• Krulltott07

Lucifer?

Vad tycker ni om namnet Lucifer? Ja tycker att det e SJUKT sött! Men det e bara ett problem... djävulen heter ju Lucifer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-01 08:22
    Ni som inte tycker att man kan döpa ett barn till det,
    E ni religiösa? Undrar bara...

Ja e superateist o namnet för mej har ingen som hellst koppling till djävulen... Som ja har skrivit förut så e ja inte intresserad av religion överhuvudtaget! Ja visste ju inte ens varför man firar jul...Tills igår då min sambo berättade...

• Svar på tråden Lucifer?
  • Rigmor Mortis

1: På en hund, ok. På ett barn, nej.

2: Inte illa att lyckas missa varför man firar jul. Det är en ganska väsentlig del av allmänbildningen kan tyckas. Grattis!

3: Om du är "superateist", varför vill du då döpa ditt barn?

• Krulltott07
    EKJ76 skrev 2009-05-01 09:09:44 följande:
    1: På en hund, ok. På ett barn, nej.2: Inte illa att lyckas missa varför man firar jul. Det är en ganska väsentlig del av allmänbildningen kan tyckas. Grattis!3: Om du är "superateist", varför vill du då döpa ditt barn?
    Svar på 2: Tack
    3: Ok, fel av mej.. namnge... Min första tös e inte heller döpt...
  • emmsan123

Lucifer är så himla fint tycker jag, och det betyder ju faktiskt ljusbärare Han var ju dessutom ängel från början Men... för väldigt många så är det djävulen, och för väldigt många så är det laddat. Jag skulle inte döpa mitt barn till det, för barnets skull. För det är inte tillräckligt många andra människor som inser hur fint det är. Men jag skulle ändå förstå om nån gjorde det, för det är ju som sagt himla fint!

Min finaste, Oskar 060329, lillebror Viktor väntas, BF 090614
  • Ceal

Lucifer - ljusbäraren.
    en av Guds närmsta änglar, han vägrade lyda under människan och blev nerkastad.

Man kan ju säga att han var god som Lucifer och blev Satan/djävulen när han hamnade i avgrunden.

Tycker också att Lucifer är väldigt fint.

• Ceal

Men tror inte du får döpa ditt barn i kyrkan till Lucifer eftersom prästerna är ju religiösa :P

• Skoskav

Lucifer! Vilket fint namn! *skriver ner på namn-listan*

• allfrida

om du inte visste va julen handla om har du inte gått i skolan? Hur mkt ateist man än är så är det väl ren allmänbildning ... :)
    Bara undrar för jag blev rätt impad över hur du kunnat ungå att veta det.. Du visste ju endå att lucifer va djälvulens namn. Och självklart kan du döpa ett barn till det. Han har ju inte ensamrätt på det namnet. Det är väl mest vilken framtid du vill ge dit barn. Han lär ju bli rätt retad i livet...Ett man lever man ju med resten av sitt liv. Men det är ju du som är förälder och du har rätt att välja det som är dit barns bästa.

• Pelargonen

Jag tycker "Lucifer" är ett fult namn för jag tänker på löss. Men smaken är som baken så skit i vad jag tycker.

• tessum

Jag trodde inte att man fick döpa ett barn till Lucifer. Visst var det så tidigare i alla fall?

• Krulltott07
    Ceal skrev 2009-05-01 12:00:09 följande:
    Men tror inte du får döpa ditt barn i kyrkan till Lucifer eftersom prästerna är ju religiösa :P
    Sorry, namnge vårat första barn e inte heller döpt...
Svar på tråden Lucifer?