• Anonym

Jag "slog " min 3 åring!

Vet inte var jag ska börja, mår så dåligt redan och har dåligt samvete.
    Allt började imorse när jag väckte min 3 åriga dotter för att lämna henne på dagis och därefter åka till jobbet.
    Väckte henne lungt med en puss på kinden och tog upp henne för att kissa.
    Allt gick bra fram till dess att jag började klä på henne. Hon vägrade, ville ha pyjamasen på sig igen. Började gråta och vägrade göra som jag sa. Klockan var redan för mycket och jag kände att jag kommer försent.
    Jag gjorde verkligen allt ifrån mig på det lugnaste sättet och till slut tappade jag kontrollen och slog henne på armen med min hand. Är ingen misshandlare och slår inte mitt barn men imorse hände det bara. Hatar mig själv för det.
    Och inte nog med det, när vi kom till dagisen och hon gick till fröken så sa jag att hon var lite trött och grynig. Det sa hon också och gick till fröken sen så hörde jag henne säga, jag är ledsen, mamma slår mig.
    Vad ska jag göra, jag kan inte tvätta bort det. Vad ska jag säga om personalen frågar mig?
    :(

• Svar på tråden Jag "slog " min 3 åring!
  • Mieria

Anonym (Sally) skrev 2009-04-28 12:18:34 följande:

'Men snälla du! lägg av nångång..  Min dotter kan gå fram till en vilt främmande person och säga att jag slår henne eller tex. jag får ingen mat hemma och sånt.. barn har en vild fantasi och man kan inte ta allt på allvar det dom säger, om vi skulle ta allt barnen sa på allvar så skulle det ju sluta med att barnen tog över oss föräldrar!  *Suck*
    haha faktiskt! Jag och min kompis satt och lekte med hennes lilla tös (3 år) bland kuddarna på dagis. Plötsligt knäade tösen, satte sig på golvet och blev uppfångad av en kudde bakom sig. Hon tjöt "ooooh ni kasta ida i väggen". Lagom kul.
  • näradig
    Mieria skrev 2009-04-28 12:19:24 följande:
    Ah sorry :) Nu var jag visst en såndär störig typ som la mig i utan att läsa ordentligt först!
    nejdå, inte alls störigt. det är lätt att läsa fort i sådanna här trådar.
  • Anonym (Mijo)
    näradig skrev 2009-04-28 12:16:37 följande:
    Anonym (Mijo) skrev 2009-04-28 12:10:29 följande: nej, och barnet ljuger ju inte och ts kommer ju att berätta som det var. jag tänker som "personal" (har arbetat på förskola). De har en relation till familjen och kommer säkert prata med mamman och höra hur det är men varför skulle de misstänka att barnet far illa för att det som hände , hände?
    Bara för man har en relation med någon betyder det inte att man vet allt om dem!!! Snälla! Jag hade en vän som jag aldrig trodde skulle kunna slå en annan människa men när hon fick barn slog hon dem varje gång jag var med. Tänk vad hon gör när jag inte är med. Ska jag tänka att det hände bara då bara för att barnet inte fick blåmärken??? Synd att de finns dem som tänker mer på föräldrarna än barnen i vårt samhälle. Det är tack vare såna personer som blundar för det som gör att barn far så fruktansvärt illa. Inte just i detta fall men man kan inte tänka så.
  • näradig

Anonym (Mijo) skrev 2009-04-28 12:21:35 följande:

Bara för man har en relation med någon betyder det inte att man vet allt om dem!!! Snälla! Jag hade en vän som jag aldrig trodde skulle kunna slå en annan människa men när hon fick barn slog hon dem varje gång jag var med. Tänk vad hon gör när jag inte är med. Ska jag tänka att det hände bara då bara för att barnet inte fick blåmärken??? Synd att de finns dem som tänker mer på föräldrarna än barnen i vårt samhälle. Det är tack vare såna personer som blundar för det som gör att barn far så fruktansvärt illa. Inte just i detta fall men man kan inte tänka så.
    ja, men jag är inte en av de personerna (tvärtom) så jobbar jag hårt för att göra barns röster hörda och jag anser att man som förälder bara har skyldigheter och som barn rättigheter.
  • Strözzel

Jag har inte läst hela tråden och hinner tyvärr inte göra det nu. Men inte går personalen endast på att barnet säger att jag är ledsen, min mamma slår mig och gör en anmälan? Ser de inte till hur barnet verkar må i övrigt och hur familjeförhållandena verkar vara?

Nu kanske jag är naiv men i många fall borde väl personer som har med barn att göra se signaler på om allt inte står rätt till?

• Mieria
    Strözzel skrev 2009-04-28 12:26:29 följande:
    Jag har inte läst hela tråden och hinner tyvärr inte göra det nu. Men inte går personalen endast på att barnet säger att jag är ledsen, min mamma slår mig och gör en anmälan? Ser de inte till hur barnet verkar må i övrigt och hur familjeförhållandena verkar vara? Nu kanske jag är naiv men i många fall borde väl personer som har med barn att göra se signaler på om allt inte står rätt till?
    Man kan ju hoppas det. Och att vända upp och ner på himmel och helvete över en dask på armen...DET är barnmisshandel.
  • näradig
    Strözzel skrev 2009-04-28 12:26:29 följande:
    Jag har inte läst hela tråden och hinner tyvärr inte göra det nu. Men inte går personalen endast på att barnet säger att jag är ledsen, min mamma slår mig och gör en anmälan? Ser de inte till hur barnet verkar må i övrigt och hur familjeförhållandena verkar vara? Nu kanske jag är naiv men i många fall borde väl personer som har med barn att göra se signaler på om allt inte står rätt till?
    jo, självklart gör de så (för BARNETS skull).

de anmäler om de misstänker att barnet far illa . och det behöver man inte bli slagen för att göra och det ts berättar om ger inte mig någon orsak att tro att barnet far illa i hemmet (tvärt om)
  • näradig
    Mieria skrev 2009-04-28 12:29:59 följande:
    Man kan ju hoppas det. Och att vända upp och ner på himmel och helvete över en dask på armen...DET är barnmisshandel.
    ja, något sådant tvivlar jag på att de skulle utsätta barnet för (varför i hela fridens namn skulle de??)

nej, de ser nog till barnets bästa, tar upp det med föräldrarna och uppmuntrar dem.
  • Mieria
    näradig skrev 2009-04-28 12:32:52 följande:
    ja, något sådant tvivlar jag på att de skulle utsätta barnet för (varför i hela fridens namn skulle de??)nej, de ser nog till barnets bästa, tar upp det med föräldrarna och uppmuntrar dem.
    Jag hoppas det! Men läser man supermorsorna på fl:s inlägg verkar det som om omplacering av barnet borde ske omgående. Jag är seriöst mer bekymrad över deras barn än över ts. En människa som spyr galla över någon så som folk gör tidigare i tråden känns potentiellt mer farlig än en mamma som gjorde bort sig en gång och mår dåligt av det.
  • Strözzel
    näradig skrev 2009-04-28 12:31:19 följande:
    jo, självklart gör de så (för BARNETS skull). de anmäler om de misstänker att barnet far illa . och det behöver man inte bli slagen för att göra och det ts berättar om ger inte mig någon orsak att tro att barnet far illa i hemmet (tvärt om)
    Någonting säger mig att det väl snarare är barn som INTE säger något utan sänder ut andra signaler som far illa på något sätt.

I detta fall undrar jag om det inte är TS själv som farit mest illa.
Svar på tråden Jag "slog " min 3 åring!