• puss

amma 1-åring offentligt?

vad tycks om det då? att man sitter och ammar en ettåring på en parkbänk i stan, eller inne på ett café?

• Svar på tråden amma 1-åring offentligt?
  • totta1

Jag personligen skulle tycka det var ganska osmaklig,faktisk!

• Zaria

Är väl bara att inte titta, bättre än någon som luktar armsvett =)

• Behemot
    Zaria skrev 2009-05-19 06:20:19 följande:
    Är väl bara att inte titta, bättre än någon som luktar armsvett =)
    Fast det finns ju inget motsatsförhållande mellan att lukta armsvett och att amma. Parkbänken tycker jag kan vara ok, caféet nej.
    De kan inte knäcka dig om du inte har en ryggrad
  • solfrost

Har man inget bättre för sig än att störa sig på hurvida folk ammar här och där så får man nog skaffa sig ett liv...
    I-lands problem skulle jag säga!

Amma där barnet är hungrigt/törstigt...man kan vara diskret .

• HemmaHosSofi
    totta1 skrev 2009-05-19 06:14:28 följande:
    Jag personligen skulle tycka det var ganska osmaklig,faktisk!
    Osmakligt att amma offentligt? Eller att barnet är 1år?
  • Zaria
    Behemot skrev 2009-05-19 06:24:52 följande:
    Fast det finns ju inget motsatsförhållande mellan att lukta armsvett och att amma. Parkbänken tycker jag kan vara ok, caféet nej.
    Klart det finns, om man ser något man tycker är äckligt kan man vända på huvudet och sluta glo, armsvett luktar endå
  • Zaria
    solfrost skrev 2009-05-19 06:28:02 följande:
    Har man inget bättre för sig än att störa sig på hurvida folk ammar här och där så får man nog skaffa sig ett liv...I-lands problem skulle jag säga!Amma där barnet är hungrigt/törstigt...man kan vara diskret .
    Exakt...
  • Behemot
    Zaria skrev 2009-05-19 06:33:04 följande:
    Klart det finns, om man ser något man tycker är äckligt kan man vända på huvudet och sluta glo, armsvett luktar endå
    Man kan hålla för näsan om man tycker att det luktar illa.

Jag tycker inte att jag ska behöva vända bort ansiktet när någon har satt sig mitt i mitt synfält när jag äter. Sedan finns det ju olika sätt att amma på, vissa lyckas göra det diskret andra verkar tro att de gör något slags statement (titta så natuuuurlig jag är, bröst är natuuurligt) och den gruppen av ammare kan hålla till någon annanstans.
  • Behemot
    solfrost skrev 2009-05-19 06:28:02 följande:
    Har man inget bättre för sig än att störa sig på hurvida folk ammar här och där så får man nog skaffa sig ett liv...I-lands problem skulle jag säga!Amma där barnet är hungrigt/törstigt...man kan vara diskret .
    Så man har inte ett liv för att man vill eliminera störande element ur det?

Patetiskt argument.
  • Good Sina

Helt naturligt..
    Jag ammade min son tills han var 19 månader.. fick aldrig någon dålig reaktion.. Det är vackert och natrligt.. =)

Svar på tråden amma 1-åring offentligt?