• Krulltott07

Lucifer?

Vad tycker ni om namnet Lucifer? Ja tycker att det e SJUKT sött! Men det e bara ett problem... djävulen heter ju Lucifer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-01 08:22
    Ni som inte tycker att man kan döpa ett barn till det,
    E ni religiösa? Undrar bara...

Ja e superateist o namnet för mej har ingen som hellst koppling till djävulen... Som ja har skrivit förut så e ja inte intresserad av religion överhuvudtaget! Ja visste ju inte ens varför man firar jul...Tills igår då min sambo berättade...

• Svar på tråden Lucifer?
  • Fredrik Al

Skippa det namnet, kommer bara att innebära problem.

• siamusen

Jag tycker namnet i sig är fint men skulle inte välja det pga det det symboliserar för de flesta.

Finns ju liknande namn som Lucian, Lucien, Lucius eller Lucidor som är fina men utan symboliken

• hinderbana

Du kan ABSOLUT inte döpa ett barn till Lucifer, djävulen!!!!!!!!!!!!!! Vilken fruktansvärd idé!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• synanceia

Jag tycker faktiskt också att det är ett fint namn. Men en man i min hemstad hette det och han hade ett fruktansvärt dåligt rykte med kriminalitet osv. så för mig är namnet förknippat med honom snarare än med djävulen. Sen varför kan inte någon heta Lucifer med de kan heta Jesus?

• Krulltott07

Fredrik Al skrev 2009-04-30 17:37:19 följande:

Skippa det namnet, kommer bara att innebära problem.
    varför?
  • Krulltott07
    hinderbana skrev 2009-04-30 17:40:24 följande:
    Du kan ABSOLUT inte döpa ett barn till Lucifer, djävulen!!!!!!!!!!!!!! Vilken fruktansvärd idé!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Varför?? ja kanske inte alls döper mitt barn efter djävulen, ja kanske döper det så för att ja tycker att det är jätte fint..
  • hinderbana

Oj, vad underligt. Tycker mycket synd om ditt barn. Ska det lida för mammas udda smak! Kan du tänka dig skol-åren?????????

• synanceia

Precis. Satan kan jag förstå att man inte döper sitt namn till, men Lucifer? Det har en vacker betydelse också. Betyder ljusbringaren.

Krulltott07 skrev 2009-04-30 17:46:04 följande:
    Varför?? ja kanske inte alls döper mitt barn efter djävulen, ja kanske döper det så för att ja tycker att det är jätte fint..
  • Zwamp

Hejsan! Jag tycker att du självklart kan döpa ditt barn till Lucifer. Håller med om att det är ett sött namn lite speciellt. Men det är ju vi alla, speciella.....Katten i Askungen heter ju det!!!

• Krulltott07

Jag e själv sånn att ja bryr mej inte alls om religioner å så, vet í stort sett inget om den kristna tron
    Och det intresserar mej inte heller! Så för mej e det ENDAST ett fint namn... Jag kopplar det inte alls till djävulen...

Svar på tråden Lucifer?