• Mjölk

Tråden för oss äggdonatorer 9

Här är en tråd för oss som ska/vill donera, har donerat ägg eller som just nu är mitt i äggdonationsbehandling. Visste inte riktigt var jag skulle lägga tråden, men det passade ju ändå bäst här. Tråden är såklart öppen för alla men först och främst för oss äggdonatorer som kan följas åt, ge tips och stötta varandra.

Några länkar till hemsidor som har information om äggdonation.

Villhabarn.com: www.villhabarn.com/aggblidon.html

Artikel i vlt.se: www.vlt.se/artikelmall.asp?version=280346

Karolinska universitetssjukhuset www.karolinska.se/templates/Page.aspx?id=5770...

Ava-klinikka: www.avaclinic.com/index.php?63

Akademiska sjukhuset: www.akademiska.se/templates/page____29362.asp...

Barnviadonation.se: www.barnviadonation.se/index.html

Vårdguiden: www.vardguiden.se/Article.asp?c=3195

Ägg- och Spermiedonatorernas Förening: www.aspef.org/

Gamla trådar:

Tråd 1: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m21230448.html

Tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m24325551.html
    Tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m27330501.html
    Tråd 4: http://www.familjeliv.se/Forum-7-147/m30096983. Html
    Tråd 5: http://www.familjeliv.se/Forum-7-147/m33071944. Html
    Tråd 6: http://www.familjeliv.se/Forum-7-147/m35401681. Html
    Tråd 7: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m38476323.html
    Tråd 8: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m41354014.html

• Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer 9
  • mammatillmiranda
    nirakkarlsson skrev 2009-06-04 19:52:10 följande:
    Jag ska få äggplock nästa vecka om blådsorna blir större!Så jag hoppas på det!Vart ska du plockas??
    huddinge sjukhus...du då?
    Miranda 05 och Molly 08 - mammas älsklingar
  • nirakkarlsson

Måste bara fråga en liten pinsam fråga...

Hur har Ni med flytningar efter alla hormoner Ni har fått tagit?

Jag har fått extremt mkt så det bara rinner,måste minst ha trosskydd annars ser det ut som jag har kissat på mig

• mammatillmiranda
    nirakkarlsson skrev 2009-06-05 07:15:18 följande:
    Måste bara fråga en liten pinsam fråga...Hur har Ni med flytningar efter alla hormoner Ni har fått tagit?Jag har fått extremt mkt så det bara rinner,måste minst ha trosskydd annars ser det ut som jag har kissat på mig
    har så jag med just nu... riktigt vattniga. hoppas det försvinner efter äp på måndag!
  • Mjölk

Lycka till alla gamla o nya äggdonatorer! Himla bra att vi finns, eller hur?! Det verkar som om fler o fler nu börjar förstå att själva behandlingen inte är det jobbigaste. I början fick man ju höra så mycket runt äggdonation, men det var inte så farligt. Inte för mig i alla fall. Då var det tuffaste i så fall det psykiska tycker jag. Det är ju ändå inte bara ett ägg man donerar, utan man donerar ju liv faktiskt. Jag vet att jag kommer att tänka då och då på de barn som har blivit till efter min äggdonation, konstigt vore det väl annars?

Jag ska donera igen! Det blir en tredje donation för mig alltså och det kommer att bli en korsdonation den här gången och på Huddinge. Undrar om man får ersättning för resekostnader? Det blir ju lite resor då. Jaja, hoppas allt ska gå bra den här gången också.
  • mammatillmiranda

hejsan!
    nu har jag precis kommit hem från Huddinge, äggplocket gick jättebra! de fick ut 10 fina ägg, och jag sov som en stock under hela plocket tror de gav mig lite för hög dos lugnande, haha. har ett svagt minne av att de försökte få mig att stå och gå tillbaka in till sängen, men de fick lägga mig igen och sedan köra in mig i rullstol... vilket jag inte minns alls.

nu ska jag krypa ner i sängen och kolla på tv, är lite öm i magen, men inget farligt alls!

är så glad att två par kommer få dela på "äggskörden". detta kommer jag säkert att göra om!

• nirakkarlsson
    mammatillmiranda skrev 2009-06-08 15:08:46 följande:
    hejsan! nu har jag precis kommit hem från Huddinge, äggplocket gick jättebra! de fick ut 10 fina ägg, och jag sov som en stock under hela plocket tror de gav mig lite för hög dos lugnande, haha. har ett svagt minne av att de försökte få mig att stå och gå tillbaka in till sängen, men de fick lägga mig igen och sedan köra in mig i rullstol... vilket jag inte minns alls.nu ska jag krypa ner i sängen och kolla på tv, är lite öm i magen, men inget farligt alls! är så glad att två par kommer få dela på "äggskörden". detta kommer jag säkert att göra om!
    Härligt att det d gick bra,jag ska plockas nu på onsdag
  • kramiiis

hej tjejer!
    måste kika in och säga vilka otroligt underbara tjejer ni är som donerar ägg!

jag tackar er för att ni finns då jag själv kommer genomföra ÄD (som mottagare) till hösten ( i finland pga de svenska köerna) .

kram på er!

we could loose it all
  • Anna73

Hej!
    Idag fick ajag besked att ägget inte fäst:( är sååå leden,

Nån här som kan tänkas donera till oss?

Hade varit er evigt tacksamma....
    Annars får vi vänta till våren 2010:(

Hjärtekramar Anna

• nirakkarlsson

Igår var jag till uppsala och genomförde donationen,allt gick jättebra dom fick ut ett 20 tal ägg
    Har dessvärre ont idag...men det ska nog gå över hoppas jag snart!

hur många ägg brukar man få ut per plock??

Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer 9