• Anonym

Jag "slog " min 3 åring!

Vet inte var jag ska börja, mår så dåligt redan och har dåligt samvete.
    Allt började imorse när jag väckte min 3 åriga dotter för att lämna henne på dagis och därefter åka till jobbet.
    Väckte henne lungt med en puss på kinden och tog upp henne för att kissa.
    Allt gick bra fram till dess att jag började klä på henne. Hon vägrade, ville ha pyjamasen på sig igen. Började gråta och vägrade göra som jag sa. Klockan var redan för mycket och jag kände att jag kommer försent.
    Jag gjorde verkligen allt ifrån mig på det lugnaste sättet och till slut tappade jag kontrollen och slog henne på armen med min hand. Är ingen misshandlare och slår inte mitt barn men imorse hände det bara. Hatar mig själv för det.
    Och inte nog med det, när vi kom till dagisen och hon gick till fröken så sa jag att hon var lite trött och grynig. Det sa hon också och gick till fröken sen så hörde jag henne säga, jag är ledsen, mamma slår mig.
    Vad ska jag göra, jag kan inte tvätta bort det. Vad ska jag säga om personalen frågar mig?
    :(

• Svar på tråden Jag "slog " min 3 åring!
  • Anonym (Mijo)

Vad som än händer, hur personalen än väljer att göra kommer de inte kunna ta ditt barn för alltid. De måste kanske göra en utredning och då ser de att du inte slår henne. Så ta det lugnt.

• mamma20sthlm

Kom igen nu hörrni! Vad förbannad man blir. Anmäla!? För vaddå egentligen?

Och alla använder ordet slå! vet ni vad ett slag är förnågot:S Om hon gjorde lätt på armen Är det plötligt misshandel? Förstår inte riktigt

• Anonym

Tänkte bara nämna att hon ofta kommer hem från dagiset och säger att någon av barnen har slagit henne. Hur ska "jag" reagera på det? Ska jag ta det på allvar eller ska jag ta det som att det blir en del av barnens lek.

• Anonym
    Anonym (Mijo) skrev 2009-04-27 11:46:13 följande:
    Vad som än händer, hur personalen än väljer att göra kommer de inte kunna ta ditt barn för alltid. De måste kanske göra en utredning och då ser de att du inte slår henne. Så ta det lugnt.
    De kommer väl knappast att ta barnet överhuvudtaget fastän dom ev gör en utredning.
  • Anonym (Mijo)
    Anonym skrev 2009-04-27 11:47:15 följande:
    De kommer väl knappast att ta barnet överhuvudtaget fastän dom ev gör en utredning.
    Nej precis. Det är ju det jag säger. Det jag menar är att om de sett att hon slog sitt barn varje dag så skulle de kanske ta barnet.
  • Anonym (Mijo)
    mamma20sthlm skrev 2009-04-27 11:46:34 följande:
    Kom igen nu hörrni! Vad förbannad man blir. Anmäla!? För vaddå egentligen? Och alla använder ordet slå! vet ni vad ett slag är förnågot:S Om hon gjorde lätt på armen Är det plötligt misshandel? Förstår inte riktigt
    TS använder faktiskt det ordet själv
  • Anonym (10)
    Anonym skrev 2009-04-27 11:33:32 följande:
    jag tycker att du gör en för stor grej av detta, tycker inte alls att man måste söka hjälp för att man brister i tålmodet en enda gång, det gör nog även den bäste ibland...... visst nu är flickan bara 3 år, men det är så jäkla mkt man som förälder inte får göra, men barn de får beter sig hur faan som helst...om du bara visste , hur barnen i skolan beter sig, just för att föräldrana är livrädda för att ta tag i sina barn å säga till på skarpen, detta just för att det är ett sånt ståhej om att minsta lilla man ta tag i sitt barn så ska man söka hjälp eller barnen ska tas ifrån en....jag tycker som sagt absolut inte att man ska slå sina barn men det kan vara väldigt tålamods krävande att ha barn ibland..
    Jag vet mer än du tror! Vuxna har ingen rätt att kränka, förnedra eller slå barn! Hur djä.la rädd tror du inte en 3-åring blir när mamma slår? Meningslöst våld är vad det är.
  • Anonym
    Anonym (Mijo) skrev 2009-04-27 11:49:15 följande:
    TS använder faktiskt det ordet själv
    ja inom " " (se TS!)
  • Anonym (10)
    Anonym skrev 2009-04-27 11:35:33 följande:
    en fråga bara..... har du barn själv?
    Flera stycken och jag har aldrig slagit hotat eller kränkt mina barn! Det är inte uppfostran utan misshandel att göra så.
  • Anonym (10)
    Anonym skrev 2009-04-27 11:35:33 följande:
    en fråga bara..... har du barn själv?
    Flera stycken och jag har aldrig slagit hotat eller kränkt mina barn! Det är inte uppfostran utan misshandel att göra så.
Svar på tråden Jag "slog " min 3 åring!