utalandet. Skulle inte falla mig in att anmäla efter ett enstaka uttalande om det inte fanns mer att ta på. Däremot har vi så klart talat om för personalen vad barnet sagt.

• Anonym (..-..)
    HejhejMonica skrev 2009-04-27 09:53:25 följande:
    Ingen har sagt att det är ok att slå sitt barn, men ts är medveten om att hon gjort fel, och vill ha hjälp....Ja, det är nog bättre att komma lite sent till jobbet istället för att stressa ihjäl sig. men många får sparken när de kommer försent. Tänk om ts är chef eller egen företagare eller har ett annat jobb, där hon inte kan komma försent
    det ger ändå inte henne rätt att slå sitt barn, tänk om hon e chef, var det löjligaste jag har hört..'

mitt råd är att prata med dottern ikväll, säga förlåt o kramas..
    säg till henne att det var jätte dumt o inte ska hända igen,,
    tyckte det var en bra sak nån skrev om att lägga fram kläder tillsammans
    på kvällen, alternativt lägga fram 2 set o hon får välja typ
    sedan prata med fröken imorgon när du lämnar..
    måånga styrke kramar till dig..
  • Anonym (Elli)
    HejhejMonica skrev 2009-04-27 10:14:48 följande:
    Anonym (Elli) skrev 2009-04-27 10:02:13 följande:
    blev trött bara av att läsa ditt inlägg, sex små vilda pojkar
    hahaha, ja visst är det härligt med "full fart"!?

jag har full förstålse till att man KAN tappa tålamodet någon gång
  • Anonym (10)

Det är misshandel oavsett vad vissa här tycker. Även om man inte kan rubricera det som misshandel i ett åtal pga att det är en enstaka händelse så är det ofredande med fysiskt inslag. Om det skulle bli polisanmälan så skulle ts definitivt åka dit för ofredande.

Hur många skriver inte i olika trådar att en kvinna ska gå vid första slaget? Vem tänker på barnen?

• HejhejMonica

Anonym (Förstår) skrev 2009-04-27 10:15:29 följande:

Förstår så väl att man kan tappa kontrollen. Själv har jag gjort det EN gång med äldsta barnet. Ångest!!! Men om man drar lärdom av händelsen så tycker jag att man ska "glömma" och gå vidare. Jag skulle INTE ha sagt sanningen på dagis utan sagt något om att jag "råkade" smälla til barnet av misstag i en stressad situation. Vilket på sätt och vis är sant.Hoppas verkligen inte att dagis anmäler efter ett enstaka uttalande av ett barn, om det inte finns ytterligare grund för misstankar. Barn hittar på saker. Min yngsta har kommit hem och berättat att fröknarna på dagis slår hennom. Jag tror verkligen inte att finns någon grund i det utalandet. Skulle inte falla mig in att anmäla efter ett enstaka uttalande om det inte fanns mer att ta på. Däremot har vi så klart talat om för personalen vad barnet sagt.
    ljuga är ju dumt. då säger du ju att ditt barn ljög. snällt
  • HejhejMonica

Dotterns kusin har livlig fantasi!
    När han var 4 så hade vi varit barnvakt. då sa han stolt till mamma " Conny sparkade mig på magen, så jag hamnade 10 meter i luften bland stjärnorna, o ramlade ner o blödde

• HejhejMonica

tror de som jobbar med människor ser vad some påhitt o saning efter ett tag. de lär sig läsa människor

• Anonym (Mijo)

Hur reagerade personalen när hon sa så? Såg du inte det? Tittade de på dig?

Inte för att göra dig orolig men jag hade tagit det väldigt allvarligt om mamman kommer in och säger att barnet varit jobbigt på morgonen och sedan att barnet säger att mamma slår mig. Man måste ta det på allvar för det finns ju de 3åringar som blir misshandlade jämt, eller hur? Och någon skrev "tar man allvarligt vad en 3åring säger" och det tycker jag för tänk om barnet lever i misär ska man bara skaka på huvudet och tänka "ja barn ljuger så mycket"??

Var beredd på att du får en anmälan men det kommer inte leda någonstans när de väl gör en utredning. Så ta det lugnt. De kommer inte ta ditt barn för att du miste kontrollen en gång. Prata med personalen innan de ev pratar med soc.

Prata även med din dotter och förklara vad som hände så hon inte blir rädd.

Lycka till

• Anonym (10)

Anonym (Mijo) skrev 2009-04-27 11:13:56 följande:

Hur reagerade personalen när hon sa så? Såg du inte det? Tittade de på dig? Inte för att göra dig orolig men jag hade tagit det väldigt allvarligt om mamman kommer in och säger att barnet varit jobbigt på morgonen och sedan att barnet säger att mamma slår mig. Man måste ta det på allvar för det finns ju de 3åringar som blir misshandlade jämt, eller hur? Och någon skrev "tar man allvarligt vad en 3åring säger" och det tycker jag för tänk om barnet lever i misär ska man bara skaka på huvudet och tänka "ja barn ljuger så mycket"?? Var beredd på att du får en anmälan men det kommer inte leda någonstans när de väl gör en utredning. Så ta det lugnt. De kommer inte ta ditt barn för att du miste kontrollen en gång. Prata med personalen innan de ev pratar med soc. Prata även med din dotter och förklara vad som hände så hon inte blir rädd. Lycka till
    Om det kommer en anmälan till soc om misstanke om misshandel/ofredande av barn så är de i sin tur skyldiga att polisanmäla!
  • Pelargonen
    Anonym skrev 2009-04-27 07:57:17 följande:
    I fall de anmäler för man veta det då, säger de att de har gjort det?
    Om de anmäler får du ett besked om det från soc. Där framgår det att förskolan har anmält, de kan inte anmäla anonymt.
Svar på tråden Jag "slog " min 3 åring!