• Krulltott07

Lucifer?

Vad tycker ni om namnet Lucifer? Ja tycker att det e SJUKT sött! Men det e bara ett problem... djävulen heter ju Lucifer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-01 08:22
    Ni som inte tycker att man kan döpa ett barn till det,
    E ni religiösa? Undrar bara...

Ja e superateist o namnet för mej har ingen som hellst koppling till djävulen... Som ja har skrivit förut så e ja inte intresserad av religion överhuvudtaget! Ja visste ju inte ens varför man firar jul...Tills igår då min sambo berättade...

• Svar på tråden Lucifer?
  • siamusen
    Krulltott07 skrev 2009-04-30 22:13:48 följande:
    Det e faktiskt det enda killnamn vi kommit över ens om
    Känns det 100% rätt skulle jag ta det antar jag, även om jag skulle vara medveten om att jag skulle fa försvara mitt namnval.

Välj nagot mer "vanligt" i andranamn sa kan han ju byta om han inte trivs. Det har vi gjort med våra barn.
  • Krulltott07
    siamusen skrev 2009-04-30 22:20:07 följande:
    Känns det 100% rätt skulle jag ta det antar jag, även om jag skulle vara medveten om att jag skulle fa försvara mitt namnval.Välj nagot mer "vanligt" i andranamn sa kan han ju byta om han inte trivs. Det har vi gjort med våra barn.
    Mmm, det va ju smart! Har ja inte tänkt på Frågan e bara vad det andra namnet skulle va för våran del
  • Krulltott07
    Lenk skrev 2009-04-30 22:19:00 följande:
    Jag tycker det är ett jättevackert namn. Det är inte ofta folk uttalar Lucifer i samband med Satan längre, jag tvivlar starkt på att barn i samma ålder när de kommer upp i skolåldern har någon som helst aning om att det är ett av namnen som representerade Satan. Namnet är vackert, det har en underbar betydelse och jag har det själv på min "kanske"-lista över namn.
    Så tänker ja åxå...
  • Krulltott07

Det ja funderar på e om vuxna kommer att behandla min son annorlunda bara för att han skulle heta Lucifer? I så fall e de ju sjukt!

• Lenk
    Krulltott07 skrev 2009-04-30 22:28:32 följande:
    Det ja funderar på e om vuxna kommer att behandla min son annorlunda bara för att han skulle heta Lucifer? I så fall e de ju sjukt!
    Det tror jag inte, möjligtvis mot er som har döpt honom (ignoranta dumheter) men inte mot pojken
  • Krulltott07
    Lenk skrev 2009-04-30 23:19:44 följande:
    Det tror jag inte, möjligtvis mot er som har döpt honom (ignoranta dumheter) men inte mot pojken
    Det kan nog stämma...
  • lund78

Taskigt att ge sitt barn ett namn som automatiskt kommer få större delen av befolkningen att tro att hans föräldrar är djävulsdyrkare. Ge det till honom i andranamn så kan han själv avgöra när han är tillräckligt gammal för att förstå konsekvenserna.

Det är tråkigt med fördomar men det är naivt att tro att de inte finns där.

/ateist

Svar på tråden Lucifer?