• Minna72

Minnas XII

Tråd nr 12! (fortsättning på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-XI)

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html
    XI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41756849.html

• Svar på tråden Minnas XII
  • förväntan

Essi, det är klart du är en superhjälte/mamma . Grattis till ett så modigt steg att avböja dagis. Hur tog förkrnan det??

Mot ilsk bebis

• Pess

Låter mysigt Essi...

Här hade L sin första dagisdag idag, och hon var så upphetsad över att få gå dit så hon knappt fick i sig frukosten, och på vägen dit rabblade hon alla barnens namn. Väl där var det Tjing, tjing mamma.....du kan gå nu Jag å andra sidan satte mig i solen på ett fik och drack en latte och gick sedan och klippte mig. Herreegudars vad bortskämt....Men i morgon börjar jag arbeta igen.

På tal om grönsaker är det väl inte direkt L:s favvo...Men just broccoli är SUPERGOTT....och brytbönor (!)

• Meleah

Vägde Silas idag, 5 kg prick vilket betyder en ökning på nästan 500 g sen förra måndagen. Helt sanslöst, men samtidigt så blir jag glad över att alla dessa timmar som han hänger mig vid bröstet ger resultat. Han är en tuttig liten mammagris, min lilla prins...

Ett litet, litet egoinlägg bara.

★ Vilya 070529 ★ Silas 090715 ★
  • Joffe

Pess, vad bra att hon reagerat på det sättet! Det är lite enklare att lämna då, jag har haft så ont av att lämna Leon då han oftast varit ledsen/hysterisk och båda inskolningarna var oerhört jobbiga.

Jag hoppas att gårdagenslämning är nått som håller i sig för oss, räknar dock med problem då det är 3 nya fröknar att lära känna på hans nya avdelning, de gamla är såklart kvar men meningen är att de ska vara på den andra avdelningen.
    En sak störde mig i går och det var att fröken som höll i Leons inskolning kallade honom för Leo hela tiden, jag tänkte att det var en felsägning men sen fick jag en lapp med mig hem och även på den står det Leo (finns ingen ens någon Leo på fs)
    Kanske överreagerar men det är ju fan kasst, hon har ju spenderat mest tid med L, får se vilket namn hon säger i morgon, får väl rätta henne om inte de andra fröknarna sett hennes felskrivningar.

Klippa sig hade inte varit fel! Klippte mig på skärtorsdagen senast och jag har världens tjockaste hår så dt känns som en stor yllemössa och för att inte tala om en utväxt på 3 cm, helt rätt av dig Pess att passa på, en sådan lyx är sällan man får.

Meleah, låter ju riktigt bra Kul att höra att allt är väl!

I dag blir det städning på schemat, det ser ut som fan då jag har/hade gått i städstrejk, det är tydligen vissa på tycker jag städar för ofta.
    Ska sätta en trasa i handen på Leon så får han dra sitt strå till stacken
    Sambon har jag inte sett sen i söndags fm.

• Minna72

Joffe, tråkigt att det varit så jobbigt med inskolning etc. Här har det funkat väldigt fint efter sommaren. Det märks och känns att Öki är större nu, förstår och kommunicerar mer. Tror också att det gjort gott att han och jag varit så mycket tillsammans under sommaren.

Tycker inte du överreagerar vad gäller namnet. Ett namn är ju en högst personlig sak och hör till en viss person. Vi var med om en liknande sak i morse. Det har börjat flera nya barn nu och två av dem heter Alex medan Öki ju heter Aleksi. Det blir alltså lite rörigt med tre barn som heter nästan samma. De frågade oss om det är okej att de börjar kalla Aleksi för hans eget smeknamn Atti (han kallar alltså sig själv detta) för att skilja barnen från varandra. Vi sade ja med viss tvekan. Vi förstår poängen med det hela, men Aleksi är ändå Aleksi för oss och inte Atti. Men jag uppskattar att de frågade.

Vårt dagis har fått två nya lärare: en förskollärare som varit tjänstledig i två år för att jobba på en annan förskola och som vi fått ett väldigt bra intryck av och en "tant" (M:s ord, jag har inte träffat henne än). Tyvärr fortsätter inte den manlige förskolläraren som vi gillade så mycket (han har flyttat).

Pess, härligt att L trivs så bra!!

• Essi73

Joffe här FÅR jag inte städa ensam, Boll drar som en spjut efter "sin" trasa och skall torka han med Spelade in en filmsnutt igår när han fick tag i dammsugaren, lägger in den sen. Det var "Do NOT take min dammsugare från mig". Så jag leasar ut Boll till er sen *s*
    Det där med namnet var ju.. fördjävligt? Ok om fröken hade varit ny, det är sin sak. Men att faktist högst mycket ge intrycket av att inte veta vad barnet heter, näää *tummen ner* på den.

Pess så söt L är. Rabblade alla namn och hade sig, jag kan nästan se hur hon nästan snubblade över sina egna fötter på vägen dit

Meleah, så Silas har spräckt 5-kilos vallen, underbaring där!

• Pess

Tycker oxå det är skit att fröknarna inte kan hålla reda på barnens namn. Stå på dig Joffe. Trist att Leon är svår att lämna. Det gööööör ju så ont i en. De är ju våra guldklimpar. En liten notis är att våra fråknar t.o.m kan namnen på alla ungars gosedjur. Det är sant. Redan före inskolningen fick vi skriva personliga brev om våra ungar och deras grejer de kommer att ha på fs. Och första dagen sa fröknarna artigt HEJ till Lovisas nalle vid NAMN. Och inte en enda gång har de missat att hälsa på honom på morgonen....Imponerande.

• Pess

Essi, underbara filmsnuttar på söta barn. Men GUD vad L och M är lika varandra nu...Går inte att ta miste på släktskapet där inte

• förväntan

Har skrivit en liten förl-berättelse i min blogg för den som är intresserad .

Joffe, skit vad dåligt att de inte kan namnen ordentligt. Har du sagt till?? hade blivit så beviken.

Essi, ska spana in hos dig.

Idag BVC för att se hur den "lille" växer, men har nog inte passerat 5-kg ännu .

• Essi73

TACK fina ni för alla kommentarer om filmerna {#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}!!

Svar på tråden Minnas XII