• Anonym (Anna)

Ni utan vänner - vad gör ni på midsommar?

Jag och min sambo har lite bekanta och så.. men inga direkta vänner att umgås med vid högtider eller ens att bjuda hem på lördagsmiddag..

Nu när midsommar närmar sig kommer helg-paniken som ett brev på posten. vad ska man hitta på utan vänner..

Ni som inte umgås så mycket med andra - vad ska ni hitta på i midsommaR?

• Svar på tråden Ni utan vänner - vad gör ni på midsommar?
  • Anonym (vet inte just)

Anonym (ensam?) - tycker att du har en sund inställning, jag tror jag ska försöka anamma den, och göra lite mysigt här ute på uteplatsen. Behöver kanske inte vara så värst mycket mer, dags att släppa tvånget för min del, tror jag.

• anna klara

Anonym (vet inte just) skrev 2009-06-18 02:29:55 följande:

Till jul köpte han två chokladkakor, och den ena var till mig, sa han, och lämnade den.
    Men ååå, gu va tragiskt . Jag hade nog grinat... A det är nog många äldre som sitter där dom sitter, ensamna...

Man kanske skulle starta nån grej, strunta i sin egen jul och gå o besöka nån äldre på jul... Göra en god gärning och ge det som julklapp till sig själv.
  • Anonym (vet inte just)
    anna klara skrev 2009-06-18 02:31:01 följande:
    Sen är det ju det här med supandet oxå, Jag fixar verkligen inte fulla människor. Gahhh, va trött ja blir.Får väl se hur det går imon, det blir en utmaning för min sambo. Han dricker vääldigt sällan, han tål typ ingenting.Han kan ta 2 öl och jag både hör o ser att han e full, säger samma sak 9 gånger, och hör inte ett ord vad jag säger. GrrrrrJag sa till honom att om han blir full imon så åker jag hem... Skiter faktiskt om det är midsommar.. Han har redan förstört många fester o sammankomster för mej, så så får det bli....
    Förstår det, även om jag gillar att ta en drink eller två hatar jag att förlora kontrollen. Tycker det är ok att bli lite fnissig och så, men jag pallar inte fyllon. Tycker inte om att vara riktigt full själv heller.
  • Anonym (vet inte just)
    anna klara skrev 2009-06-18 02:36:02 följande:
    Anonym (vet inte just) skrev 2009-06-18 02:29:55 följande: Men ååå, gu va tragiskt . Jag hade nog grinat... A det är nog många äldre som sitter där dom sitter, ensamna...Man kanske skulle starta nån grej, strunta i sin egen jul och gå o besöka nån äldre på jul... Göra en god gärning och ge det som julklapp till sig själv.
    Ja, det var verkligen hjärtklämmande. Har funderat på det där, vad man kan göra. Tror det skulle vara ganska förnedrande för dem som klarat sitt eget liv i många år, med familj och så, att komma till exempelvis stadsmissionen, men jag tycker ändå att det måste finnas något sätt att visa att man bryr sig utan att de behöver känna att någon tycker synd om dem. Jag år aldrig den där frukt- och mandelkakan (min favorit, han måste ha sett att jag åt den i kassan ibland), den ligger faktiskt kvar i förrådet.

Har vänner som tar hem folk från äldreboendet de jobbar på varje jul, de som inte har någon. Men jag jobbar inte så nu, och vet inte hur jag kan göra en insats.
  • anna klara

Anonym (vet inte just) skrev 2009-06-18 02:36:37 följande:

Förstår det, även om jag gillar att ta en drink eller två hatar jag att förlora kontrollen. Tycker det är ok att bli lite fnissig och så, men jag pallar inte fyllon. Tycker inte om att vara riktigt full själv heller.
    Jag dricker ju som sagt var i princip aldrig. har ju haft 2 tonårsdöttrar, så man har ju aldrig vågat eller viljat dricka, man får ju vara taxi under vissa högtider.

Fast det har inte gjort mej nåt, får hellre hem ungarna än tar mej en eller två cider.Ibland har jag försökt mej på att ta en cider , men det brukar sluta med att jag max dricker en och en halv, plus att det ALLTID slutar med att jag fått hämta dom även om det är bestämt annat... Så det har inte varit någon ide att ens öppna en cider..

då kan man ju vara utan, och hålla sig till sin coca cola!!!!! Nu är ungarna stora 19 och 20 år ocj ska till öland båda två, så jag skulle ju kunna supa till riktigt imon, men det där gamla hänger kvar, dom kan ju behöva bli hämtade....
  • pilliss

Jag ska fira midsommar med min mamma, pappa o mina barn. Maken jobbar till 6. så han missar det mesta.
    Men ska försöka övertala han att vi ska gå på tivolit som fins här vid havet varje midsommarhelg. Känns som en tradition.

• anna klara

Anonym (vet inte just) skrev 2009-06-18 02:42:14 följande:

Ja, det var verkligen hjärtklämmande. Har funderat på det där, vad man kan göra. Tror det skulle vara ganska förnedrande för dem som klarat sitt eget liv i många år, med familj och så, att komma till exempelvis stadsmissionen, men jag tycker ändå att det måste finnas något sätt att visa att man bryr sig utan att de behöver känna att någon tycker synd om dem. Jag år aldrig den där frukt- och mandelkakan (min favorit, han måste ha sett att jag åt den i kassan ibland), den ligger faktiskt kvar i förrådet. Har vänner som tar hem folk från äldreboendet de jobbar på varje jul, de som inte har någon. Men jag jobbar inte så nu, och vet inte hur jag kan göra en insats.
    Fast det känns värre för dom som bor ensamna hemma. Bor man på äldreboende så är dom ju inte ensamna iaf. Ja, stadsmissionen har jag funderat på i många år.

Ska bannemej ringa i år o höra om man kan hjälpa till på något sätt, kanske man inspirerar vänner o bekanta att göra samma sak.
  • Anonym (vet inte just)

Nej det har du rätt i, det är de som sitter ensamma helt som jag känner mest för. Ska också se vad jag kan göra, det tummar vi på! Nu ska jag gå och lägga mig, börjar bli ganska tidigt.. Kul att prata med dig!

• anna klara

A det va trevligt, sov gott... japp det tummar vi på

• Anonym

Sambon har jour och jag och sonen blir på sommarstugan ensamma i år. Jag är gravid och ska ha barn om två månader så ingen bjöd mig på fest. Mamma hade fixat att hon skulle komma och vara hos sonen på natten så jag kunde åka och vara med eventuella vänner men jag är ju inte bjuden nånstans.

Svar på tråden Ni utan vänner - vad gör ni på midsommar?