• Minna72

Minnas XII

Tråd nr 12! (fortsättning på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-XI)

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html
    XI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41756849.html

• Svar på tråden Minnas XII
  • cirkel

Tack Essi! Då testar vi det och skippar katrinplommonen. Undra om de ställde till det med Emmasmage också? Vi gav henne det väldigt länge innan hon fick magsjukan i januar, men hon var ändå hyfsat hård i magen. Efter magsjukan har vi aldrig gett henne det och det är ofta löst klet...
    Har ni förresten testa messmör? Det ska ju vara bra också. Har inte testat på Sia än.

• Essi73

Messmör testat. Svårt att avgöra, jag brukar ha en tesked i hennes mosade banan/gröt/ersättning. Tycker ändå att Lactulos är bäst.

• Nafrung

Stackars leon som fått borrelia. Usch usch!!!

Maja, jag gillar Ester,  min farmor hette det, och det är ett av namnen jag skulle vilja ha (sambon gillar inte så mycket tror jag). Elvira och Ester låter väl bra. Elise gillar jag också!

Jobbar igen, men det är helt ok idag. Känner mig ganska pigg, trots att jag var uppe och städade tvättstugan 06.00. Hittade en JÄTTEÄCKLIG tusenfoting där!!!

beslutade förresten att vänta med Ts dagisstart till slutet av oktober, men det kanske jag redan har skrivit. Det var ok för förskolan, bara vi inte pratade om det med andra (sa chefen på kommunen). De vill väl inte få samtal från andra arga föräldrar som inte får en plats antar jag.

• Minna72

ja Elise är fint! Det finns i vår familj.

Ett under har skett i Minna-huset. Första äl sedan december! Inga barn gjorda dock

• maja under eken

Hej!

Grattis Minna!!! Trist bara att d inte blev nån romantik av {#lang_emotions_wink}

Vi tackar för grattis här, d känns så himla bra! Han börjar jobba 1 sept, så han skippar o skriva in sig på Arbetsförmedlingen som han annars skulle gjort idag..

Tack för namnförslag!

Känner mig som en blivande förstagångsförälder när ni pratar om Lactulos o antal fasta mål om dan o sånt. Jag har glömt ALLT sånt ju!!!

Naffe, dom brukar vilja ha inskolning runt terminstart för alla nya. D e nog f att d blir så hattigt i verksamheten o tar en personal hela den tiden då den nya skolas in. Kalas att dom gör undantag o ser t barnets bästa!!

Här hemma säger Elvira: Inte dagis nu, sen! Nannan da! Vi var på besök i fredags o d kom tårar när vi gick in genom grinden. Sen satt hon i mitt knä hela tiden när vi satt i sandlådan. Hur ska d bli!?

Kram så länge, har en nakenfis här som ska beklädas m blöja o nattlinne

Elvira - Livets Solstråle!
  • cirkel

Maja: Ja det är otroligt vad man glömmer... Jag tänker på det när jag myser med Sia att jag inte kommer ihå hur det var med Emma vid samma ålder. .. Jag kommer ihåg att Emma också var en solstråle vid 6 mån, men jag kommer inte ihåg så mcket av mina egna känslor.

Naffe: Toppern med beslut och att det gick bra!

Minna: Hoppas det kommer lite tätare äl nu då.

Jag skulle satt in en hormonspiral i juli, men den stöttes ut med en gång när de satt in den, så jag inväntar en remiss till gyn för att göra om det. Då hoppas jag att mensen försvinner helt för jag villl inte få några fler endocystor. Jag har förresten inte fårr tillbaka den än heller, vilket är bra!

Inskolningen av Emma funkar fint. Idag var jag bara med ½ tim på morgonen. Det går bra, inte ett pip även om hon var lite tveksam när jag lämnade henne första ggn.
    Det verkar bra där, mycket sång.Däremot inte lika lyxigt med blöjbytena, verkar det som. Förut fick jag alltid hem en helt nybytt E, men idag har de bara bytt en blöja kl 11 och jag hämtar kl 14.

• Essi73

Sia. Det har Boll döpt Luna till så jag lystrar varje gång du skriver "Sia" Cirkel !
    Sia kommer sig av Fia-Lotta, han kan inte säga F utan det blir S. Så nu är hennes smeknamn här hemma Sia. Himla fint!

Och nu är det klart, jag har outat det för min chef och kan således break'a the news här också...
    Vi skall flytta! Jajamen, vi drar till västkusten och bosätter oss toknära svärmor!! ÅÅÅÅH vad vi längtar. Inflytt där nere senast 1a oktober. Så gums där nere, vi ses snart {#lang_emotions_sunny}{#lang_emotions_laughing}

• Kun

Essi, så kul! Grattis! Eller vad säger man? Ja må ni leva
    Spännande, jag tror jag hänger på

Trion har blivit en kvartett!
  • Kun
    Snabb fråga till er kloka damer:
    Hur fasen nattar man 1 barn (som är van att vi läser sagor med honom och gosar honom till sömns...) med en kvälls-kinkig och grinig spädis när man är ensam hemma?
    Jag får det INTE att gå ihop och jag har "övat" flera kvällar nu, suck!!!
    Trion har blivit en kvartett!
Svar på tråden Minnas XII