• puss

amma 1-åring offentligt?

vad tycks om det då? att man sitter och ammar en ettåring på en parkbänk i stan, eller inne på ett café?

• Svar på tråden amma 1-åring offentligt?
  • lovemyboys

Äckligt om du frågar mej!!!
    Tycker det är riktigt motbjudande att amma ett så stort barn offentligt!!
    En morgon/kvälls-slurk hemma i sängen spelar noll roll....men NOT in public!!!

• milla1981
    BulanOchJag skrev 2009-05-19 21:50:35 följande:
    ska man "respektera" alla som tycker annorlunda så har man ett omöjligt jobb framför sig. det finns alltid nån som protesterar på ett eller annat vis mot vad man än kan tänkas hitta på. låt istället folk göra som dom själva vill så länge det inte är direkt skadligt beteende.
    skulle alla göra precis som de vill o tänker utan att ens bry sig om andra skulle det bli kaos men vill man ha det så varsågod för min del men var inte upp i mig då för jag klatrar inte av sånna människor som inte ens kan visa lite respekt för andra, man kan faktiskt visa respekt på många sätt o inte bara på ett sätt men om du inta vill att folk ska visa dig respekt så är det ditt val men det finns de som faktiskt tycker att man ska visa respekt i vardagen vare sig det gäller ammning el på jobbet el varför inte bara i affären.. o känns det lättare för folk om man skyler sig lite när man ammar så kan man ju göra det o det är enkelt :)
  • MalinEddie
    camillimill skrev 2009-05-20 12:24:17 följande:
    Ssss. För jävligt att brösten är så sexualiserade att man idag inte får amma sitt barn så länge man vill. Tittar man på WHO:s rekommendationer om hur länge man bör delamma enbart ur allergisynpunkt, så hamnar man på 3 år. Dessutom, om man ser det ur anknytningsperspektiv, så finns det hur mycket fördelar som helst. Men det ska alltså inte tas hänsyn till, eftersom man riskerar att i sitt ammande, stöta sig med folk som i sin tur anser Mina bröst i digivande syfte, vara provocerande? Det är fan inte klokt.
    Instämmer.
  • lovemyboys
    camillimill skrev 2009-05-20 12:24:17 följande:
    Ssss.För jävligt att brösten är så sexualiserade att man idag inte får amma sitt barn så länge man vill.Tittar man på WHO:s rekommendationer om hur länge man bör delamma enbart ur allergisynpunkt, så hamnar man på 3 år.Dessutom, om man ser det ur anknytningsperspektiv, så finns det hur mycket fördelar som helst.Men det ska alltså inte tas hänsyn till, eftersom man riskerar att i sitt ammande, stöta sig med folk som i sin tur anser Mina bröst i digivande syfte, vara provocerande?Det är fan inte klokt.
    Är det någon som hindrat dej att amma så länge du vill....att min personliga åsikt (i så fall) skulle hindra någon att göra vad man tror på......är ju tragiskt!!
    Amma på!!
  • UllaBella

Rabarber och jordgubbspaj skrev 2009-05-19 15:54:57 följande:

Man ska respektera omgivningen och inte bara tänka på sitt!
    Men vad är det som är respektlöst med att amma????
  • UllaBella
    Babybalo skrev 2009-05-19 17:04:59 följande:
    Absolut! Men nog fan är det osunt att få den typen av känslor när man ser en mamma som matar sitt lilla barn... Fick jag det så skulle jag nog börja fundera på vad det är i mig som får mig att reagera som jag gör! Gräva lite djupare, börja gå i terapi...
    Ja, det är nog hög tid för att söka hjälp...
  • UllaBella

Att se ett bröst har väl ingen dött av.
    [/citat]

Haha näää och det är märkligt att det inte kommer fler trådar av alla som upprörs över att man ammar offentligt när fler springer runt med urringade toppar som visar mer bröst än vad jag gör när jag ammar, syns knappt någonting (amninsBh och amningstop).

• emmgus

Helt sjukt att man itne ska kunna mata sitt barn när dom blir hugnriga utan att behöva leta efter "lämplig" plats.
    Kolla inte om du tycker de e jobbigt..

• UllaBella

Rabarber och jordgubbspaj skrev 2009-05-20 08:14:03 följande:

tycker ni att en kvinna ska klä av sig topples utan ett plagg på överkroppen och amma sitt barn i offentlig miljö? för det är precis så det ser ut när vissa ammar...det tycker ej är ok...men att amma i sig på ett snyggt sätt är ok...inte fläka ut sig som vissa gör... om det ärok, då borde det vara ok för mig att prova bh utanför lindex omklädningsrummar...det är naatuuurligt och jag behöver en bh ccc
    Men nu tycker jag nog att du överdriver bra mycket! Jag har då aldrig sett någon slänga av sig tröjan när hon ammat. Visst finns det väl säkert någon som gör det, men man kan ju inte döma alla som ammar. De flesta ammar ju faktiskt diskret.
    Jo, men visst är det okej för mig att du provar BH utanför omklädningsrummet, har du schyssta tuttar blir du säkert poppis bland karlarna Själv är jag inte så intresserad av bröst, så jag skulle faktiskt inte bry mig.
Svar på tråden amma 1-åring offentligt?