• Minna72

Minnas XII

Tråd nr 12! (fortsättning på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-XI)

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html
    XI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41756849.html

• Svar på tråden Minnas XII
  • förväntan

Cirkel, vad jobbigt med utplaning på kurvan, det är alltid en jobbig oro när man tror de inte får i sig tillräckligt. Är S en go och glad tjej annars??

F går inte upp lika fort som M, men väger 4900g och redan 59 cm. Skit, 7 cm på 5 v , min lilla bebis, sredan typ en strorlek 62!! M vägde dock mer än 400g mer och en 1/2 cm kortare .

Maja , grattis till skalmans jobb!!! Vad skönt att det verkar lösa sig. När kommer han isåfall börja jobba där?? Det är så jäkla svårt med namn. Jag dumpade alla C namnförslag också och bestämde att vi får vänta tills bebis kommit ut. Jag gillar Tilda/ Matilda, Maja , Ellen, .

Felix fick sitt namn efter att C hade läst det på en staty utanför förlossningen och vi var båda överens om att han var en felix. Det betyder den lycklige så det passar bra.

• Meleah

Elvira och Ellen........det bara måste vara en vinnare!{#lang_emotions_flower}

★ Vilya 070529 ★ Silas 090715 ★
  • Joffe
    Meleah skrev 2009-08-15 11:19:11 följande:
    Elvira och Ellen........det bara måste vara en vinnare!
    Håller helt klar med!

Cirkel, äter Sofia något mer än tutte?
    Inte kul om du är orolig för henne, verkar hon gnälligare än vanligt ?
    Hon får annars komma hit på kurs hos den 8670 gr tunge Mr Eddie, han kan bälja i sig en tutte på max 10 min och sen rapa nöjt
    Han också sen ett par dagar sedan ett grötmål på fm och det är gott men vilken tid det tar att mata!
    Hur ska man hinna ge 2 st "riktig" mat ? Essi, hur får du ihop det?

Leon har varit på förskolan 3 dagar, började i måndags och troligen redan då drog han på sig en förkylning så nu är det snorig näsa att torka iderligen!
    Hur ska det bli för alla de små som ska skolas in nästa vecka?
    När inskolningen är klar så är det 30 st barn och den äldsta har precis fyllt 3, de kommer delas upp på 2 avd men hur ska personalen tillgodose allas behov?

Nu ska jag ta mig in i duschen och sen blir det 20 årskalas hos min kusin
  • Essi73

Halloj!

Maja, supergrattis till Skalman för jobbet. Så så toppen ju
    Oj, namn bejb.. jag vet inte, jag hade toksvårt för att hitta på ngt till Luna förutom Luna (som redan besämdes när jag blev gravid allra första gången, med Jonas som pappa alltså).

Cirkel, oj nej vad jobbigt. Jag vet att det är det för Luna gör precis samma sak hon, fast det med jämna mellanrum. Hon tokäter för att ngn vecka därpå tokvägra äta för att sen äta igen. Hur jobbigt som helst.
    Och, hon har fortfarande stlk56 så här 4½ månad senare...

Joffe *s* hur vi gör? By the harg way helt enkelt Typ. Luna föredrar ju fast föda i alla lägen så hon gapar och har nu fått bättre kläm på det där med att svälja. Ett krux dock, hennes mage pallade inte med tempot så vi har fått gå tbx till ersättning med endast ETT fast mål/dag.

• cirkel

Sias mage verkar inte heller palla, utan hon har varit hård i magen massa dagar nu stackarn... Jag matar på med katrinplommon, men det är bara ynka små hårda pluttar som kommer ut. Några dagar kom det inget alls, så hon var jätteledsen när jag satte henne på pottan och hon krystade men det bara kom fram lite som inte ens ville pluppa ut. Det lossnade ioaf lite igår men lika hårt idag med.

Joffe: Oj, vilken viktskillnad på Eddie och S! SKönt att han äter så bra och snabbt! Det är de senaste veckorna som S har börjat krångla med ätandet.

Jag har börjat liggamma på kvällen och då äter hon 40 min oftast, men målen på dagen blir korta och kämpiga. Hon äter bra i 3-4 min, sen behöver hon rapa. Efter det är det oftast svårt att få henne att äta ordentligt igen.

Jag försöker ge henne grönsaks- och fruktpuré tll lunch och så gröt och fruktpuré till kvällsmat eller yougurt med banan och päron. Igår och idag har det gått sömre att ge det, men det beror väl på att hon är hård i magen kanske...

• Essi73

Cirkel, jag tyckte att katrinplommonet snarare förvärrade det hela. Det blev inte det minsta lösare i blöjorna, utan som du beskriver det - harpluttar. Små kulor som rullar runt där och en skrikig tjej pga ont.
    Jag kom på att göra hennes gröt på ersättning som jag hade haft lite Lactulos i. Slopade k-plommon och gick över till päron samt megagul/bruna bananer.

• Minna72
    Meleah skrev 2009-08-15 11:19:11 följande:
    Elvira och Ellen........det bara måste vara en vinnare!
    ...Eller Elvira och Elina?
  • Joffe

Stackars S Hoppas det löser sig (he he, sorry, kunde inte låta bli)

Minna, Elina är oxå fint!

I dag fick det bli en tur till jourcentralen med L, har ett rött märke på vaden som såg mer o mer ut som ett borreliabett och så var det, nu blir det 3x10 dgr med kåvepenin igen
    Kass mage kommer som ett brev på posten.

• cirkel

Essi: Tack för tipset! Är det ok med Lactulos för så små tjejer? Jag läste lite på min flaska och då skulle man rådfråga läkare. Hur mycket tar du i?
    Idag har vi iaf fått en riktig bajsblöja enl T och sen några pluttar... Hon har ätit mycket bättre idag också.

Joffe: Ajdå vad jobbigt med en kur igen! Nu vet du iaf hur du ska få i honom medicinen bäst?!

Vi var på loppis på Heden igår och fyndade enkulbana för 15 kr. Emma tyckte det var superskoj!

• Essi73

Cirkel, ett kryddmått om dagen av Lactulos. Vi fik det rådet från BVC-ssk redan med Mio när vi gav honom ersättning. Ersättningen är långt ifrån lika snällt mot magen, lika laxerande som bröstmjölk.

Svar på tråden Minnas XII