• Krulltott07

Lucifer?

Vad tycker ni om namnet Lucifer? Ja tycker att det e SJUKT sött! Men det e bara ett problem... djävulen heter ju Lucifer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-01 08:22
    Ni som inte tycker att man kan döpa ett barn till det,
    E ni religiösa? Undrar bara...

Ja e superateist o namnet för mej har ingen som hellst koppling till djävulen... Som ja har skrivit förut så e ja inte intresserad av religion överhuvudtaget! Ja visste ju inte ens varför man firar jul...Tills igår då min sambo berättade...

• Svar på tråden Lucifer?
  • Graboid
    Krulltott07 skrev 2009-04-30 21:42:33 följande:
    Haha! Ja förstår inte heller varför folk blir som hysteriska över det!
    Man känner andra efter sig själv, brukar man väl säga..
    Antagligen är det de som är negativa här som även skulle vara negativa i verkligheten, men jag har fortfarande svårt att förstå hur det på något vis kan bli jobbigt för barnet. Det värsta scenario jag får fram är att en person kommer fram och säger "Är du typ döpt efter satan??" och barnet svarar "Näe, mamma och pappa tyckte det var fint bara.". Eller vad är det som kan hända?

Jag tycker att det är ett gulligt namn iaf, men inte min stil, har inga namnlösa barn heller så jag behöver inte fundera så mycket på det iofs. :)
  • Krulltott07

Men skulle Lusifer skapa lika mycket reaktioner?

• siamusen
    Krulltott07 skrev 2009-04-30 21:52:58 följande:
    Säkert men ni skulle dessutom bli anklagade för att vara obildade som stavar namnet fel
  • Graboid
    Krulltott07 skrev 2009-04-30 21:52:58 följande:
    Det såg mycket fulare ut. Blev ju lus (löss). Ingen hit. :/ :P
  • Krulltott07
    siamusen skrev 2009-04-30 21:56:30 följande:
    Säkert men ni skulle dessutom bli anklagade för att vara obildade som stavar namnet fel
    Haha! Ja o dessutom är det inte lika fint som Lucifer
  • siamusen

Jag försökte få igenom Lucian pa vår senaste son förresten, men maken ville inte.

• Krulltott07
    siamusen skrev 2009-04-30 22:00:54 följande:
    Jag försökte få igenom Lucian pa vår senaste son förresten, men maken ville inte.
    ok, det e ju så typiskt när man äntligen har kommit på ett namn som man verkligen gillar, så tycker inte maken samma
  • siamusen
    Krulltott07 skrev 2009-04-30 22:10:19 följande:
    ok, det e ju så typiskt när man äntligen har kommit på ett namn som man verkligen gillar, så tycker inte maken samma
    Exakt!

Vad sâger din sambo-man om Lucifer?
  • Krulltott07
    siamusen skrev 2009-04-30 22:11:32 följande:
    Exakt!Vad sâger din sambo-man om Lucifer?
    Det e faktiskt det enda killnamn vi kommit över ens om
  • Lenk

Jag tycker det är ett jättevackert namn. Det är inte ofta folk uttalar Lucifer i samband med Satan längre, jag tvivlar starkt på att barn i samma ålder när de kommer upp i skolåldern har någon som helst aning om att det är ett av namnen som representerade Satan.

Namnet är vackert, det har en underbar betydelse och jag har det själv på min "kanske"-lista över namn.

Svar på tråden Lucifer?