amma 1-åring offentligt?
vad tycks om det då? att man sitter och ammar en ettåring på en parkbänk i stan, eller inne på ett café?
vad tycks om det då? att man sitter och ammar en ettåring på en parkbänk i stan, eller inne på ett café?
Försöker du missförstå mig med vilje?
Det handlar om att visst kan man strunta helt i vad andra tycker och bara göra som man vill, men vad får vi för värld då?
Men ammning är inte endast mat. Då skulle det vara konstigt med alla napparna som jag ser när man är ute. Men det tycker jag inte. Barnen är små i en stor och ibland otäck värld.
JA! man ska få amma vart som helst!
Det där med ålder är en helt annan sak i mina ögon, ett barn som inte är bebis längre ska inte ammas!
allt eller inget skrev 2009-05-20 18:01:47 följande:
Offentlig amning är inget problem, problemet tycks vara intoleransen i vårt samhälle och jag blir såååå irriterad!
Konstigt nog så tycks det mer acceptabelt att springa omkring med naveldjup uringning och sexuell exponering av kvinnobröst får man "stå ut" med i vartenda jäkla skyltfönster och på nära nog varenda förbannad reklamaffisch - om det är solglasögon eller bh som reklamförs spelar ingen roll - ett par styva bröstvårtor finns med oavsett..
Allt detta är helt ok och att vika ut sig (och lökarna) i slitz är en kvinnlig rättighet och kritiserar men detta så är man avundsjuk och missunnsam och en riktigt elak jävel som inte stöttar sina "medsystrar"istället för att klanka ner...
Men amma sitt barn? Nej fyyyyy vad osmakligt... *ironi*