amma 1-åring offentligt?
vad tycks om det då? att man sitter och ammar en ettåring på en parkbänk i stan, eller inne på ett café?
vad tycks om det då? att man sitter och ammar en ettåring på en parkbänk i stan, eller inne på ett café?
Ok, är det därför BHV kan be en del mammor att börja med lite vanlig mat då barnet inte går upp riktigt i vikt vid bara amning?
Man rekommenderar i Sverige helamning i 6 månader o därefter som en del av maten upp till 1 års ålder. Detta dels för att de inte få tillräckligt med bl.a. järn i sig från bröstmjölken. Egentligen vet jag inte varför man fortsätter att debattera denna frågan. Det finns rekommendationer för amning o det kan man följa om man vill. Det är upp till var o en med amning. Alla gör vi det som är bäst för våra barn så klart oavsett amning eller inte. Nu lägger jag ner denna diskussionen då jag vet vad som är bäst för mina barn och mig själv.
Vill man amma länge så gör det..barn som självmant slutar amma gör det för att d inte vill mer, men sen finns d dem som behöver den närheten, så LÅT dem ha det då... Citat från VI FÖRÄLDRAR, fråga experten: "Många barn får en tillfällig period, när de är i 1-årsåldern, då de vill ammas hela tiden o inte vill äta annan mat".
"Bröstmjölk är jättebra mat och det är absolut inget fel att amma en 1-åring. Alla barn lämnar amningen så småningom".
Ser jag ngn som ammar så tycker jag att det är lika mysigt om det så är en 1 månad gammal bebis eller en 1-åring...
Med min första så slutade hon självmant när hon va ca 8 mån. Men denna gången så är inte min lillslurka redo att sluta än, o hon e precis 1 år. O hon äter vanlig mat som hon ska, så jag ser inget problem i att amma. hon vill ju ha lite "tuttmys" O jag har inget problem att fortsätta amma henne...alla är vi olika!!!
SJÄLVKLART!!! Ska man få amma sitt barn offentligt. En ettåring är ju fortfarande en litet, litet barn!!??
Om vi snackar 4-5 åringar kanske de är annorlunda, men upp till 1½ är det väl inte ens något att bråka om?
Jag tyckte min dotter kändes stor redan vid 7-8 månader så då slutade jag amma henne helt. Hon hade ju börjat få tänder i munnen då så känns inte som en bebis utan som ett små barn. Ser jag andra med amma barn vid 1 känns det som att det börjar bli något för gammalt okej mys hemma om ni vill men offentligt känns lite väl för vid dena tiden är det ju mer för mys och inte hunger