• puss

amma 1-åring offentligt?

vad tycks om det då? att man sitter och ammar en ettåring på en parkbänk i stan, eller inne på ett café?

• Svar på tråden amma 1-åring offentligt?
  • Thaleya

I amningsfrågan så tycker jag att man ska få amma sitt barn vart som helst.

I åldersfrågan så tycker jag att bebisar ska ammas inte barn.

På vilket sätt gör det mina åsikter eller mig till idiotisk eller ungdomlig?

• kattochbebis

Att diskutera huruvida andra ska få amma sina barn (oavsett ålder) offentligt eller inte är lika lönlöst som att försöka lägga sig i ifall andra ska göra abort eller inte. Det är helt enkelt upp till varje kvinna att bestämma och det är en förbannad skymf av andra att lägga sig i det.

• camillimill
    lovemyboys skrev 2009-05-20 15:16:01 följande:
    Är det någon som hindrat dej att amma så länge du vill....att min personliga åsikt (i så fall) skulle hindra någon att göra vad man tror på......är ju tragiskt!! Amma på!!
    Nej, din personliga åsikt skiter jag fullständigt i. Jag ammar mitt barn hur länge jag vill, när jag vill, och var jag vill.

Jag blir bara så irriterad på själva debatten. Det är ju samma sak som om någon kom och sa till mig att jag inte fick äta kvällsmat på de tider jag själv anser vara lämpligast. Jag hade ju fullständigt bortsett från personens (högst idiotiska) kommentar, men knappast kunnat bortse från dess dumhet. Jag hade säkert beklagat mig för någon vän, i form av att "vet du vad för jävla idiot jag träffade idag.."

Samma med amningen. Din åsikt skulle inte för ett ögonblick förändra min syn på MIN amning. Men jag kan ändå inte låta bli att skratta när jag ser dig.
    Eller på en direkt fråga här på FL, faktiskt kommentera dig.

Så det så.
  • camillimill
    Bam skrev 2009-05-20 20:13:43 följande:
    Kan någon svara på varför man ammar en ettåring ute?
    Va? Varför ska Någon behöva redovisa för Dig, eller för någon annan heller för den delen, varför man väljer att amma sin ettåring ute?

Vad väntar du dig för svar, annat än:

"För att barnet är hungrig"
    eller
    "För att barnet är törstigt"
    eller
    "För att barnet vill somna vid bröstet"
    eller
    "För att barnet är ledset och vill tröstas vid bröstet"
  • susannemalmö

Japp, det ska man självklart kunna göra utan att folk blir alldeles till sig.
    På vilket sätt stör det någon öht?

• anya
    Hervor 1 skrev 2009-05-20 18:13:02 följande:
    Offentlig amning är inget problem, problemet tycks vara intoleransen i vårt samhälle och jag blir såååå irriterad! Konstigt nog så tycks det mer acceptabelt att springa omkring med naveldjup uringning och sexuell exponering av kvinnobröst får man "stå ut" med i vartenda jäkla skyltfönster och på nära nog varenda förbannad reklamaffisch - om det är solglasögon eller bh som reklamförs spelar ingen roll - ett par styva bröstvårtor finns med oavsett.. Allt detta är helt ok och att vika ut sig (och lökarna) i slitz är en kvinnlig rättighet och kritiserar men detta så är man avundsjuk och missunnsam och en riktigt elak jävel som inte stöttar sina "medsystrar"istället för att klanka ner... Men amma sitt barn? Nej fyyyyy vad osmakligt... *ironi*
    kunde inte sagt det bättre själv.
  • pgson

Jag tänker amma utan att skämmas så länge folk kan slänga till sina barn en napp som tröst.

• Bam
    camillimill skrev 2009-05-20 20:53:40 följande:
    Va? Varför ska Någon behöva redovisa för Dig, eller för någon annan heller för den delen, varför man väljer att amma sin ettåring ute?Vad väntar du dig för svar, annat än:"För att barnet är hungrig"eller"För att barnet är törstigt"eller"För att barnet vill somna vid bröstet"eller"För att barnet är ledset och vill tröstas vid bröstet"
    Tråden handlade om ettåringar som ammas ute. Eftersom det inte finns i min värld så undrar jag såklart varför vissa väljer att göra så.
    Fattar du min fråga nu eller behöver jag precisera mera?
    Jag dansar aldrig nykter!
  • Babybalo
    Bam skrev 2009-05-20 22:23:39 följande:
    Tråden handlade om ettåringar som ammas ute. Eftersom det inte finns i min värld så undrar jag såklart varför vissa väljer att göra så. Fattar du min fråga nu eller behöver jag precisera mera?
    Finns dem inte i din värld? I Sverige ammas fortfarande 25% av alla barn vid ett års ålder! 
    Inte fan sitter man hemma och ugglar bara för att barnet fyllt ett och man fortfarande ammar!?
  • camillimill
    Bam skrev 2009-05-20 22:23:39 följande:
    Tråden handlade om ettåringar som ammas ute. Eftersom det inte finns i min värld så undrar jag såklart varför vissa väljer att göra så. Fattar du min fråga nu eller behöver jag precisera mera?
    Nej, du behöver knappast förklara dig mer. Eller bättre heller för den delen. Jag förstår precis, liksom jag gjorde första gången du ställde frågan.
    Jag kan fortfarande inte fatta att du kan tro att du kan få något annat än Ovan Nämnda Svar på din fråga. Och ALLA svar på den frågan är ju helt acceptabla till varför man ammar sin ettåring ute.
    En ettåring är ju knappast mindre hungrig eller törstig än en tremånaders, lika lite som en ettåring kräver mindre sömn eller tröst än en mindre bebis.

Behöver jag förklara mig vidare eller tror du att du har koll på min svenska och kan förstå dess innebörd? Säg gärna till annars, för jag kan ta det hur många gånger som helst.
Svar på tråden amma 1-åring offentligt?