• Anonym (Anna)

Ni utan vänner - vad gör ni på midsommar?

Jag och min sambo har lite bekanta och så.. men inga direkta vänner att umgås med vid högtider eller ens att bjuda hem på lördagsmiddag..

Nu när midsommar närmar sig kommer helg-paniken som ett brev på posten. vad ska man hitta på utan vänner..

Ni som inte umgås så mycket med andra - vad ska ni hitta på i midsommaR?

• Svar på tråden Ni utan vänner - vad gör ni på midsommar?
  • Fridayyy

Vi (man och två barn och jag) kolla på en midsommarstång och sånt men sen är det bara vi och min mamma kommer förbi och äter sill och potatis. Det är inte så lätt att festa med barn heller.

• Jenny

Känner oxå igen mig. Många av våra vänner har redan "fasta" midsommargäng som firat ihop i evigheter. För två år sen fiskade vi fram en inbjudan till en familj, men kände oss som utbölingar i deras etablerade grupp, även om det var trevligt. I år firar vi med en annan familj som vi varit med några gånger senaste åren - när de inte ställt in i sista sekunden som då för två år sen... De är dock inte så intresserade av att dansa runt stången o så, synd om vi missar det för stora tjejen tycker det är kul.

♥ Alice 050510 ♥ Lilly 081026 ♥
  • Anonym

Anonym (Anna) skrev 2009-06-02 19:59:07 följande:

a mor skrev 2009-06-02 19:55:26 följande:
    hmm ja bra tänkt men.. på camping bor ju folk från alla möjliga orter.. sen är vi ganska unga så jag tror att de flesta på campingar är 10 år äldre än oss, då brukar man inte ha så mycket gemensamt..
    Ts, hur unga? Mina kompisar ska dra på en camping på öland. Dom är 23-24 år. så är dom 10 år äldre än dig så är du 14.

Finns nog många unga runt om på campingarna runt midsommar!
  • BlommyNess12

Vad vi ska göra på midsommarafton är: Träffa våra grannar (en jäääättegammal killkompis till mig + hans nya flickvän) grilla, äta gott, dricka gott och när vår son gott och lagt sig för natten så sitter vi nog uppe över en flaska vin eller två framåt småtimmarna

• luzorsus

Om man känner att man ej har vänner så får man nog vara beredd att "put yourself out there",fråga nån schysst granne kanske, kanske är svårt om du aldrig pratat med nån men då får man se till att börja göra det. Kolla i lokaltidningarna om det finns några föreningar som träffas, ni kanske har några hobbys ni gärna sysselsätter er med, finns säkert föreningar för de festa hobbys....

• Anonym

Är det någon som har känsla av ångest så fort det förväntas att man ska göra något speciellt. Jag mår dåligt då jag vet att ingen har det så tråkigt som oss och är ute i det soliga vädret och de gör allt möjligt kul medan vi sitter hemma och gör det bästa av det lilla man har.
    Jag har alltid en sådan känsla.

• Anonym (Mammamia)

Vi har samma problem alla vänner och släkt har sina fasta gäng till midsommar och eftersom vi flyttade hemåt igen efter 10 år i en annan del av landet så är vi inte med i något av dessa fasta gäng. Men jag och mannen ska ta barnen och åka tåg över till köpenhamn och gå på Zoo, en hel dag bara för barnen.

• Anonym (samma här)
    Anonym skrev 2009-06-17 09:00:24 följande:
    Är det någon som har känsla av ångest så fort det förväntas att man ska göra något speciellt. Jag mår dåligt då jag vet att ingen har det så tråkigt som oss och är ute i det soliga vädret och de gör allt möjligt kul medan vi sitter hemma och gör det bästa av det lilla man har.Jag har alltid en sådan känsla.
    Jag håller med!
    Det gäller de flesta högtider.
    Känslan av att det måste vara på ett visst sätt, men inte riktigt blir så.
Svar på tråden Ni utan vänner - vad gör ni på midsommar?