UllaBella skrev 2009-05-20 16:08:14 följande:
Rabarber och jordgubbspaj skrev 2009-05-20 08:14:03 följande:
Men nu tycker jag nog att du överdriver bra mycket! Jag har då aldrig sett någon slänga av sig tröjan när hon ammat. Visst finns det väl säkert någon som gör det, men man kan ju inte döma alla som ammar. De flesta ammar ju faktiskt
diskret.Jo, men visst är det okej för mig att du provar BH utanför omklädningsrummet, har du schyssta tuttar blir du säkert poppis bland karlarna Själv är jag inte så intresserad av bröst, så jag skulle faktiskt inte bry mig.
ulla bella sekreterare varför har du taggarna uttåt? du har inte fårstått någonting av det jag skrivit i detta forum...läs på innan du yttrar dig..när jag skriver att man ska respektera omgivningen och inte bara tänka på sitt så tror du att jag tycker att det är respektlöst att amma överuvudtaget i offentliga miljöer???? skärp dig!
och en annan sak där du borde skärpa dig är att du skriver att jag drar alla ammande mammor i offentliga miljöer över en kam och att alla fläker ut sig...vart har du läst att jag skrivit detta, att alla fläker ut sig??? jag håller med att de flesta ammar diskret men jag har alltid sagt i denna tråd att det är ok att amma offentligt om man gör det på ett snyggt sätt...detta anser jag och det borde respekteras. jag respekterar andras åsikter men jag anser inte att det är rätt för mig..alla kansske inte tycker att det är lika trevligt att se två par bröst runt matbordet, vissa blir generade, andra osäkra och detta ska man respektera att inte sätta folk i generanded situationer...och nu mena jag enbart dem som fläker ut sig..
själv tänker jag amma i ofentliga mijöer och jag tänker inte fläka ut mig och visa rattarna för alla att se...mäker jag att det inte passar sig i vissa sammanhang så går jag faktiskt bort...hänsyn mot omgivningen