• Phantera

Idol 2005

Då är det dags igen...!!

Nu ska vi hejja fram ytterliggare en Idol!

Vad ska juryn säga i år?
    Blir nog inte lika mkt diskussioner om dem kan jag tänka...nu har vi ju redan sett dem "in action" och vet vad de går för...eller?

Kanske blir några överraskningar...vi får väl se!

Så...vem är bäst? Vem ska vinna Idol 2005?

Ikväll börjar det...kl 20:00 på TV4...Weeeee!!!

• Svar på tråden Idol 2005
  • iiijda

Asså ja fattar inte hur Ola kunde åka ut före Jens !!!

• Mumu

Jaha, ja! Ola ut. Ja, det var ju faktiskt rättvist efter gårdagens prestationer. Jag hade ju hellre sett Jens åka innan Ola, för Ola har ju shapeat upp sig rejält de sista veckorna. Men igår var han inte alls bra, medans Jens faktiskt lyckades rätt bra med sin låt. Så... det var väl inte mer än rätt.

Som nån annan skrev, det är lite skönt ändå att det inte alltid är samma som hänger löst och att det beror en hel del på aktuellt framträdande om man ska få vara kvar eller inte.

Jag tyckte inte alls att Elina var bra igår, så jag hade nog trott att hon också skulle hänga, men så fick Måns sitta löst istället. Och han var ju ganska trist också, så.

Överlag tyckte jag att gårdagens final var ganska slätstruken och trist. Klart den sämsta hittills. Jag vet inte om det berodde på låtarna? Till och med Sebastian, som sjöng en grym låt, gjorde bara okej ifrån sig. Inga hår reste sig på armen idag...

Sen är jag så hjärtligt trött på juryns gullande med Agnes! Även när hon är skitdålig (hon KAN faktiskt inte sjunga lågt) så sitter de helt lyriska och yrar efteråt. Däremot kan jag hålla med om att hon är duktig på att utveckla låtarna och göra de till sina egna små skapelser!

Lite trist ändå att Ola åkte, han hade blivit lite av en favorit hos mig. Men gör man en stor miss så kan det bli så!

• Mumu

snobben, jag tycker inte heller det är fel! Klart man ska göra saker i sin stil, annars blir det ju bara förvirrat! Men däremot skulle jag gärna se Sebastian testa nåt annat än säkra kort också, det skulle vara kul! Fast han skulle naturligtvis köra sin stil ändå, det är ju det han är bra på!

• Chania

Jag blev väldigt illa berörd av Clabbes kommentar till Agnes, vad 17 har han med hennes sexliv att göra? Att dessutom göra det så officiellt, det är så kränkande, framför hela svenska folket. Nej, tummen ner för sådant skitsnack.

Okej, att sex säljer men det finns gränser för hur och vad man säger till tonåringar!

• trollungar

hur f-n kunde ola åka ut!!!! varför inte jens?????
    hör ingen att han sjunger som en kratta och att han baa är såååå tråkig att se på när han står på scenen.

• trollungar

jag missade vad han sa till henne,vad sa han?

• Chania

"? Yeah, yeah, yeah, fan vad du är bra i dag, Agnes. Men du skulle kunna slipa av lite gullighet, lite barnslighet. Kanske lite mer bett i blicken, som om du hade varit tillsammans med i alla fall en kille"

• trollungar

jq han är lite slibbig den där clabbe.han sa ju till elina oxå att hon va riktigt sexig nu??!!

• Pepsie

Men alltså jag fattar inte kommentarerna som klagar på att Sebastian kör samma stil varje gång, det är ju klart att han kör den stilen om den passar honom! Alla artister som är duktiga brukar ju köra en egen stil o inte pendla mellan musikstilarna. Hur skulle det låta om Depeche Mode (syntare) skulle börja köra hip hop, eller om Håkan Hellström skulle sjunga schlagers. Stämmer inte riktigt eller hur?
    Han är jättebra, håller på Sibel oxå!