• puss

amma 1-åring offentligt?

vad tycks om det då? att man sitter och ammar en ettåring på en parkbänk i stan, eller inne på ett café?

• Svar på tråden amma 1-åring offentligt?
  • puss

anmingshjälpen rockar fetast!!

*provar på lite ungdomlig entuseasm*

• nollåtta

jA FY FAN SÅ JÄVLA ÄCKLIGT ATT AMMA EN ETTÅRING!!!! *KRÄKS* PEDDOMAMMOR!

{#lang_emotions_dreamer}
    Nej seriöst, vem fan bryr sig. Fast jag skulle nog kolla lite extra om det var en 4-åring som låg och snaskade ljummen mjölk. Mest för att det är så ovanligt.

Min sambo däremot kräks när han ser en bebis äldre än typ sex månader som ammas. Konstigt, han vart själv ammad i två år.

• flisan16

Ja en del har väl amning som en del i sin proffesion kanske eller vem ska man annars kalla expert? Jag vet en del men självklart inte allt eftersom jag bara är allmänsyrra.

puss skrev 2009-05-24 10:29:51 följande:
    arbetar med amning? och vad vet du själv?
    Vet du vad som tröttar ut en här på Fl ibland. Det är att har man en annan åsikt o vill förmedla det man läser så blir man fullständigt påhoppad! Alla ammar väl så länge man vill!

• puss
    flisan16 skrev 2009-05-24 10:34:20 följande:
    Ja en del har väl amning som en del i sin proffesion kanske eller vem ska man annars kalla expert? Jag vet en del men självklart inte allt eftersom jag bara är allmänsyrra.
    Vet du vad som tröttar ut en här på Fl ibland. Det är att har man en annan åsikt o vill förmedla det man läser så blir man fullständigt påhoppad! Alla ammar väl så länge man vill!
    mhmm, och därför frågar jag DIG vad DU vet. är intresserad av din kunskap, nämligen. inte alls nåt påhopp.
  • flisan16

Varför vill du veta min kunskap? Jag vet det jag läser mig till bl.a det som tagits upp i tråden.

puss skrev 2009-05-24 10:35:54 följande:
    mhmm, och därför frågar jag DIG vad DU vet. är intresserad av din kunskap, nämligen. inte alls nåt påhopp.
  • puss
    flisan16 skrev 2009-05-24 10:38:26 följande:
    Varför vill du veta min kunskap? Jag vet det jag läser mig till bl.a det som tagits upp i tråden.
    varför?? för att lära mig. men visst, snåla med din intelligens du. dela inte med dig för all del. det blir ju en bra diskussion, när den ena inte vill upplysa övriga.
  • flisan16

Jag har ju skrivit flera inlägg. Bla annat om näringsbiten att ett barn från 6månader oftast kräver mer näring än enbart bröstmjölk.
    Frågan handlade ju om att amma en 1-åring offentligt, om det är ok eller inte. JAg kan tycka att en 1-åring hade jag kanske inte reagerat så mkt på men däremot äldre barn o det är min åsikt men som sagt, alla amma vi så länge vi vill!  Hej hopp från mig i denna tråden.

puss skrev 2009-05-24 10:40:46 följande:
    varför?? för att lära mig. men visst, snåla med din intelligens du. dela inte med dig för all del. det blir ju en bra diskussion, när den ena inte vill upplysa övriga.
  • Lady Dahmer
    flisan16 skrev 2009-05-24 10:34:20 följande:
    Ja en del har väl amning som en del i sin proffesion kanske eller vem ska man annars kalla expert? Jag vet en del men självklart inte allt eftersom jag bara är allmänsyrra. Vet du vad som tröttar ut en här på Fl ibland. Det är att har man en annan åsikt o vill förmedla det man läser så blir man fullständigt påhoppad! Alla ammar väl så länge man vill!
    de som har amnings som sin proffession är oftast VÄLDIGT kunniga. Dock inte dietisten nån nämnde. De ger även inte felaktiga eller dåliga råd.
    The male is an incomplete female, a walking abortion
  • Lady Dahmer
    flisan16 skrev 2009-05-24 10:45:22 följande:
    Jag har ju skrivit flera inlägg. Bla annat om näringsbiten att ett barn från 6månader oftast kräver mer näring än enbart bröstmjölk. Frågan handlade ju om att amma en 1-åring offentligt, om det är ok eller inte. JAg kan tycka att en 1-åring hade jag kanske inte reagerat så mkt på men däremot äldre barn o det är min åsikt men som sagt, alla amma vi så länge vi vill!  Hej hopp från mig i denna tråden.
    man kan ofta helamma upp till över året. Jag helammade i 8 månader. Min unge ökade stadigt i vikt.

Men det är väl dock ingen som påstått att man kan helamma i flera år? I takt med att barnet blir större så får det ju ett större behov av näring. Även om mjölken i brösten fortfarande är lika näringsrik så räcker det inte. Större människor äter mer mat.
    The male is an incomplete female, a walking abortion
Svar på tråden amma 1-åring offentligt?