• Viffy

Marsmammor 2!!!

Ja då öppnar jag nu en ny tråd för oss marsmammor då den gamla är stängd.

Som ni redan vet så har jag en liten dotter som heter Cindy och som föddes den 5 mars
    -05!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-09-02 11:45:16:
    Här kan vi berätta och fråga varandra precis vad som helst när vi vill

• Svar på tråden Marsmammor 2!!!
  • Pyret 85

I januari? jag trodde inte dom fick börja förrän dom är 1 år. de får dom inte här iaf. Lian ska börja i mars för både jag o min sambo ska börja plugga i januari. har fixat med barnvakt i två månader.

• Viffy

Vi har inte satt oss i kö än eftersom vi inte har bestämt om Cindy ska gå på dagis överhuvudtaget, men vi måste nog bestämma oss snart och sätta oss i kö för säkerhets skull

• Leos och Vincents mamma

Viffy:

Vart har ni tänkt att ha Cindy annars?
    Hos dagmamma?

• HaJoMi

Vi har tänkt oss dagis till augusti 06. Det dagiset vi helst vill ha tar bara in barn då i och med de största barnen börjar skolan och platser blir tomma. Men dagarna kommer inte riktigt räcka tills dess så det blir att leta extrajobb - kan ju inte gå in extra på mitt vanliga eftersom det ligger 8 mil bort och skulle kosta mer än det skulle smaka.

• Buz

Vi börjar dagis hösten-06. Hon ska gå på ett montessoridagis, hennes storesyskon går i skolan där så då får vi förtur. Men hon har stått i kö sen hon var tre dygn gammal
    Våra dagar kommer inte heller räcka till, men vi får pussla med semesterdagar och så får min man jobba lite extra

• Viffy

Nej vi har inte bestämt om jag ska börja jobba eller om jag ska gå hemma med Cindy. Sedan så har ju vi tänkt skaffa syskon till Cindy (håller på för fullt ) och blir jag gravid snart så behöver hon ju inte gå dagis för den sakens skull men vi får se hur det blir.

• Viffy

gå PÅ dagis ska det ju stå

• Leos och Vincents mamma

Viffy:

Ok då förstår jag hur du menar
    Men jag är lite nyfiken på hur ni får ihop det ekonomiskt om du ska gå hemma?Om jag får fråga alltså.
    Jag skulle oxå jättegärna vilja det,men vi har inte råd.

• Viffy
    Visst får du vara nyfiken och fråga

Min sambo har ett bra jobb och tjänar bra så ekonomin är inga problem, men det är ändå inte säkert att jag ska gå hemma. Blir jag gravid så blir det ju så, men annars vet vi inte. För min egen skull kanske jag behöver jobba. För att komma ut bland folk och så. Men vi får se Återkommer när vi vet
  • Viffy

En fråga till alla er mammor

Hur mycket gick ni upp när ni var gravida och har ni lyckats gå ner alla kilon?

Själv så gick jag upp 25 kg Men tack gode gud så har alltihopa runnit av mej utan minsta ansträngning.

Svar på tråden Marsmammor 2!!!