• Anonym (Anna)

Ni utan vänner - vad gör ni på midsommar?

Jag och min sambo har lite bekanta och så.. men inga direkta vänner att umgås med vid högtider eller ens att bjuda hem på lördagsmiddag..

Nu när midsommar närmar sig kommer helg-paniken som ett brev på posten. vad ska man hitta på utan vänner..

Ni som inte umgås så mycket med andra - vad ska ni hitta på i midsommaR?

• Svar på tråden Ni utan vänner - vad gör ni på midsommar?
  • Anonym (me2)

Känner igen mig så väl...precis det här satt jag och deppade över igår kväll! Vi har en stor bekantskapskrets, tyvärr då alla fått barn senaste åren så träffas vi inte så ofta. Nu tänkte jag och maken att vi skulle ordna en liten fest till midsommar, ringde runt till våra vänner. Alla är tydligen redan upptagna Och det börjar vara ett trist mönster. Ofta hör vi att det är fester här och bjudningar där, men vi märker ju att vi aldrig blir bjudna :( Känns så där lagom roligt då vi är väldigt sociala människor. Och så undrar man förstås varför det blivit så? Vi anser oss ändå vara rätt normala :D

• Anonym

Någon som har förslag på vad et barnlöst par runt 30 år kan göra en midsommar? Alla vänner har barn, ska dansa runt stången nere i byn och sen ha barnlekar hemma hos ett av paren.

Vi frågade lite löst vad alla skulle göra och fick fram detta, vi är inte bjudna vilket alla andra var.
    När vi frågade fick vi till svar "Jaaaa, vi trodde inte ni var intresserade, ni kommer inte få kul med oss, vi ska bara fira med barnen".

Känns inteså jättekul att fira med dom även om de inte skull säga nej (tror jag) om vi verkligen frågade.

Har ingen släkt i närheten och inga kompisar utan barn.

• Kaxelina

Jag skall jobba och om jag inte hade gjort det så hade vi bara varit hemma och varit oss själva. Vi firar inget sånt ändå och barnen vet ännu inte vad midsommar är.

• Smilla nr1

Hej alla där ute!
    Jag känner så väl igen mig. Sedan jag skilt mig är det jättesvårt att bli bjuden...
    Tycker det är jätte kul med nya människor och olika sorters människor. Tycker jag är ganska social och är öppen men tycker att det svenska folket (inte alla förstås) är ganska inbundna och reserverade, är själv svensk men har fått en annan syn på livet sedan skilsmässan. Tycker vi skulle bli bättre på att bjuda hem folk oavsett om vi inte känner varandra så bra. Det behöver inte vara så kompliserat, knyt nya kontakter och va öppen för olika människor

• Marlean

Vi ska fara till en traditionell midsommarfest anordnad av en närliggande kommun. Där ska vi ha picnic om vädret tillåter det.

• anna klara

Vi ska till svärisarna på tjörn, där Håkan Hellström ska vara med (kanske spela lite) som privatperson då. Hoppas iaf han har med sig sin gitarr...

Jättebra att ha nånstans att åka (funkar att vara hemma oxå) men det hade ju varit kul att ha ett stort gäng att vara med oxå.....

• Meria

Spenderar alltid midsommar med familjen. Mamma, syster, svärmor och deras familjer. Tror aldrig jag firat med vänner.

♥ Loke -06 & Isak -08 ♥
  • Dorian Ertymexx

Anonym (Anna) skrev 2009-06-02 19:53:20 följande:

Jag och min sambo har lite bekanta och så.. men inga direkta vänner att umgås med vid högtider eller ens att bjuda hem på lördagsmiddag..Nu när midsommar närmar sig kommer helg-paniken som ett brev på posten. vad ska man hitta på utan vänner..Ni som inte umgås så mycket med andra - vad ska ni hitta på i midsommaR?
    Men bjud över litet bekanta, det är ju så man blir vänner. :)

Fast jag gissar att det är litet i senaste laget att tänka på det nu iofs...

Själv ska jag titta på Smallville. ;)
  • anna klara

Dorian Ertymexx skrev 2009-06-18 00:45:16 följande:

Anonym (Anna) skrev 2009-06-02 19:53:20 följande:
    Men bjud över litet bekanta, det är ju så man blir vänner. :)Fast jag gissar att det är litet i senaste laget att tänka på det nu iofs...Själv ska jag titta på Smallville. ;)
    Smallville är det nästan värt att vara hemma för
  • Dorian Ertymexx

anna klara skrev 2009-06-18 00:59:12 följande:

Dorian Ertymexx skrev 2009-06-18 00:45:16 följande:
    Smallville är det nästan värt att vara hemma för
    Japp! Nya avsnitt och allt! ;)

Fast jag saknar faktiskt Lex. Tycker nästan hans resa är den intressantaste i serien.
Svar på tråden Ni utan vänner - vad gör ni på midsommar?