• Minna72

Minnas XII

Tråd nr 12! (fortsättning på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-XI)

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html
    XI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41756849.html

• Svar på tråden Minnas XII
  • förväntan

Naffe tycker också föslag nr 2 verkar bäst. Dagis förstår säkert, är jag helt övertygad om. det handlar ju om vad som blir bäst för t. Min åsikt när de är så små är att de inte har så stort utbyte ännu att leka med andra barn utan faktiskt trivs bäst med sin familj. Och det är ju skönt att slippa få hem massa sjukdommar med en spädis hemma . Vad ni än väljer blir det nog det bästa för T.

Tack för myrtips!! Det är skogsmyror. Köpte insektspray och myrr utomhus så idag har jag bara sett 1 levande myra( nu mera död). Har tvättat golven noga också så de inte ska hitta spår.

Måste bara säja att vad mysigt det är med våra barn. M är så fansastiskt kul och fin på alla sätt och mina känslor för F_ börjar bli väldigt starka också. Känner mig jättelycklig och vilken tur att jag fått uppleva detta 2 gåner . Vill ha fler barn

• cirkel

Naffe: Om det inte vore för smittorisken skulle jag kört på alt 3. Sofia var förkyld hela våren, men hon var inte så alvarligtpåverkad utan klarade av det bra ändå.

Jag är också avundsjuk på att ni i Sthlm får ha barnen på dagis 30 timmar även om man är föräldraledig eller arbetslös. Det blir en hel del tid hemma tillsammans ändå efter dagis och innan pappan kommer hem.
    På det nya dagiset som E börjar på imorgon fick jag välja kl 8-11 varje dag eller 9-14 3 ggr/vecka. Jag valde såklart det sista alt, så som vi hade det hela förra året.

Sofia börjar bli stor tös nu. Hon går i gåstolen och har lärt sig sitta, om inte helt stabilt än. Hon har börjat äta bättre och fick flytta in i sitt eget rum igår.

• Joffe

Hej!

Naffe, jag hade nog valt alt 3 (2 är inte helt fel heller), anledningen är att du slipper ha med den lill* på inskolningen i nov, om du redan har skolat in så kan du slippa att ta in bebisen och kanske slippa en del baciller.
    Jag skolade in Leon på sin nya förskola där eddie var 1 mån och fick ha honom med och det kändes sådär.

Förväntan, hoppas myrorna har hittat hem till sig igen

Cirkel, det var en duktig tjej Det känns som att nått sånt är långt borta för lille Eddie, han har fullt upp med att snacka

Kloka ord från Essi, man får helt enkelt sänka sina krav, man kommer förhoppningsvis in i någon sorts rutin och i början får man nog tillåta lite russel.
    Jag är mer tolerant än barnens far men är man hemma med barnen dygnet runt så kan man helt enkelt inte vara överallt och man orkar inte ta alla konflikter, då hade jag o Leon bråkat dagarna igenom.

I går var vi på liseberg, barnen faster har varit här i helgen och hon ville dit.
    Leon är en liten fegis och ville helst inte åka något men han vågade sig på en tur i sagoslottet och farfarsbilar karusellen var livsfarlig så vi fick kliva av

I morgon är det förskoledax, jag försöker förbereda honom lite men han vill INTE dit (han drämmer näven i bordet när han säger INTE)
    Det blir väl som en ny inskolning kan jag tänka mig, han hade ju precis slutat gråta när jag lämnar honom.
    Just nu känns det som att jag vill skita i det.

• Nafrung

Joffe och cirkel, tack för input!

Men jag hade tänkt att sambon skulle skola in T på dagis i november innan han började jobba igen, och jag och bebisen skulle vara hemma och ta det lugnt.

Sambon tror dick att T kommer att tycka att det är tråkigt att vara hemma med oss ända tills dess.

Jag tror väl inte riktigt det, men innan förlossningen, då jag och T är ensamma, så orkar man kanske inte springa runt allt för mycket.

(Men man kan ju promenera och så, mormor och morfars hur är T favoritutflyktsmål. )

Joffe, kul med Liseberg! Synd bara på livsfarlig karusell!

• Pess

Oj oj. Karuseller är det bästa L vet. Vi har åkt allt som kommer i vår väg i sommar. Och hon vrålar "HELLER" så fort hon får syn på en. Även på tv. Nu i veckan fick hon faktiskt åka veteranbilar hels själv. Jag hade svår ångest att något skulle hända men hon sken som en sol och vinkade kungligt

• Nafrung
    Pess skrev 2009-08-09 15:48:46 följande:
    Oj oj. Karuseller är det bästa L vet. Vi har åkt allt som kommer i vår väg i sommar. Och hon vrålar "HELLER" så fort hon får syn på en. Även på tv. Nu i veckan fick hon faktiskt åka veteranbilar hels själv. Jag hade svår ångest att något skulle hända men hon sken som en sol och vinkade kungligt
    Gullegumman!!
  • Nafrung

T säger bara "kääätttta" så fort han ser nåt - dvs han vill klättra på allt. (Till mammas stora ångest!!!

Sen är det "pela fooootboll" som är kul ockå!!

"hamburjer" ska också ätas så ofta som möjligt! 

• Minna72

Ha ha, här ratas hamburgaren, det är bara "pommfrittsen" som gäller... Ler också åt att Leon, son till en av världens två mest bil-/motorcykelintresserade föräldrar, blir rädd för karusellen... Här är det gunga HÖGT som är favoriten, men det är bara mamma som vågar gunga honom tillräckligt högt.

Svar på tråden Minnas XII