• Anonym (suck)

Tv-licens, straff?

Jag betalar inte tv-licens, av flera anledningar.
    Jag har bott där jag bor nu i ett par år, och jag har flera gånger fått hem en lapp i brevlådan där jag ska anmäla tv-innehav, och det har jag inte gjort.

Idag kom det hit en man, han frågade om jag har tv, och jag sa nej.
    Han frågade om jag visste att det är lag på att man måste betala och jag sa ja.
    Sen sa han att han ska komma tillbaks och pejla och om det visar sig att jag har en tv så blir jag polisanmäld.

Vad ska hända nu? Vad kan straffet bli? Böter- hur mycket?

Jag vet att jag säkert borde skylla mig själv, spar er tid, ni som ev hade tänkt att skriva det.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-25 14:20
    Okej, lite uppdatering:

Nu har det snart gått en månad. Vi har inte haft besök av RT igen, vi fick dock efter en vecka en påminnelse, att vi skulle anmäla tv-innehav. Inget inbetalningskort eller telefonsamtal.
    Så jag drar därmed slutsatsen att man inte behöver ta dom på allvar, aldrig mer ska jag oroa mig för deras besök.

Tack för alla svar!!

• Svar på tråden Tv-licens, straff?
  • december bebis

ja. finns ju arbetslösa så det räcker iofs

• nilspetter

december bebis skrev 2009-05-09 04:55:46 följande:

ja. finns ju arbetslösa så det räcker iofs
    Inget vidare argument för att hålla liv i en onödig organisation tycker jag.
  • Anonym (mob)
    Butikslager skrev 2009-05-06 17:19:53 följande:
    Kulturministern som inte betalade fick böter. Så säg inte att det ALDRIG blir. 10personer per år får böter, vad jag har hört. Nu är det ju inga rejäla summor, men böter dock.Sen hittade jag lite intressant läsning:www.kronofogden.se/download/18.3a7aab801183dd...
    hej på er!
    Jag jobbade på en av sveriges största mobiloperatör.
    Satt då med kreditkontroller. ex när en person inte går genom kontrollen i butik kontaktade försäljaren mig. När det blev avslag pga tvlicens släppte vi alltid igenom det. (om allt annat så bra ut)
  • vänat
    nilspetter skrev 2009-05-09 10:02:47 följande:
    december bebis skrev 2009-05-09 04:55:46 följande:
    Inget vidare argument för att hålla liv i en onödig organisation tycker jag.
    Men det var ju inmte allvarligt de var ju med irroni!!!
  • nilspetter
    vänat skrev 2009-05-09 10:32:45 följande:
    Men det var ju inmte allvarligt de var ju med irroni!!!
    Det var inte dig jag citerade
  • december bebis

Nä, det var mig du citerade, men du glömde kanske läsa vad väntat hade skrivit innan. Då hade du fått lite sammanhanget o förstått att det var mer ironi än allvar..

• nilspetter

december bebis skrev 2009-05-09 12:45:36 följande:

Nä, det var mig du citerade, men du glömde kanske läsa vad väntat hade skrivit innan. Då hade du fått lite sammanhanget o förstått att det var mer ironi än allvar..
    Då ber jag så hemskt mycket om ursäkt :)

(var jag ironisk där?)
  • vänat
    nilspetter skrev 2009-05-09 12:36:00 följande:
    Det var inte dig jag citerade
    Vet men du citrede de inläg som jag svarde på tigare och den person hade cotera mig.
  • nilspetter
    vänat skrev 2009-05-09 12:54:59 följande:
    Vet men du citrede de inläg som jag svarde på tigare och den person hade cotera mig.
    ?

Så, nu går vi inte mer off topic. Har ni inget vettigt att säga i tråden så håller er utanför. ;)
  • Butikslager

Tänkte bara säga igen (eftersom jag såg att folk snackat om det) att man inte längre behöver betala tv-licensen om man bara har en radio.
    Den ingår inte där längre.

Den har gjort, men det har dem tagit bort.

Svar på tråden Tv-licens, straff?