• puss

amma 1-åring offentligt?

vad tycks om det då? att man sitter och ammar en ettåring på en parkbänk i stan, eller inne på ett café?

• Svar på tråden amma 1-åring offentligt?
  • ladynorway
    Cyberdad skrev 2009-05-21 17:21:52 följande:
    Fattar inte hur folk kan ha något emot att en mor ammar sitt barn var det än må ske någonstans, det mest naturliga i livet. Jag vet inte vad det är med folk i dag i Sverige, men jag blir besviken på mina medmänniskor. Fy fan säger jag bara. Ibland önskar man att man kunde flytta till en ö där man kunde få slippa alla pekpinnemänniskor.
    Jamen,åk dit...

Där slipper man ta hensyn till nån annan!
  • Marma

Lady Dahmer skrev 2009-05-21 09:23:03 följande:

och det är HELT FEL. rekommendationerna gäller HELA världen.
    stiäärna skrev 2009-05-21 10:07:31 följande:
    Nej, WHO's rekommendationer gäller för ALLA barn i HELA världen. Men framförallt i I-länderna där mammor har ett fritt val hurvida de vill amma deras barn öht och hur länge, där det finns mjölkersättning och många har en trångsynt syn på amning.WHO har kommit fram till genom lång tids forskning att barn som ammas och länge mår bättre (blir faktiskt friskare, intelligentare och har mindre allergier osv) än de som inte gjort det.Du och dina gelikar kanske inte ska ha så starka åsikter om något ni tydligen inte är så insatta i. Ni tänker bara "Åh, det ser äckligt ut..bläää" snarare på "Vilken bra mamma som vill sitt bästa för sitt barn och ser till att hennes barn får den absolut bästa starten i livet som hon kan"!!
    Hmm, försökte var ironisk men blev nog fel där....tänkte bara säga det(måste tänka på smiles nästa gång) :P. Alltså jag e sån som ammar när fan jag vill o hur länge jag vill. ingen av barn slutade innan 1,5. Inte för dett ahar nåt med det att göra ville bara säga det.
  • Plutteli
    flisan16 skrev 2009-05-21 16:27:33 följande:
    Så här skriver en barndietist men du kanske vet bättre? "Men, ett barn som är över halvåret behöver i regel mer järn än bröstmjölken kan ge, och det är därför rekommendationen säger att man bör börja introducera annan mat"
    Å andra säger ett det inte är så, läkare m.m.
    Å med tanke på att det finns dietister som tycker att ett barn är sjukt om det inte ens vill äta fulla portioner mat vid 6 månader så...behöver jag säga mer?
  • CloudBerry the 1st

Vad tycker TS i frågan?

• puss

CloudBerry the 1st skrev 2009-05-22 10:47:56 följande:

Vad tycker TS i frågan?
    nån som frågar!!
    jag är rabiat amningsförespråkare. jag ammar länge, ofta, öppet och skamlöst.
  • CloudBerry the 1st
    puss skrev 2009-05-22 10:55:08 följande:
    CloudBerry the 1st skrev 2009-05-22 10:47:56 följande: nån som frågar!! jag är rabiat amningsförespråkare. jag ammar länge, ofta, öppet och skamlöst.
    Aha då vet jag, trevligt
  • CloudBerry the 1st

Hahahahahaha. hohhohohahaha

idiblon skrev 2009-05-22 11:09:31 följande:
    Kniiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiven!
  • idiblon

CloudBerry the 1st skrev 2009-05-22 11:15:28 följande:

Hahahahahaha. hohhohohahaha
Svar på tråden amma 1-åring offentligt?