• Anonym (suck)

Tv-licens, straff?

Jag betalar inte tv-licens, av flera anledningar.
    Jag har bott där jag bor nu i ett par år, och jag har flera gånger fått hem en lapp i brevlådan där jag ska anmäla tv-innehav, och det har jag inte gjort.

Idag kom det hit en man, han frågade om jag har tv, och jag sa nej.
    Han frågade om jag visste att det är lag på att man måste betala och jag sa ja.
    Sen sa han att han ska komma tillbaks och pejla och om det visar sig att jag har en tv så blir jag polisanmäld.

Vad ska hända nu? Vad kan straffet bli? Böter- hur mycket?

Jag vet att jag säkert borde skylla mig själv, spar er tid, ni som ev hade tänkt att skriva det.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-25 14:20
    Okej, lite uppdatering:

Nu har det snart gått en månad. Vi har inte haft besök av RT igen, vi fick dock efter en vecka en påminnelse, att vi skulle anmäla tv-innehav. Inget inbetalningskort eller telefonsamtal.
    Så jag drar därmed slutsatsen att man inte behöver ta dom på allvar, aldrig mer ska jag oroa mig för deras besök.

Tack för alla svar!!

• Svar på tråden Tv-licens, straff?
  • Anonym (grr)

Jo tyvär är det ju snart 5 år sedan.. lite sent att anmäla då.

Mest kommer jag ihåg hans nöjda min att nu minsann fick jag dit dig.

• Anonym (Nicke)

Återigen. Alla tar upp samma saker om och om igen. De får inte göra någonting över huvud taget. De har noll rättigheter. INEGN behöver betala.

Mitt tips till er alla:
    Skicka in ett brev där ni säger att ni saknar TV från med och dagens datum. Ni behöver inte ange varför. That's it...

• Shadilly
    Anonym skrev 2009-05-06 21:12:54 följande:
    Man betalar väl tv-licens när man har dator med.??? för att man ser ju på program där.
    Bara om man har TV-kort i datorn. Radiotjänst har en våt dröm om att avgiftsbelägga även teknik utan tv-mottagare, men har inte lyckats med det ännu.
    Fejkad orgasm är sexuell mened!
  • Anonym (Fjantar)
    Shadilly skrev 2009-05-07 20:22:00 följande:
    Bara om man har TV-kort i datorn. Radiotjänst har en våt dröm om att avgiftsbelägga även teknik utan tv-mottagare, men har inte lyckats med det ännu.
    och hur fasiken hade de tänkt sig att det skulle gå till?? dom är ju helt sluta i huvudet!! ska man inte få ha nått hemma utan att få vara ifred... en stor fet SUCH
  • Shadilly
    Anonym (Fjantar) skrev 2009-05-07 20:27:05 följande:
    och hur fasiken hade de tänkt sig att det skulle gå till?? dom är ju helt sluta i huvudet!! ska man inte få ha nått hemma utan att få vara ifred... en stor fet SUCH
    Jo det var snack om att alla datorer och mobiltelefoner skulle göra en skyldig att betala TV-avgift. Men jag har väldigt svårt att tro att de får igenom något liknande.
    Fejkad orgasm är sexuell mened!
  • Anonym (Fjantar)

ja för det är ju löjligt... man kan inte leva utan en dator eller mobil i dagens samhälle och det är ju avgifter så det räcker!!! tänk alla dessa studenter... lider med dom!!

• Anonym

Anmäler comhem till Radiotjänst att jag skaffat ett tv-abbonnemang, eller trakasserar dom mig bara för att jag flyttat?

• Anonym

Jag tycker det är urtaskigt att inte betala teve-licens när man har TV.

Jag är själv ensamstående två barns mamma och har låg inkomst, men självklart betalar jag TV-licensen eftersom jag är en ärlig person och det är lag på att göra det.
    Men blir så ledsen och besviken på folk som inte gör det.

Har själv en urgammal ful tjock TV. En bekant har allt i det senaste och stor ursnygg platt TV, men anser sig ändå inte ha råd att betala Tv-licensen....

Jag tycker att, eftersom det tyvärr finns så många oärliga människor i Sverige så borde denna avgift tas in på annat sätt tex. via skatten eller via reklam. Jag hade gärna kunnat tänka mig reklam i SVT om jag slapp betala tv-licensen.

Snälla Ni som "glömt" betala Tv-licensen, gör det! , så att alla hjälper till...

• Butikslager
    Anonym skrev 2009-05-07 21:15:59 följande:
    Anmäler comhem till Radiotjänst att jag skaffat ett tv-abbonnemang, eller trakasserar dom mig bara för att jag flyttat?
    För att du flyttat. De ringer på flyttkampanjer varje månad.
  • Anonym (grr)

Dessutom samkör de register från tv-handlare. Dvs när du köper ny tv och skriver på för garanti osv, så skickas ditt namn till RT

Vet att de jag känner som inte anmält tv innehav alltid fått en påringning eller lapp i lådan efter de köpt tv.

Svar på tråden Tv-licens, straff?