• Viffy

Marsmammor 2!!!

Ja då öppnar jag nu en ny tråd för oss marsmammor då den gamla är stängd.

Som ni redan vet så har jag en liten dotter som heter Cindy och som föddes den 5 mars
    -05!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-09-02 11:45:16:
    Här kan vi berätta och fråga varandra precis vad som helst när vi vill

• Svar på tråden Marsmammor 2!!!
  • saraseal

Viffy
    doris har gjort sammasak två gånger.. =( men det verkar ha gått bra =) men hjärtat stannade på mej, hemskt

Appropå viktnedgången.. är det bara jag som inte går ner av mej själv? jag har fåttt kämpa för min viktnedgång och jag har en del kvar.. =)

• Norahs mamma

Ang vikten...
    Jag gick först ner 6 kg (till 64) för att jag kräktes oavbrutet i början av graviditeten... Sen gick jag upp dem 6+ ytterligare 12-13kg...
    Efter förlossningen hade jag gått ner 6 kg så jag vägde 78 kg... Sen gick jag ner 3-5 kg under nå månader... sedan gick jag UPP till 80kg!!

Nu har jag gått ner 2-3 kg igen, å går förhoppningsvis ner mer, men jag har gett upp hoppet
    Skulle vilja väga 60 kg som jag gjorde som "ung", fast 68-70 skulle oxå duga, för du kan jag ha kläderna igen...

• saraseal

Norahs mamma
    ja jag ligger på 78 nu.. vägde 69 innan... gick ner till 75 efter grav men det har jag gått upp igen den senaste månaden =( men jag ska prova nutrilett nu.. får se hur det går.. hihi

• Alicia05sMamma

Jag flackar oxå mellan 75-80 kg Skulle mer än gärna vilja komma ned på 67 kg som jag vägde på inskrivningen. Min bm sa till mig att det kunde ta lite tid innan jag gick ned då det oftast tar längre tid att gå ned om man inte ammar. Hade jag kunnat amma så sa hon att kilona antagligen rasat av snabbare. Fy f-n va surt

Men men... jag kämpar på

• Buz

En sak är säker iaf, ju äldre man är när man får barn ju svårare är det att gå ner i vikt efter. Det tog mig sex mån att komma ner i den vikten jag vägde innan graviditeten, men å andra sidan så har jag minst 12 kg övervikt kvar innan jag är nere på min sk målvikt. Trodde att amningen skulle ta sitt men nejdå, inte det. Och nu när jag har slutat så händer inget heller, blää Men det är bara att skriva in sig på viktväktaran och räkna points. Jag har prövat GI metoden men det funkar inte på mig... jag måste få äta något sött en gång i veckan iaf.
    Jag gick upp 14 kg denna grav. Tidigare har jag gått upp 18-19 kg.

• Norahs mamma

Jag har iallfall ätit gott för att gå upp efter förlossningen Många goda chokladkakor

Tror ni att ni är lika smala som ni var innan ni blev på smällen?
    Jag trodde helt seriöst att jag var smal (70kg) å kunde ha mina gamla kläder Blev chockad när jag skulle köpa nya byxor å fick gå upp 2-3 strl för att överhuvudtaget få upp dem över arslet *ASG*
    "Oj, vad små storlekar det var här", tänkte jag å gick hem å provade gamla kläderna å dem var ju lika små dem

Nån som kan tipsa om nå jeans med normal midja, ganska vid midja oxå och smala över låren å lite utställda benslut?

• Norahs mamma

Röstat på Leo nu...

• Buz

Nu har jag röstat på Leo!! Ni är välkomna in och titta i mitt vardagsrum om ni vill, nya bilder i galleriet!! Vi ses

Svar på tråden Marsmammor 2!!!