• puss

amma 1-åring offentligt?

vad tycks om det då? att man sitter och ammar en ettåring på en parkbänk i stan, eller inne på ett café?

• Svar på tråden amma 1-åring offentligt?
  • Marma

Lady Dahmer skrev 2009-05-19 22:59:26 följande:

Helt ok på tok för lite ammning som syns ute i samhället--------------------helt rätt! Fram för mer aktivistamning!
    Sant som det e sagt.

Tänkte på en sak nu oxå varför folk inte ammat/tycker det ser äckligt ut när barnene e över 1år. Fick höra en kommentar när jag var gravid att tuttarna är till för sex o inget annat, att bebisen ska äta på dom e onaturligt. Kan det vara nåt sånt som folk har i huvudet? o då förstår jag tyvärr dom inte faktiskt.....bara en sak jag kom på nu....
  • Rabarber och jordgubbspaj

tycker ni att en kvinna ska klä av sig topples utan ett plagg på överkroppen och amma sitt barn i offentlig miljö?

för det är precis så det ser ut när vissa ammar...det tycker ej är ok...men att amma i sig på ett snyggt sätt är ok...inte fläka ut sig som vissa gör...

om det ärok, då borde det vara ok för mig att prova bh utanför lindex omklädningsrummar...det är naatuuurligt och jag behöver en bh ccc

• Challe N
    Rabarber och jordgubbspaj skrev 2009-05-20 08:14:03 följande:
    tycker ni att en kvinna ska klä av sig topples utan ett plagg på överkroppen och amma sitt barn i offentlig miljö?för det är precis så det ser ut när vissa ammar...det tycker ej är ok...men att amma i sig på ett snyggt sätt är ok...inte fläka ut sig som vissa gör...om det ärok, då borde det vara ok för mig att prova bh utanför lindex omklädningsrummar...det är naatuuurligt och jag behöver en bh ccc
    För det första har jag aldrig sett nån göra så, alltså ta av sig allting på överkroppen när de ammar i en offentlig miljö.. Känns som ett problem som inte finns. Men skulle jag nu se nån göra det hade jag väl tyckt det var lite märkligt, precis som jag hade tyckt om du provade kläder utanför provrummet. Men jag hade inte blivit äcklad eller nåt sånt, blir inte det av naken hud så ofta.. Kanske bara lite fnissig
    SmåläningsMamman skrev 2009-05-20 07:57:13 följande:
    Lady Dahmer skrev 2009-05-19 22:59:26 följande:
    Sant som det e sagt. Tänkte på en sak nu oxå varför folk inte ammat/tycker det ser äckligt ut när barnene e över 1år. Fick höra en kommentar när jag var gravid att tuttarna är till för sex o inget annat, att bebisen ska äta på dom e onaturligt. Kan det vara nåt sånt som folk har i huvudet? o då förstår jag tyvärr dom inte faktiskt.....bara en sak jag kom på nu....
    kan bero på att vissa människor är med diskreta och konservativa, vilket ej är något fel med det, vilket är ganska många som är sådana...tror det har med olika personlighetstyper att göra, hur man blivit uppfostrad själv, att skyla vissa kroppsddelar kommer från sammhället, annars hade vi väl varit nudister allihopa, men att amma i sig tror jag att den är väääldigt få som tycker att störande och även i offentliga sammanhang om man gör det med klass.....
  • pgson

Har inte ens tänkt tanken att någon skulle tycka något om min ammning. Så långe jag inte står och viftar med mina "taxöron" så ger jag mat eller ro när det passar oss.

pgson skrev 2009-05-20 08:24:46 följande:
    Har inte ens tänkt tanken att någon skulle tycka något om min ammning. Så långe jag inte står och viftar med mina "taxöron" så ger jag mat eller ro när det passar oss.
    jag har varit med om några som faktisk har viftat med sina taxöron, men annars så tycker jag hur du gör är sunt
  • Lillmorsan

det är ok jag har aldrig set någon som sitter på ett cafe och inte är lite diskret som typ en filt över och liknade.

• camillimill

Ssss.
    För jävligt att brösten är så sexualiserade att man idag inte får amma sitt barn så länge man vill.
    Tittar man på WHO:s rekommendationer om hur länge man bör delamma enbart ur allergisynpunkt, så hamnar man på 3 år.
    Dessutom, om man ser det ur anknytningsperspektiv, så finns det hur mycket fördelar som helst.

Men det ska alltså inte tas hänsyn till, eftersom man riskerar att i sitt ammande, stöta sig med folk som i sin tur anser Mina bröst i digivande syfte, vara provocerande?
    Det är fan inte klokt.

• Babybalo
    camillimill skrev 2009-05-20 12:24:17 följande:
    Ssss.För jävligt att brösten är så sexualiserade att man idag inte får amma sitt barn så länge man vill.Tittar man på WHO:s rekommendationer om hur länge man bör delamma enbart ur allergisynpunkt, så hamnar man på 3 år.Dessutom, om man ser det ur anknytningsperspektiv, så finns det hur mycket fördelar som helst.Men det ska alltså inte tas hänsyn till, eftersom man riskerar att i sitt ammande, stöta sig med folk som i sin tur anser Mina bröst i digivande syfte, vara provocerande?Det är fan inte klokt.
    Kan bara instämma!
  • Nightfall Faerie

Amma överallt, närsomhellst, varsomhellst. Eller jag brukar tänka som så, att där man kan tänka sig att själva smyga i sig en macka om man är vrålhungrig, där ammar jag även mitt barn. I princip varsomhellst alltså, kanske inte i kyrkan eller liknande platser (då kan man gå ifrån en stund). Men buss, resturang, parkbänk, ja där ammar jag min ettåring! Och jag bryr mig faktiskt inte om det stör nån.

Svar på tråden amma 1-åring offentligt?