• Krulltott07

Lucifer?

Vad tycker ni om namnet Lucifer? Ja tycker att det e SJUKT sött! Men det e bara ett problem... djävulen heter ju Lucifer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-01 08:22
    Ni som inte tycker att man kan döpa ett barn till det,
    E ni religiösa? Undrar bara...

Ja e superateist o namnet för mej har ingen som hellst koppling till djävulen... Som ja har skrivit förut så e ja inte intresserad av religion överhuvudtaget! Ja visste ju inte ens varför man firar jul...Tills igår då min sambo berättade...

• Svar på tråden Lucifer?
  • siamusen
    tessum skrev 2009-05-01 12:13:26 följande:
    Jag trodde inte att man fick döpa ett barn till Lucifer. Visst var det så tidigare i alla fall?
    Man får nu men jag vet inte hur det var innan. Av de 30 nagonting som heter Lucifer är bara 10 stycken under 8 dock.

TS- gillar ni inte Lucidor istället?
  • Krulltott07
    allfrida skrev 2009-05-01 12:12:15 följande:
    om du inte visste va julen handla om har du inte gått i skolan? Hur mkt ateist man än är så är det väl ren allmänbildning ... :) Bara undrar för jag blev rätt impad över hur du kunnat ungå att veta det.. Du visste ju endå att lucifer va djälvulens namn. Och självklart kan du döpa ett barn till det. Han har ju inte ensamrätt på det namnet. Det är väl mest vilken framtid du vill ge dit barn. Han lär ju bli rätt retad i livet...Ett man lever man ju med resten av sitt liv. Men det är ju du som är förälder och du har rätt att välja det som är dit barns bästa.
    Som sagt, ja har aldrig velat lära mej nått om religion, speciellt inte kristendomen... fast det beror nog på andra saker som inte hör hit
    Å att ja vet vad Lucifer står för för många har endast att gör med att folk har berättat det för mej
    Sen tycker ja att de e värre i så fall att heta Britta eller Ulla m.m.
  • Krulltott07
    siamusen skrev 2009-05-01 12:19:15 följande:
    Man får nu men jag vet inte hur det var innan. Av de 30 nagonting som heter Lucifer är bara 10 stycken under 8 dock.TS- gillar ni inte Lucidor istället?
    Nja, det va inte helt fel... det tål att tänkas på det värsta e att vi har helt snöat in på Lucifer å då tycker ja att det blir svårt att hitta nått som e lika fint men helt otänkbart va det inte !
  • Detvackrastejagvet

Lucius kanske ar battre??

• ruby84

huvudtaget med namn äre viktigt att tänka på rim å namets anknytnig lucer för kopplar jag till djävulen och många med mig min mamma är cheff för skolverksamhet osv... dom hafft ett stort problem med ett barn som blivit mobbad pga sitt udda namn!!!!

• Krulltott07
    Detvackrastejagvet skrev 2009-05-01 13:31:09 följande:
    Lucius kanske ar battre??
    Nja, då tänker ja på löss
  • allfrida
    Krulltott07 skrev 2009-05-01 12:19:26 följande:
    Som sagt, ja har aldrig velat lära mej nått om religion, speciellt inte kristendomen... fast det beror nog på andra saker som inte hör hit Å att ja vet vad Lucifer står för för många har endast att gör med att folk har berättat det för mej Sen tycker ja att de e värre i så fall att heta Britta eller Ulla m.m.
    ja på ngt konstigt sätt håller jag med dej..*S* Har sett ngr margareta och ngr ragnar nu i tidningen och .. stackars barn :)
  • Innna

Jätte fint namn!!! Har man läst Sagan om Isfolket av Margit Sandemo så förknippar man bara namnet Lucifer med goda ting. Det gör jag iaf.

Ser honom mer som den störtade ljusängeln än en satan. För det är han inte. Han har aldrig varit satan, bara dumma människor som hittat på det.

• Marina Elena

Lucifer var en hednisk solgud från början.

Svar på tråden Lucifer?