• puss

amma 1-åring offentligt?

vad tycks om det då? att man sitter och ammar en ettåring på en parkbänk i stan, eller inne på ett café?

• Svar på tråden amma 1-åring offentligt?
  • Melicca

Varför tycker ni som ammar offentligt att det är så fel att gå undan lite när ni ammar? Det är ju en mysig stund mellan mor och barn, varför vill ni ha en massa folk runt er då?

• Butterscotch

Jag skulle aldrig amma ett barn som äter fast föda. Hur andra gör kan jag inte lägga mig i men visst skulle jag slänga ett extra öga om jag såg någon göra så, bara för att det är en så ovanlig syn.

• Majsan71

En enkel och snabb åsikt har jag i frågan; klart man får amma sitt barn! Finns inte så mycket mer att tillägga.

• idiblon
    katja74 skrev 2009-05-19 20:02:46 följande:
    Ja, äckligt med äckliga mammor! Vart går åldersgränsen för knivfantasierna då?
    Ca 18 månader, sa jag ju.
  • Pallas
    Melicca skrev 2009-05-19 20:32:32 följande:
    Varför tycker ni som ammar offentligt att det är så fel att gå undan lite när ni ammar? Det är ju en mysig stund mellan mor och barn, varför vill ni ha en massa folk runt er då?
    Vi skäms inte och tycker därför inte att vi behöver smyga undan. Jag ammade inte mina nyfödda i skymundan och gjorde det inte heller med mina 1 år+, den minut de nu ville ammas offentligt.
  • milla1981

jag tycker att det är upp till var och en hur länge o vart man vill amma men man kan faktiskt skyla sig med en tunn filt el ngt för man kan faktiskt visa lite respekt för dem som inte tycker om att se kvinnor amma, o visst de behöver inte titta o får skylla sig själva kan man tycka men så fort det är ngn tjej som går toppless så blir det ju ett ramaskri utan dess like, det är ju bara bröst det med bara det att det inte sitter fast ett barn där.. man får tycka vad man vill men glöm inte att de finns de som tycker annorlunda oxå o det får man oxå respektera..

• Natosh

Gääääsp, orka palla tycka amning är äckligt. Först är det dödsstraff på att INTE amma och sen är det äckligt att amma, hur ska ni ha det? En sjal kan man väl ha för de känsliga tittarna men mer hänsyn än så tycker jag inte man ska behöva visa. Personligen reagerar jag varken på 1-åringar eller mjölkstinna bröst, me no care

• HonSomHarDetLångaStörigaNicket
    puss skrev 2009-05-19 04:20:37 följande:
    vad tycks om det då? att man sitter och ammar en ettåring på en parkbänk i stan, eller inne på ett café?
    Helt ok på tok för lite ammning som syns ute i samhället
  • katja74
    idiblon skrev 2009-05-19 20:46:52 följande:
    Ca 18 månader, sa jag ju.
    Ja, visst ja, det står ju klart och tydligt!
    Det är jag som inte läst på ordentligt..
    Lite magstarkt med knivar kan jag nog tycka, trots allt.
    Vadan denna agressivitet gentemot mödrar som föda sina barn(offentligt.) undrar jag?
    Men för all del! Du är ju tydlig med vad du tycker i alla fall.
  • idiblon
    katja74 skrev 2009-05-19 21:03:52 följande:
    Ja, visst ja, det står ju klart och tydligt! Det är jag som inte läst på ordentligt.. Lite magstarkt med knivar kan jag nog tycka, trots allt. Vadan denna agressivitet gentemot mödrar som föda sina barn(offentligt.) undrar jag? Men för all del! Du är ju tydlig med vad du tycker i alla fall.
    Alltså, egentligen tycker jag inte att de gör någonting regelrätt fel. Det är bara den känsla jag får och det var därför jag var noga med att skriva att jag "känner" det så. Jag har många magstarka tankar, absolut.
Svar på tråden amma 1-åring offentligt?