• Viffy

Marsmammor 2!!!

Ja då öppnar jag nu en ny tråd för oss marsmammor då den gamla är stängd.

Som ni redan vet så har jag en liten dotter som heter Cindy och som föddes den 5 mars
    -05!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-09-02 11:45:16:
    Här kan vi berätta och fråga varandra precis vad som helst när vi vill

• Svar på tråden Marsmammor 2!!!
  • Cricko

Jag gick upp ca 18 kg och har nu nästan 8 månader senare gått ner alltihop.... Hade 2 envisa kvar de sista 5 månaderna. Lite svårare den andra gången.... första gången tog det 3 månader fast sen är man ju 2 år äldre*ler* Pga av en fruktansvärt varm sommar har det heller inte blivit lika många promenader som jag tänkt och att lilla sessan inte gillade vagnen hjälpte inte heller. Kroppen är sig inte riktigt lik, men de är de värda mina små *ler*

Mammaledigheten här i Kanada är ett år, så OM jag går tillbaka till jobbet så blir det runt Gabrielles 1 års dag. Nu hoppas jag på att vi ska kunna lösa det så att jag kan stanna hemma några år..... eventuellt ser jag om jobbet kan ge mig tjänstledigt 1 år. Fast jag vet inte ens om man får det här... Vill inte tänka på det ännu, fast jag vet att jag borde...

• Cricko

Jefa

Vad kul att Emma kryper!!

Numera går Gabrielle längs med möblerna och stod tom utan att hålla i sig i några sekunder härom dagen *hua* Det går lite för fort för min lilla bebis känner jag. Hon är förmodligen vår sista, så hon får gärna ta det lite lugnare *ler*

• cagu

Pyret85:

Här tar dagis emot barnen från det att de är 6 månader. Jätte mycket för tidigt tycker jag. Skulle jag kunna så hade jag nog varit hemma på deltid lite längre, men som ni andra dagarna tar slut och vi har inga ekonomiska möjligheter att jag går hemma.

Jag gick upp 20 kg och på 2 månader hade jag tappat dem. Nu kämpar jag med de kilona som är kvar sedan storasyster föddes i december 2001. Utav dem har jag gått ner 3 kg. Har minst 2 kg kvar innan jag har nått mitt mål, allt annat är bonus.

Idag är Kim 7 månader och han kom på att man kan åla sig framåt i helgen så nu är han på upptäcksfärd i hela lägenheten. Det finns så många roliga sladdar, kontakter och framför allt storasysters leksaker.

• Norahs mamma

Halloj!
    Det var ett bra tag sen jag läste här nu!
    Men så är det när man ska flytta å det tar eeeevigheter innan internet kopplas in...

Å det är sååå skönt att bo i villa!!

I helgen har det hänt massor!!
    Norah lärde sig krypa (riktigt, innan drog hon sig ju å kröp lite), lärt sig sätta sig upp och drar även upp sig överallt! *stolt*

• Viffy

Usch, idag trillade Cindy ner från vår säng och som hon grät Känner mej så usel! Men allt verkar vara bra med henne nu.

• Norahs mamma

Ang. dagis så har jag tänkt vara hemma tills augusti ungefär...
    Men det beror på hur ekonomin ser ut, nu när man har köpt hus så är det inte säkert att jag kan ta ut 3dagar/veckan, måste nog ta fler...

Å så pajjade ju bilen igår
    Nu sitter man i en liten skithåla, 7 mil till närmsta "stad" å man kan inte ta sig nånstanns... Troligtvis är det motorn som bara lagt av.... *inte kul*

• Leos och Vincents mamma

Idag har Leo lärt sig att sitta ordentligt
    Hans mamma o pappa är såå stolta o glada
    Han har kunnat sitta ett ganska bra tag fast väldigt framåtlutad,men nu sitter han som han ska o ganska länge oxå!

Jag blev så paff för vi var o fikade med lite kompisar idag o då satte jag bara ner Leo på golvet för att se om han satt o då satt han såå himla bra..snacka om att man blir stolt o dessutom när andra ser det oxå..hihi..

Ska försöka ta ett kort o lägga in i galleriet under kvällen..just nu får Leo gröt av hans pappa.
    Återkommer senare när bilden finns i galleriet

• Leos och Vincents mamma

Nu finns det en bild i galleriet när Leo sitter

• HaJoMi

Usch Viffy, det är så obehagligt!
    Tur att Cindy verkar okej

Svar på tråden Marsmammor 2!!!