• puss

amma 1-åring offentligt?

vad tycks om det då? att man sitter och ammar en ettåring på en parkbänk i stan, eller inne på ett café?

• Svar på tråden amma 1-åring offentligt?
  • UllaBella
    Melicca skrev 2009-05-19 21:40:42 följande:
    Att man går undan och låter barnet få en lugn stund med mamma och maten, behöver väl inte betyda att man skäms. Tydligen måste mamman visa omgivningen att här sitter jag och ammar för jag skäms inte. Ville barnen ammas offentligt?
    Nej jag har då använt amningsrum eller liknande om det funnits tillgång till det, men det finns bara på ett ställe här i stan och är ungen hungrig så tänker jag inte låta den vara det för att jag vägrar ge mitt barn det som den behöver. Man ska väl inte behöva stänga in sig så länge man ammar heller för att inte riskera att behöva amma offentligt.
  • UllaBella

Ja, inte vet jag var man ska få amma enligt vissa, då jag ammade min 4 mån i bilen i parkeringshuset. Det parkerade en bil med 2 män som glodde in på oss och sa högt och tydligt "ja,men va fan det där var ju mer än vad man ville se ju!" Jag visade ingenting av brösten, jag hade typ bara bröstvårtan framme och den var i dotterns mun!!!

• Bam

Jag förstår inte varför man skulle amma en ettåring offentligt.
    Ett barn i den åldern äter väl huvudsakligen annan föda så nåt desperat "min bebis måste ha mat, fram med tutten" är det väl inte frågan om?

Jag dansar aldrig nykter!
  • vadskajaghetadå
    lovemyboys skrev 2009-05-20 14:55:51 följande:
    Äckligt om du frågar mej!!!Tycker det är riktigt motbjudande att amma ett så stort barn offentligt!!En morgon/kvälls-slurk hemma i sängen spelar noll roll....men NOT in public!!!
    en ettåring är inte en ett stort barn.

det enda motbjudande här är dina åsikter.
  • vadskajaghetadå
    Bam skrev 2009-05-20 16:24:39 följande:
    Jag förstår inte varför man skulle amma en ettåring offentligt. Ett barn i den åldern äter väl huvudsakligen annan föda så nåt desperat "min bebis måste ha mat, fram med tutten" är det väl inte frågan om?
    Men spela roll?
    Jag vet att många av er bryr er vad andra tycker, altså att folk tycker barnet är för gammalt men om man är en sån som inte gör det och barnet vill göra nåt den tycker väldigt mycket om?
    (som är inom normala gränser)
  • lovemyboys
    sannispannisen skrev 2009-05-20 16:25:24 följande:
    en ettåring är inte en ett stort barn.det enda motbjudande här är dina åsikter.
    Och dom står jag för!!!
    En ettåring som ammar är för mej ett stort barn!!!
    Och om JAG skulle vara nmotbjudande för att jag har en åsikt ....så har du problem!!
  • Natosh
    Bam skrev 2009-05-20 16:24:39 följande:
    Jag förstår inte varför man skulle amma en ettåring offentligt. Ett barn i den åldern äter väl huvudsakligen annan föda så nåt desperat "min bebis måste ha mat, fram med tutten" är det väl inte frågan om?
    Måste man behöva motivera det med att barnet dör annars?
  • Mrs Ray

Allt beror väl på situationen. På en finare restaurang behöver man inte amma vid bordet, gäller det ett så stort barn som en ettåring kan man ju amma hemma. Då handlar det ju inte om att barnet måste få mat.

Vad vissa inte verkar förstå är att när man lever i ett samhälle så existerar man i ett sammanhang tillsammans med andra människor. Då är det trevligt att visa respekt. Även om vissa av er tycker att det är naturligt att amma i alla sammanhang utan att ens försöka ha en sjal eller annat över, så kanske ni ändå kan förstå att det inte uppskattas av alla.

• puss

Mrs Ray skrev 2009-05-20 16:37:21 följande:

Allt beror väl på situationen. På en finare restaurang behöver man inte amma vid bordet, gäller det ett så stort barn som en ettåring kan man ju amma hemma. Då handlar det ju inte om att barnet måste få mat.Vad vissa inte verkar förstå är att när man lever i ett samhälle så existerar man i ett sammanhang tillsammans med andra människor. Då är det trevligt att visa respekt. Även om vissa av er tycker att det är naturligt att amma i alla sammanhang utan att ens försöka ha en sjal eller annat över, så kanske ni ändå kan förstå att det inte uppskattas av alla.
    att det ska uppskattas av alla är inte syftet.
Svar på tråden amma 1-åring offentligt?