amma 1-åring offentligt?
vad tycks om det då? att man sitter och ammar en ettåring på en parkbänk i stan, eller inne på ett café?
vad tycks om det då? att man sitter och ammar en ettåring på en parkbänk i stan, eller inne på ett café?
Ts: det är väl helt ok, finns väl många som ammar 1-åringar? Sen att man alltid är så diskret som det går för att inte störa andra med offentlig amning, det är väl självklart.
Så här skriver en barndietist men du kanske vet bättre?
"Men, ett barn som är över halvåret behöver i regel mer järn än bröstmjölken kan ge, och det är därför rekommendationen säger att man bör börja introducera annan mat"
Rabarber och jordgubbspaj skrev 2009-05-20 18:49:16 följande:
Fattar inte hur folk kan ha något emot att en mor ammar sitt barn var det än må ske någonstans, det mest naturliga i livet. Jag vet inte vad det är med folk i dag i Sverige, men jag blir besviken på mina medmänniskor. Fy fan säger jag bara. Ibland önskar man att man kunde flytta till en ö där man kunde få slippa alla pekpinnemänniskor.
Och varför ska ni bry er om en mor vill amma sitt barn tills det är 1 eller till och med 2? Det är väl inte ert problem. Det är hela problemen i detta samhälle, att alla ska bry sig och lägga sig i hur andra lever sina liv. Lägg av och skaffa er ett eget liv hur tråkigt det än må vara.
Jag ammar min 21 mån offentligt, dock i bärsele oftast. Man behöver inte blotta sig stötande för att amma. Och vad föredrar ni ett skrikande barn eller ett ammande barn,vilket är mest stötande? Jag förstår inte varför kvinnor som ger sina barn närhet och den bästa näringen som finns att tillgå ska sämmas? Är man på serveringar/restauranger kan man givetvis fråga om det går bra att amma där för dem men ute på en parkbänk skulle jag inte ha betänkligheter alls.
läser vidare.....