Jaha, ja! Ola ut. Ja, det var ju faktiskt rättvist efter gårdagens prestationer. Jag hade ju hellre sett Jens åka innan Ola, för Ola har ju shapeat upp sig rejält de sista veckorna. Men igår var han inte alls bra, medans Jens faktiskt lyckades rätt bra med sin låt. Så... det var väl inte mer än rätt.
Som nån annan skrev, det är lite skönt ändå att det inte alltid är samma som hänger löst och att det beror en hel del på aktuellt framträdande om man ska få vara kvar eller inte.
Jag tyckte inte alls att Elina var bra igår, så jag hade nog trott att hon också skulle hänga, men så fick Måns sitta löst istället. Och han var ju ganska trist också, så.
Överlag tyckte jag att gårdagens final var ganska slätstruken och trist. Klart den sämsta hittills. Jag vet inte om det berodde på låtarna? Till och med Sebastian, som sjöng en grym låt, gjorde bara okej ifrån sig. Inga hår reste sig på armen idag...
Sen är jag så hjärtligt trött på juryns gullande med Agnes! Även när hon är skitdålig (hon KAN faktiskt inte sjunga lågt) så sitter de helt lyriska och yrar efteråt. Däremot kan jag hålla med om att hon är duktig på att utveckla låtarna och göra de till sina egna små skapelser!
Lite trist ändå att Ola åkte, han hade blivit lite av en favorit hos mig. Men gör man en stor miss så kan det bli så!