• Minna72

Minnas XII

Tråd nr 12! (fortsättning på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-XI)

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html
    XI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41756849.html

• Svar på tråden Minnas XII
  • Kun
    Minna72 skrev 2009-08-17 14:47:56 följande:
    ja Elise är fint! Det finns i vår familj. Ett under har skett i Minna-huset. Första äl sedan december! Inga barn gjorda dock
    Grattis Minna !
    Trion har blivit en kvartett!
  • Essi73

*Hann inte skriva klart*

Minnaaa congrats till äl ! Förstår att den måste kännas bra, jag menar.. måste kännas rätt igenom gott att kroppen vaknade till en sväg där. Hoppas på mer sånt å dina vägnar !

Kun ojsch, jag har inga kloka råd att ge mer än att hang in there för snart snart har de där små Kornen benägenhet att bli trötta lite tidigare (än 21.00/22.00) och då kanske krocken med läggningarna ger med sig av sig själva.

• Pess

Essi Så roligt... Men tråkigt för oss här uppe Dock tycker jag ni gör helt rätt och faktiskt har jag undrat varför ni inte gjort det tidigare. Berätta mer... Har ni köpt hus eller lägenhet? Vad sa svärmor? Hon måste ha blivit tokglad. Kram

• Essi73

Pess, *s* svärmor kan inte bärga sig! Hon trillade nog av stolen när vi berättade om våra planer för ett par månader sen och hon fick väl nästan hjärtsnurp när vi skickade dem på visningar där nere. Sen satt hon här, hög på glädje en meter ovanför soffan när jag satt och skrev på papprena på huset där nere (allt fick skötas brevledes eftersom J var ute och jobbade då).
    Så det är ett hus, 2-plans, 130kvm, byggt 19xx, ingen vet exakta årtalet. De som vi köper av har renoverat hela kåken och behållt ALLT i den stilen. Jätte fint!

Hur mår du själv? Hur trivs ni i den topp-fina-kan-jag-bara-föreställa-mig-och-vara-grön-av-avund lya?

Därav Maja, behöver jag inredningsinspiration från dig framöver eftersom jag har förstått att du har den stilen hos er!

• Essi73

19xx = i början på seklet alltså...

• Kun

Essi, Små kornen! Så sött uttryckt!
    Jag hoppas du har rätt
    Jag undrar också förstås precis som Pess, Hus? Lgh? Svärmor?...Berätta!

Från det ena till det andra, förra veckan var vi i Stholm hos goda vänner och då besökte vi bla Andys i Sickla (för barnens skull, ja och för oss vuxna med för den delen ...) http://www.andyslekland.se/stockholm/ 
    Men vilken succé!!!!!
    M toksvettades i 3 timmar och jag fick klippa navelsträngen minst sagt!
    Har nog aldrig sett M så lycklig!
    Har ni varit där med era barn ni som bor i stholm?

• Kun

Essi, jag tror förresten att du blir först ut med att få 3:an
    Jag bara fick det till mig
    Själv så är/var jag jag nöjd med 1 men är ännu nöjdare med 2 och kanske skulle jag bli överlycklig med 3???
    Gud vad jag svamlar
    Känns som på gamla goda tiden
    Kidsen har äntligen somnat och jag firar med en kopp Friggs Kvällsro (Te) Rekomenderas starkt!

• Kun

På tal om lycklig så sa en vän till mig att det finns  3 saker/grundstenar här i livet som gör en lycklig:

*att man sover gott
    *äter bra
    *att man har sex

fasen vad jag är olycklig nåt att jobba på alltså

• förväntan

God kväll!!

Sitter här med en gasbomb Gösses vad dessa små kan!!

Minna grattis till Äl!!

Kun, har okcså prövat att lägga 2 små "korn" några gånger, helt hopplöst, men lite mysigt ändå även om M blir lidande då han inte kan somna.

Essi, vád kul för oss, välkommen till västkusten!! Vád bra att ni flyttar så nära svärmor, vilken avlastning ni kommer att få. Huset l¨åter ju jättefint.

får skriva mer senare, vilda protester i famnen

• Essi73
    Kun skrev 2009-08-17 21:09:27 följande:
    Essi, jag tror förresten att du blir först ut med att få 3:an !
    Ho ho ho, Kun kära Kun. It ain't gonna happen! Jag ids inte ens närma mig tanken att få ett skrikpaket till. Jag går sönder då. Sen ids jag inte ens närma mig tanken på en till jobbig graviditet, och den gången isf med TVÅ barn att se efter. Nää, jag vill faktiskt inte men du skall ha tack för en sån vacker bild annars !
Svar på tråden Minnas XII