• Anonym (Anna)

Ni utan vänner - vad gör ni på midsommar?

Jag och min sambo har lite bekanta och så.. men inga direkta vänner att umgås med vid högtider eller ens att bjuda hem på lördagsmiddag..

Nu när midsommar närmar sig kommer helg-paniken som ett brev på posten. vad ska man hitta på utan vänner..

Ni som inte umgås så mycket med andra - vad ska ni hitta på i midsommaR?

• Svar på tråden Ni utan vänner - vad gör ni på midsommar?
  • Anonym

Kollat med de bekanta om de har något på gång? De kanske funderar över samma sak.

Vi brukar gå ut på nattklubb på midsommar faktiskt. Sitta på en pub och förfesta och sen gå vidare.

• a mor

Ta in på en camping. Hyr en stuga och umgås med de andra som firar midsommar där. Ni hittar garanterat nya vänner då om ni vill.

• mamma2kids

a mor skrev 2009-06-02 19:55:26 följande:

Ta in på en camping. Hyr en stuga och umgås med de andra som firar midsommar där. Ni hittar garanterat nya vänner då om ni vill.
    håller med!
  • Anonym (lite samma)

Jag känner igen det där. Vår kompiskrets löstes upp för ett par år sen och sen dess har vi driftat lite på midsommar. Nu när vi har en liten tös också så känns det inte lockande när man blir tillfrågad att följa med på fester där man vet att det blir ordentligt röj.

Mest av allt skulle vi nog vilja fira med några vi nyss lärt känna som har barn i samma ålder, men vi får se. Jag har sagt att om det bara blir vi i familjen här hemma så ska vi iallafall fira midsommar!

• Verkligen

Midsommar??? Vad är det.. Nä då.. Vi har ingen direkt bekantskapskrets. Visst har vi vänner men dom har fullt upp på sina håll.

Jag har faktiskt aldrig nånsin firat midsommar. Minns dock att mamma & hennes man brukade ha fyllefester för vuxna då...

I år ska jag väl bara sitta hemma som jag gör varje dag annars..

• Anonym (Anna)

a mor skrev 2009-06-02 19:55:26 följande:

hmm ja bra tänkt men.. på camping bor ju folk från alla möjliga orter..
    sen är vi ganska unga så jag tror att de flesta på campingar är 10 år äldre än oss, då brukar man inte ha så mycket gemensamt..
  • Anonym (traveller)

Vi brukar åka utomlands. Det är ju långhelg så man kan åka till Venedig eller Paris o ha hur mysigt som helst

• SusannaT

vi ska hitta på nå med antingen mina föräldrar eller syskon eller min sambos pappa och styvmamma. vi har inte bestämt oss än. men troligtvis blir det att vi åker med svärfar och "svärmor" till en stuga "svärmors" syster äger. vi har tyvärr inte heller så många vänner utan flest bekanta som vi träffar lite då och då.

• Mammut och Papput

Vännerna i vänskapskretsen lever olika liv mer eller mindre så vi vill göra helt olika saker på midsommar.

Det är tradition i vår släkt att fira midsommar ihop. Har gjorts varje år sedan jag föddes (80-tal) och långt innan det. Vi är nu uppe i ca 25 personer. Vi har stor buffe med sommarmat och vi har 5 kamp, vi badar, vi spelar kubb osv. Mycket trevligt. Min man hakar på och min brors familj hänger också på, mycket rolig tradition =) Men då har vi bra sammanhållning i släkten...

Svar på tråden Ni utan vänner - vad gör ni på midsommar?