• puss

amma 1-åring offentligt?

vad tycks om det då? att man sitter och ammar en ettåring på en parkbänk i stan, eller inne på ett café?

• Svar på tråden amma 1-åring offentligt?
  • Babybalo
    Hervor 1 skrev 2009-05-20 18:13:02 följande:
    Offentlig amning är inget problem, problemet tycks vara intoleransen i vårt samhälle och jag blir såååå irriterad! Konstigt nog så tycks det mer acceptabelt att springa omkring med naveldjup uringning och sexuell exponering av kvinnobröst får man "stå ut" med i vartenda jäkla skyltfönster och på nära nog varenda förbannad reklamaffisch - om det är solglasögon eller bh som reklamförs spelar ingen roll - ett par styva bröstvårtor finns med oavsett.. Allt detta är helt ok och att vika ut sig (och lökarna) i slitz är en kvinnlig rättighet och kritiserar men detta så är man avundsjuk och missunnsam och en riktigt elak jävel som inte stöttar sina "medsystrar"istället för att klanka ner... Men amma sitt barn? Nej fyyyyy vad osmakligt... *ironi*
    Ja, jag håller med! Helt sjukt samhälle vi lever i...
  • Rabarber och jordgubbspaj
    UllaBella skrev 2009-05-20 16:08:14 följande:
    Rabarber och jordgubbspaj skrev 2009-05-20 08:14:03 följande:
    Men nu tycker jag nog att du överdriver bra mycket! Jag har då aldrig sett någon slänga av sig tröjan när hon ammat. Visst finns det väl säkert någon som gör det, men man kan ju inte döma alla som ammar. De flesta ammar ju faktiskt diskret.Jo, men visst är det okej för mig att du provar BH utanför omklädningsrummet, har du schyssta tuttar blir du säkert poppis bland karlarna Själv är jag inte så intresserad av bröst, så jag skulle faktiskt inte bry mig.
    ulla bella sekreterare varför har du taggarna uttåt? du har inte fårstått någonting av det jag skrivit i detta forum...läs på innan du yttrar dig..när jag skriver att man ska respektera omgivningen och inte bara tänka på sitt så tror du att jag tycker att det är respektlöst att amma överuvudtaget i offentliga miljöer???? skärp dig!

och en annan sak där du borde skärpa dig är att du skriver att jag drar alla ammande mammor i offentliga miljöer över en kam och att alla fläker ut sig...vart har du läst att jag skrivit detta, att alla fläker ut sig??? jag håller med att de flesta ammar diskret men jag har alltid sagt i denna tråd att det är ok att amma offentligt om man gör det på ett snyggt sätt...detta anser jag och det borde respekteras. jag respekterar andras åsikter men jag anser inte att det är rätt för mig..alla kansske inte tycker att det är lika trevligt att se två par bröst runt matbordet, vissa blir generade, andra osäkra och detta ska man respektera att inte sätta folk i generanded situationer...och nu mena jag enbart dem som fläker ut sig..

själv tänker jag amma i ofentliga mijöer och jag tänker inte fläka ut mig och visa rattarna för alla att se...mäker jag att det inte passar sig i vissa sammanhang så går jag faktiskt bort...hänsyn mot omgivningen
  • Rabarber och jordgubbspaj

och dessutom så tycker jag att det är kränkande att vissa i detta forum blir illa behandladed för att de har andra åksikter, och att de borde gå i terapi osv....det är fel att yttra sig på det viset och elakt!

• Zeraphia

Jag har enbart läst trådstarten.

Givetvis tycker jag att man kan amma en ettåring offentligt.

• allt eller inget
    Thaleya skrev 2009-05-20 18:08:36 följande:
    allt eller inget skrev 2009-05-20 17:53:44 följande: Kommentarer, det var alltså fler saker som var idiotiska som jag sa enligt dig. Varför får inte jag tycka att man ska få amma offentligt? Varför får inte jag tycka att jag i MINA ÖGON inte tycker man ska amma ett småbarn som inte är bebis längre.
    Oj, trampade jag på en öm tå månne?
    Du får tycka vad du vill precis som att jag får tycka att du tänker som ett barn.
  • Thaleya

allt eller inget skrev 2009-05-20 19:33:37 följande:

Oj, trampade jag på en öm tå månne? Du får tycka vad du vill precis som att jag får tycka att du tänker som ett barn.
    Ne skrev bara stort på mina ögon för att jag ville försäkra dig om att jag tyckte så. Blir bara så förvånad över att du kan döma mig så snabbt.

Vart här är det idiotiska och vart får du ut att jag är ung?

JA! man ska få amma vart som helst!

Det där med ålder är en helt annan sak i mina ögon, ett barn som inte är bebis längre ska inte ammas!
  • Bam

Kan någon svara på varför man ammar en ettåring ute?

Jag dansar aldrig nykter!
  • Hervor 1
    Bam skrev 2009-05-20 20:13:43 följande:
    Det kan handla om om ett lättillgängligt och nyttigt mellanmål såklart. Sedan kan det handla om en stunds lugn och ro, en paus, närhet, tröst... ja av samma anledning som man ammar ett spädbarn förutom hunger oftast eftersom de flesta 1-åringar äter sig mätta på "vanligt mat".
  • Challe N
    Bam skrev 2009-05-20 20:13:43 följande:
    Kaske för att en del ammar sina 1 åringar, och det amningsdags när man inte befinner sig i hemmet..
  • Bam
    Hervor 1 skrev 2009-05-20 20:18:30 följande:
    Det kan handla om om ett lättillgängligt och nyttigt mellanmål såklart. Sedan kan det handla om en stunds lugn och ro, en paus, närhet, tröst... ja av samma anledning som man ammar ett spädbarn förutom hunger oftast eftersom de flesta 1-åringar äter sig mätta på "vanligt mat".
    Okej. Det kan jag förstå.
    Jag dansar aldrig nykter!
Svar på tråden amma 1-åring offentligt?