amma 1-åring offentligt?
vad tycks om det då? att man sitter och ammar en ettåring på en parkbänk i stan, eller inne på ett café?
vad tycks om det då? att man sitter och ammar en ettåring på en parkbänk i stan, eller inne på ett café?
Lady Dahmer skrev 2009-05-19 22:59:26 följande:
tycker ni att en kvinna ska klä av sig topples utan ett plagg på överkroppen och amma sitt barn i offentlig miljö?
för det är precis så det ser ut när vissa ammar...det tycker ej är ok...men att amma i sig på ett snyggt sätt är ok...inte fläka ut sig som vissa gör...
om det ärok, då borde det vara ok för mig att prova bh utanför lindex omklädningsrummar...det är naatuuurligt och jag behöver en bh ccc
Har inte ens tänkt tanken att någon skulle tycka något om min ammning. Så långe jag inte står och viftar med mina "taxöron" så ger jag mat eller ro när det passar oss.
det är ok jag har aldrig set någon som sitter på ett cafe och inte är lite diskret som typ en filt över och liknade.
Ssss.
För jävligt att brösten är så sexualiserade att man idag inte får amma sitt barn så länge man vill.
Tittar man på WHO:s rekommendationer om hur länge man bör delamma enbart ur allergisynpunkt, så hamnar man på 3 år.
Dessutom, om man ser det ur anknytningsperspektiv, så finns det hur mycket fördelar som helst.
Men det ska alltså inte tas hänsyn till, eftersom man riskerar att i sitt ammande, stöta sig med folk som i sin tur anser Mina bröst i digivande syfte, vara provocerande?
Det är fan inte klokt.
Amma överallt, närsomhellst, varsomhellst. Eller jag brukar tänka som så, att där man kan tänka sig att själva smyga i sig en macka om man är vrålhungrig, där ammar jag även mitt barn. I princip varsomhellst alltså, kanske inte i kyrkan eller liknande platser (då kan man gå ifrån en stund). Men buss, resturang, parkbänk, ja där ammar jag min ettåring! Och jag bryr mig faktiskt inte om det stör nån.