• Mjölk

Tråden för oss äggdonatorer 9

Här är en tråd för oss som ska/vill donera, har donerat ägg eller som just nu är mitt i äggdonationsbehandling. Visste inte riktigt var jag skulle lägga tråden, men det passade ju ändå bäst här. Tråden är såklart öppen för alla men först och främst för oss äggdonatorer som kan följas åt, ge tips och stötta varandra.

Några länkar till hemsidor som har information om äggdonation.

Villhabarn.com: www.villhabarn.com/aggblidon.html

Artikel i vlt.se: www.vlt.se/artikelmall.asp?version=280346

Karolinska universitetssjukhuset www.karolinska.se/templates/Page.aspx?id=5770...

Ava-klinikka: www.avaclinic.com/index.php?63

Akademiska sjukhuset: www.akademiska.se/templates/page____29362.asp...

Barnviadonation.se: www.barnviadonation.se/index.html

Vårdguiden: www.vardguiden.se/Article.asp?c=3195

Ägg- och Spermiedonatorernas Förening: www.aspef.org/

Gamla trådar:

Tråd 1: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m21230448.html

Tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m24325551.html
    Tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m27330501.html
    Tråd 4: http://www.familjeliv.se/Forum-7-147/m30096983. Html
    Tråd 5: http://www.familjeliv.se/Forum-7-147/m33071944. Html
    Tråd 6: http://www.familjeliv.se/Forum-7-147/m35401681. Html
    Tråd 7: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m38476323.html
    Tråd 8: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m41354014.html

• Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer 9
  • HannaS86

Argh, det här är helt jävla sjukt :( Efter donationen fick jag min mens 15 maj men hade glömt hämta ut p-ringar o tänkte att det kan ju vara bra att vara helt hormonfri en månad o se hur det känns. Jag hade inte sec från 4 dagar innan beräknad ägglossning till 4 dagar efter för att vara på den säkra sidan. Och vad händer? Jag får två streck när jag testar mig idag!! Är så förbannad på mig själv så det finns inte, nu måste jag ringa sjukhuset igen o boka tid för abort...

• happy family

Är helt ny på dette forumet. Är det stor efterfrågan på ägg? Har funderat på att donera ägg. Vad är det för krav de har?

• HannaS86

Det är stor efterfrågan på ägg, vad jag vet brukar väntetiderna för mottagarna vara 2år. Det de går efter är att man inte ska ha ärftliga sjukdomar och att man förstår vad det innebär att donera ägg :)

• Lisa3

Godmorron, smyger in i er tråd en snabbis, vill bara säga att ni är fantastiska tjejer som donerar ägg, att det finns så generösa människor.

• anemonasussegotta

Hanna86.... är det inte lite ödets ironi då... så himla typiskt..

Den där Murphy skulle jag villa tala ut ett och annat med. "Lagen om alltings jävlighet" - den skulle han aldrig ha skrivit!!!

happy family - ja det är en enormt stor efterfrågan på ägg. Det är i dag till och med så att vissa hinner bli för gamla innan dom kommer längst fram i kön. Donerar du så är du en hjälpande ängel för alla dessa par som själva har medicinska förhinder att kunna skaffa egna barn.

• HannaS86

Ja det känns ju någon dumt.. Så himla klantigt och jag kan ju inte direkt skylla ifrån mig heller. Blir abort på nästa söndag och jag försöker ha inställningen att jag inte väntar barn utan bara har en bunt celler som delar sig i magen.. Som cancer. Funkar hyfsat.

• happy family
    anemonasussegotta skrev 2009-07-01 18:44:32 följande:
    Hanna86.... är det inte lite ödets ironi då... så himla typiskt.. Den där Murphy skulle jag villa tala ut ett och annat med. "Lagen om alltings jävlighet" - den skulle han aldrig ha skrivit!!! happy family - ja det är en enormt stor efterfrågan på ägg. Det är i dag till och med så att vissa hinner bli för gamla innan dom kommer längst fram i kön. Donerar du så är du en hjälpande ängel för alla dessa par som själva har medicinska förhinder att kunna skaffa egna barn.
    Hur gammal får man vara när man donerar ägg?
    Vart ska jag ringa för att prata med någon om att jag skulle vilja donera?
  • HannaS86

Man ska vara 18-35 vad jag hört, tror det kan variera lite i olika län. Var bor du?

• happy family
    HannaS86 skrev 2009-07-08 21:54:18 följande:
    Man ska vara 18-35 vad jag hört, tror det kan variera lite i olika län. Var bor du?
    Jag bor i jönköping.
  • HannaS86

Där är jag inte riktigt expert :/ Men jag tror Mjölk har rätt bra koll på vilket sjukhus som ligger närmast?

Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer 9