• Phantera

Idol 2005

Då är det dags igen...!!

Nu ska vi hejja fram ytterliggare en Idol!

Vad ska juryn säga i år?
    Blir nog inte lika mkt diskussioner om dem kan jag tänka...nu har vi ju redan sett dem "in action" och vet vad de går för...eller?

Kanske blir några överraskningar...vi får väl se!

Så...vem är bäst? Vem ska vinna Idol 2005?

Ikväll börjar det...kl 20:00 på TV4...Weeeee!!!

• Svar på tråden Idol 2005
  • Gäspan

Hm...undrar om inte Aftonbladets skriverier om mobbing-Jonah gjorde sitt till igår. Ingen gillar väl en dryg mobbare som bytt namn från Jonas till Jonah?

Jag håller på Sebastian och Sibel.

Elina var patetisk igår. Som sagt, det krävs nog en smärtsam skilsmässa för att man ska göra den låten trovärdigt. Jens fruktansvärd. Det här kommer att bli en rysare. Till sist har man kanske bara två falsksjungande dåliga alternativ kvar.....

• michiara

Jo jag är rädd för det *muttrar*

• ming

Alltså jag förstår bara inte hur dessa människor kan vara de bästa av vad, 2000 sökande?!
    Man borde ju kunna hitta tio personer som både kan sjunga bra och röra sig på scen, och som har bra utstrålning.
    Till och med jag är bättre än Jens, skit att jag inte gick på uttagningen.

• Mell

Alltså, en annan sak som jag stör mig på med Sebastian (förutom hans ålande på scen och hans vänsterhand som hela tiden gör märkliga cirklar) är hans otroligt fula byxor och spetsiga skor!!! Uäck, alltså, det är ju inte ens snyggt! Varför envisas han med att trycka ner sin rumpa i sådana osmakliga kläder??

• bustösen

Han bytte namn från Jonas till Jonah eftersom han hade planer på att skapa sig ett artistnamn, och det finns så många Jonas men så få Jonah.

Något sånt var det han sa

• maginari

Mell >> Jag tror det kallas olika smak eller egen stil.

• Mell

maginari:

tror du det? :p jag tänkte bara att jag säkert får klaga på vad jag vill eftersom alla andra verkar få göra det!

• Linda1976

bustösen: Tack! Jag trodde det var för att det var bibliskt eller nåt... Tror han åkte ut för att han gått ut med att han är frireligiös. Sånt stör sig folk på, speciellt när det är i närheten av Livets Ord.

Tycker Sebastian är cool. Han vet att han är jävligt duktig, och hycklar inte med det. Osvenskt så det förslår. Tycker han e skön när han säger att han är där för att visa vem han är och inte visa bredd. Det är ju så det är i branschen, man gör det man är bra på och visar inte bredd. Tänk om Robbie Williams eller Gwen skulle varva smör, rock, disco, pop, bossanova och lite jazz... Näe....

• Talja

Förra veckan snackade han om att han ändrade sitt namn pga sin bibliska tro... sen denna vecka var det pga att han skulle använda det som artistnamn... Inte vet jag!?!

• michiara

Självklart får man säga vad man tycker! alla har rätt till en egen åsikt och alla kan inte tycka om samma saker