• Minna72

Minnas XII

Tråd nr 12! (fortsättning på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-XI)

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html
    XI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41756849.html

• Svar på tråden Minnas XII
  • Nafrung

Godmorgon på er! Hej Öz!

Jobbar idag igen, men ska från och med nu vara sjukskriven på halvtid. Har mycket sammandragningar, oftast inte smärtsamma, men mkt irriterande. Och det blir ju fler sammandragningar när jag jobbar långa dagar och blir väldigt trött. Dr (manlig såklart ) mumlade nåt om att det ju är vanliga grav-besvär, men tyckte ändå att jag kunde trappa ned med en halvtidssjukskrivning.

Har också varit på samtal med psykolog, kändes helbisarrt, eftersom jag aldrigt varit i kontakt med sådana förut (okej, jag har väl intervjuat nån nångång, men inte annars). Kände nog inte att det gav mig så mycket. Jag är väl ute efter en "quick-fix" på min nedstämdhet och stress, men det lär ju inte finnas. Så jag ger det ett par träffar till i alla fall.

HAr också varit på föräldramöte på dagis. Fick faktiskt ett riktigt positivt intryck av Ts avdelning. Tre i personalen, 14 barn, 7 små nykomlingar. Två av personalen förskollärare med mycket erfarenhet, (en av dem mamma med två egna små). Vi avvaktar dock med inskolning tills efter bebis kommit, men tänker hälsa på lite då och då så T får kolla in stället.

• Nafrung

Sorry för egoinlägg!!

Gulligt att Lovisa gillar dagis så mycket. Och kommer ihåg alla så här efter en lång sommar.

Och jag är inte ett dugg förvånad att Mbollen gillar att städa. Han är väl lik sin mamma!

Förväntan. Underbar förlossningsberättelse! Hoppas hoppas att man kan vara med om nåt liknande när det är dax...

• Özlem

Naffe:bra att du fick pos intryck av förskolan.
    Ju mer man babblar/ältar ju bättre kommer det att kännas.Skriv en förlossningsplan med dr.
    Det kommer säkert att kännas bättre efter x antal ggr.

• maja under eken

God morgon!

Vad skönt att du kommit iväg t nån o tala med Naffe, hoppas o tror att d känns mer naturligt efter att du varit där ett par gånger. Så himla skönt att d känns bra m dagis, låter äv klokt o vänta m inskolning, nu innan hinner han ju inte vänja sig iaf vid dagis o d blir lite mkt nytt på en gång. Passa på o njuta av x:a tiden m honom hemma nu innan bäbis kommer.

Hörrni, namntips!!! Nåt som passar t Elvira, nåt gammalt svensk flicknamn... Vi hittar ju INGA namn vi e överens om! Så hon får väl heta Inga kanske...

Här har Skalman jobb på G, har varit på 2 intervjuer o ett personlighetstest, håll tummarna!!! Nu e han borta på monteringsjobb m en kompis som kör eget, i Gävle e dom tors-fre o mån-tis. Sen blir d Uppsala veckan efter. Han hade kunnat jobba när dom er i Lund, Östersund o nån annan Norrländsk stad men d e i mitten o slutet av sept... Känns som om han borde jobba lite närmare hemmet då...

Jag har ont i tummarna så jag håller på o gå av emellanåt, spec vänster. Men samtidigt e jag lite glad över d, jag får ju va hemma då... E så glad över att jag inte ska jobba på länge länge!

Renoveringen e typ slut, lite småfix (sånt där som riskerar o aldrig bli gjort...) e kvar bara o nytt skåp över kyl o nya luckor runt ugn o micro. Elviras rum ska få lite tavlor o ny lampa. Igår städades d o röjdes o jag sorterade ut en massa jag aldrig använder o inte vill ha kvar. Barnvagnens liggdel fick sig en tvätt... D e rätt nära nu, snart dags o fräscha upp alla 50 o 56:or....

Jag kändei tisdags att jag behövded fly hemmet, så jag chansade o ringde lite kompisar o nästan alla kunde träffas o äta lite o babbla en massa. Spansk Tapas blev d, så gott!!! Jag lyxade m Gino t efterrätt, d e tusanimej GOTT!!

