• Anonym

Jag "slog " min 3 åring!

Vet inte var jag ska börja, mår så dåligt redan och har dåligt samvete.
    Allt började imorse när jag väckte min 3 åriga dotter för att lämna henne på dagis och därefter åka till jobbet.
    Väckte henne lungt med en puss på kinden och tog upp henne för att kissa.
    Allt gick bra fram till dess att jag började klä på henne. Hon vägrade, ville ha pyjamasen på sig igen. Började gråta och vägrade göra som jag sa. Klockan var redan för mycket och jag kände att jag kommer försent.
    Jag gjorde verkligen allt ifrån mig på det lugnaste sättet och till slut tappade jag kontrollen och slog henne på armen med min hand. Är ingen misshandlare och slår inte mitt barn men imorse hände det bara. Hatar mig själv för det.
    Och inte nog med det, när vi kom till dagisen och hon gick till fröken så sa jag att hon var lite trött och grynig. Det sa hon också och gick till fröken sen så hörde jag henne säga, jag är ledsen, mamma slår mig.
    Vad ska jag göra, jag kan inte tvätta bort det. Vad ska jag säga om personalen frågar mig?
    :(

• Svar på tråden Jag "slog " min 3 åring!
  • Anonym (Mijo)

I lagboken står det att de ska göra det och jag hoppas alla följer det. De vet ju inte om mamman misshandlade eller om det var en dask. De ska anmäla vid all misstanke. Är det bara jag som kan lagen här inne???

• Anonym

Bei Bei skrev 2009-04-28 10:41:21 följande:

Du vet kanske om att du har tystnadsplikt?
    hon vet det säkert, hon sa inga namn.
  • Bei Bei
    Anonym skrev 2009-04-28 10:43:22 följande:
    Bei Bei skrev 2009-04-28 10:41:21 följande: hon vet det säkert, hon sa inga namn.
    Men tillräckligt mkt för att man skulle kunna snoka reda på mer...
    Tycker man ska vara anonym om man ska berätta sådant.
    ♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • Anonym

Bei Bei skrev 2009-04-28 10:44:50 följande:

Men tillräckligt mkt för att man skulle kunna snoka reda på mer... Tycker man ska vara anonym om man ska berätta sådant.
    ja, det kan jag hålla med om
  • Anonym

Det var jag som skrev att jag "daskar" min son på fingrarna, jag vet inte hur du tror jag menar när jag skriver daska, men du verkar överdriva en hel del..

Att snäppa till nån på fingrarna känns knappast och det gör absolut inte ont, det bara visar att man inte få göra så., vet massa som gör så och det har fungerat.

• näradig

Anonym (Mijo) skrev 2009-04-28 10:30:37 följande:

Ingen har sagt att de kommer ta ifrån Ts sitt barn. Bara att det kommer bli en anmälan om personalen gör rätt för de var inte med när de hände.
    kan du förklara närmare hur du tänker.
    jag förstår inte.

jag känner mig starkt övertygad om de kommer säga något uppmuntrande till mamman och så är det inte mer med det.
  • näradig

Anonym (Mijo) skrev 2009-04-28 10:41:41 följande:

I lagboken står det att de ska göra det och jag hoppas alla följer det. De vet ju inte om mamman misshandlade eller om det var en dask. De ska anmäla vid all misstanke. Är det bara jag som kan lagen här inne???
    nej, det kan vi nog alla. men varför skulle de misstänka att barnet far illa?
  • näradig
    Anonym skrev 2009-04-28 11:58:39 följande:
    Det var jag som skrev att jag "daskar" min son på fingrarna, jag vet inte hur du tror jag menar när jag skriver daska, men du verkar överdriva en hel del.. Att snäppa till nån på fingrarna känns knappast och det gör absolut inte ont, det bara visar att man inte få göra så., vet massa som gör så och det har fungerat.
    fast det är faktiskt inte ok. smärta och märken har ingen betydelse.

hur får det barnet att känna sig tror du??
    VARFÖR har metoden effekt?

är allt ok bara det fungerar?
  • Anonym (Mijo)
    näradig skrev 2009-04-28 12:02:51 följande:
    Anonym (Mijo) skrev 2009-04-28 10:41:41 följande: nej, det kan vi nog alla. men varför skulle de misstänka att barnet far illa?
    För att barnet berättade det för personalen! Har du inte hängt med? Det står liksom i ts.
  • Anonym (Mijo)
    näradig skrev 2009-04-28 12:02:09 följande:
    Anonym (Mijo) skrev 2009-04-28 10:30:37 följande: kan du förklara närmare hur du tänker. jag förstår inte. jag känner mig starkt övertygad om de kommer säga något uppmuntrande till mamman och så är det inte mer med det.
    Personalen vet inte vad som hände och vad mamman gjort, då måste det ju ta barnet på allvar. Eller hur? Man kan inte tänka att alla barn ljuger!
Svar på tråden Jag "slog " min 3 åring!