• puss

amma 1-åring offentligt?

vad tycks om det då? att man sitter och ammar en ettåring på en parkbänk i stan, eller inne på ett café?

• Svar på tråden amma 1-åring offentligt?
  • Bam
    Babybalo skrev 2009-05-20 22:32:46 följande:
    Finns dem inte i din värld? I Sverige ammas fortfarande 25% av alla barn vid ett års ålder! Inte fan sitter man hemma och ugglar bara för att barnet fyllt ett och man fortfarande ammar!?
    Vid ett års ålder bör väl dom flesta barn äta riktig mat? Eller du kör med 100% bröstmjölk?
    Jag dansar aldrig nykter!
  • Bam
    camillimill skrev 2009-05-20 22:33:36 följande:
    Nej, du behöver knappast förklara dig mer. Eller bättre heller för den delen. Jag förstår precis, liksom jag gjorde första gången du ställde frågan.Jag kan fortfarande inte fatta att du kan tro att du kan få något annat än Ovan Nämnda Svar på din fråga. Och ALLA svar på den frågan är ju helt acceptabla till varför man ammar sin ettåring ute.En ettåring är ju knappast mindre hungrig eller törstig än en tremånaders, lika lite som en ettåring kräver mindre sömn eller tröst än en mindre bebis.Behöver jag förklara mig vidare eller tror du att du har koll på min svenska och kan förstå dess innebörd? Säg gärna till annars, för jag kan ta det hur många gånger som helst.
    Det finns annan mat och dricka till en ettårs.
    Jag dansar aldrig nykter!
  • Babybalo
    Bam skrev 2009-05-20 22:40:52 följande:
    Vid ett års ålder bör väl dom flesta barn äta riktig mat? Eller du kör med 100% bröstmjölk?
    Nix, absolut inte 100% bröstmjölk, men en hel del!
  • jenn79
    Bam skrev 2009-05-20 22:41:42 följande:
    Inte alltid!

Min ettåring ska utredas av läkare eftersom han kräks av all "vanlig" mat och dryck! Vad ska jag göra då tycker du? Stanna hemma? Svälta mitt barn? Min´BVC sa uttryckligen att jag inte ska sluta amma!
    Dotter 051211 och Son 080428
  • camillimill
    Bam skrev 2009-05-20 22:41:42 följande:
    Ja, det kan hända att flertalet ettåringar kan äta/dricka annan mat än bröstmjölk?
    Men menar du på fullaste allvar att JAG, när jag planerar maten för MITT barn, måste ta hänsyn till att somliga människor ser på Mina bröst på ett så sexuellt sätt, att det ska inskränka Mitt barns amningsrutiner?
  • inil

Varför skulle man inte kunna amma en ettåring ute??
    Min 7-månaders vägrar nästan all mat förutom bröstet och så länge han gör det kommer jag amma han så mycket han vill. Även när han blir ett år.
    Om nån skulle ta illa upp av det så beror det ju på att den personen har något personligt problem som inte har med oss att göra.

• stiäärna

Är ändå ganska lustigt att så många människor är äcklade av att 1 åringar ammas när självaste WHO (Världshälsoorganisationen) idag rekommenderar "exklusiv amning i 6 månader och därefter fortsatt amning med tillägg av annan man i 2 år eller längre". Citat från: sv.wikipedia.org/wiki/Amning
    Men ni kanske vet bättre än WHO???

• Marma
    stiäärna skrev 2009-05-21 00:26:08 följande:
    Är ändå ganska lustigt att så många människor är äcklade av att 1 åringar ammas när självaste WHO (Världshälsoorganisationen) idag rekommenderar "exklusiv amning i 6 månader och därefter fortsatt amning med tillägg av annan man i 2 år eller längre". Citat från: sv.wikipedia.org/wiki/AmningMen ni kanske vet bättre än WHO???
    Men det vet ju alla att detta gäller ju bara afrika där de inte har tillräckligt med mat....inte i i-land sverige där det finns välling o ersättning........:-/
  • Marma
    pgson skrev 2009-05-20 21:56:41 följande:
    Jag tänker amma utan att skämmas så länge folk kan slänga till sina barn en napp som tröst.
    Sant, om 3-rångar kan gå med napp dygenet runt så kan jag amma min 2åring ute i 10min
  • Hervor 1
    SmåläningsMamman skrev 2009-05-21 07:57:57 följande:
    Men det vet ju alla att detta gäller ju bara afrika där de inte har tillräckligt med mat....inte i i-land sverige där det finns välling o ersättning........:-/
    Det är internationella rekommendationer. Gäller absolut inte enbart u-länder även om bröstmjölk är livsavgörande där till skillnad mot här.
Svar på tråden amma 1-åring offentligt?