Här e d fint väder än så länge, skulle ju regna o va rusk idag. Igår hade vi ÖSREGN i omgångar, shit vilka skyfall d kom. O hagel, d ser för roligt ut när d studsar bollar på gräsmattan.

Vi ska äta frukost o åka hem t en kompis o hennes goa dotter (den söta ungen, vårt Gudbarn, i mitt galleri som nu hunnit bli 3,5) Vi hinner aldrig ses o ska nu ses utan karlar o d ska bli så kul!!!

Puss på er!!

Elvira - Livets Solstråle!
  • Nafrung

Maja, ni är så duktiga med all er renovering (läs: du är så duktig med all din renovering). Jag är nöjd bara jag orkar sätta på en tvätt. Men man måste ju faktiskt snart tänka på att packa upp små kläder. Och packa undan en del andra. Ska också försöka montera upp namnskylten på ytterdörren (ett år efter vi köpte huset ). Sen måste vi sätta upp ett litet nät för en ventil i källaren - upptäckte häromdagen att det kryper in små grodor (!!!) där. Har hittills hittat två stycken.

• maja under eken

Tack Naffe! Kan inte ta åt mig så mkt av äran, visst slet jag som en gris m målning av E's rum men sen har jag inte gjort nåt alls. Förutom tampats m en latmask o stått f pisksmiskningen... O d krävs fan en hel del så - Tack!

Fy f grodor inomhus!!

Jag har oxå en namnskylt som ska monteras. Jag köpte små kakelplattor på Mallis m vårt efternamn. Ska måla en bräda vit o kakla o foga, tror den blir superfin!

Vet ni, nån av er måste hunnit hålla tummarna! Skalman har fått jobb!!! Han e nu säljare på en av våra stora radiostationer så d e honom ni ska skälla på när ni spyr galla av trötthet på utslitna reklamjinglar.... Jag e jätteglad! Ska ta ett bad o skåla m mig själv i apelsinsaft tror jag.

kram kram 

O Naffe, få en tvätt tvättad e inte illa d heller. Försök o va nöjd m d du får gjort o skit i d andra!!

• cirkel

Maja: Härligt att han har fått jobb!!! Då löste sig det innan den nya lilla tjejen kommer.
    Namnförslag: Alice och Linnéa är fina namn. Vilka namn är det som ni har rat för att ni tycker olika?

Hej Öz! Hur är det med er?

Naffe: Skönt att du bara behöver jobba halvtid resten av grav.

Igår vägde och mätte vi Sofia: 65 cm och 6105 gr. Hon har planat ut mer på vikten och när vi kollade på kurvorna hemma ligger hon under den 2:a kurvan under normalkurvan. Hon har haft så svårt att koncentrera sig på att amma den senaste tiden.
    Jag pratade med en kompis som haft samma problem. Hennes äldsta barn fick då gå på dagis 5*5 timmar tistället för 5*3 timmar. Ska se om jag kan få göra likadant...

• maja under eken

Hej cirkel!!

Jag har ratat alla hans 4 namn:
    Olivia -  jättefint namn som varit favvo för några år sen men säg d ihop m Elvira o d har gått en kvart innan man sagt d färdigt...
    Linnéa -  jättefint släktnamn som Elvira heter i andranamn, tycker d räcker + att G's gammelfarmor hette d o hon har visat sig varit en elak tant som tvingat farmor o lämna bort en sisådär 3-4 barn...
    Agnes - fint men för vanligt
    d 4:e har jag just nu glömt...

Alice heter flera kompisars barn, d räcker

Han har ratat Astrid, Selma, Hilda, Alma, Svea, Signe, Viola, Tyra, Greta

De jag inte vet vad han sagt nåt om e Stina, Ester, Elsa o Ellen (Ellen kom till i förrgår - tack Knase!! )

Vad sa BM om hennes utplaning? D går väl i omgångar d där m viktökningen o e väl egentl inte nåt o bli jätteorolig över. Fast jag förstår dig. Känner du att hon blir störd när hon ska äta? Lr e d likadant om hon har lugn o ro runt sig o bara behöver ha tutten i fokus?

Ho ho alla, kan vi inte återvända lite hit o umgås lite oftare? Puss på er!!

Svar på tråden Minnas XII