• Anonym (Anna)

Ni utan vänner - vad gör ni på midsommar?

Jag och min sambo har lite bekanta och så.. men inga direkta vänner att umgås med vid högtider eller ens att bjuda hem på lördagsmiddag..

Nu när midsommar närmar sig kommer helg-paniken som ett brev på posten. vad ska man hitta på utan vänner..

Ni som inte umgås så mycket med andra - vad ska ni hitta på i midsommaR?

• Svar på tråden Ni utan vänner - vad gör ni på midsommar?
  • Anonym (vet inte just)

i vanliga fall är jag inte ensam, tvärtom är det ofta så att jag tackar nej av tids- eller orkbrist. MEN, just på midsommar verkar folk ha just de sammansvetsade gäng som någon skrev om. Vi flyttade till Sverige för några år sedan, och flera av mina gamla vänner har fått familjer eller hunnit skapa traditioner annorstädes. Sambon är inte svensk, men älskar svenska traditioner. Känns extra jobbigt då att inte ha något att erbjuda..

• Dorian Ertymexx

Anonym (vet inte just) skrev 2009-06-18 01:16:30 följande:

i vanliga fall är jag inte ensam, tvärtom är det ofta så att jag tackar nej av tids- eller orkbrist. MEN, just på midsommar verkar folk ha just de sammansvetsade gäng som någon skrev om. Vi flyttade till Sverige för några år sedan, och flera av mina gamla vänner har fått familjer eller hunnit skapa traditioner annorstädes. Sambon är inte svensk, men älskar svenska traditioner. Känns extra jobbigt då att inte ha något att erbjuda..
    Men har ni ingen lokal byggdegård eller liknande som anordnar något? Det brukar vi ha här i alla fall, på den lokala 4H-gården.
  • Mieria

Vad ska man med vänner till på midsommar? Jag vill fan inte bli störd när jag äter nypotatis.

• Dorian Ertymexx
    Mieria skrev 2009-06-18 01:23:04 följande:
    Vad ska man med vänner till på midsommar? Jag vill fan inte bli störd när jag äter nypotatis.
    Haha, förstår dig! Det är gött! :D
  • Mieria

Dorian Ertymexx skrev 2009-06-18 01:25:31 följande:

Haha, förstår dig! Det är gött! :D
    Bättre än vänner iallafall.
  • EttElaktTroll

Jag tycker du är en gammalpotatis

*surar*

• Mieria
    EttElaktTroll skrev 2009-06-18 01:27:56 följande:
    Jag tycker du är en gammalpotatis *surar*
    Där ser ni varför potatis är bättre!!!!
  • Anonym (vet inte just)
    Dorian Ertymexx skrev 2009-06-18 01:20:44 följande:
    Anonym (vet inte just) skrev 2009-06-18 01:16:30 följande: Men har ni ingen lokal byggdegård eller liknande som anordnar något? Det brukar vi ha här i alla fall, på den lokala 4H-gården.
    Jo, faktiskt. Vi var på den förra året, sen var det släktkalas och hela baletten. Så visst har jag visat hur det fungerar. Eller, det var i min hemby då, ca 4h från stan vi bor i nu. Jag har tänkt att det kanske är samma problem för någon annan på nyår. Märkligt, men där har jag en självklar grupp. Vi är väldigt olika i åldrarna i umgängeskretsen, mellan 18-65. Kanske är därför, lite. Jag skulle vara ganska nöjd med en kopp te/ett glas vin och sims3/någon film (ja jag är en nörd) men det känns som om jag borde visa upp någon glassig sida av sammanhållning.
  • anna klara

Dorian Ertymexx skrev 2009-06-18 01:10:10 följande:

anna klara skrev 2009-06-18 00:59:12 följande:
    Japp! Nya avsnitt och allt! ;)Fast jag saknar faktiskt Lex. Tycker nästan hans resa är den intressantaste i serien.
    Kollade häromdagen, NYA avsnitt... fattade ingenting, ingen Lana, hon den ljusa lanas kompis ägde cafeet, inga föräldrar till clark... Vad har hänt egentligen???

Förlåt TS det blev lite OT....
  • Anonym (vet inte just)
    Kanske skulle köra på det i år då. Och sant är det ju egentligen. Vem vill inte vara ensam med potatisen? Särskilt om det finns smör och nubbe. Och det kan jag ju se till. Balkong har vi också. Sörrdö.
Svar på tråden Ni utan vänner - vad gör ni på midsommar?