• Anonym (Anna)

Ni utan vänner - vad gör ni på midsommar?

Jag och min sambo har lite bekanta och så.. men inga direkta vänner att umgås med vid högtider eller ens att bjuda hem på lördagsmiddag..

Nu när midsommar närmar sig kommer helg-paniken som ett brev på posten. vad ska man hitta på utan vänner..

Ni som inte umgås så mycket med andra - vad ska ni hitta på i midsommaR?

• Svar på tråden Ni utan vänner - vad gör ni på midsommar?
  • Anonym (Anna)
    SuzR skrev 2009-06-16 16:43:15 följande:
    varför kan ni inte bjuda dom bekanta ni har?
    de är upptagna med sina tajt sammansvetsade kompisgäng..
  • BlommyNess12

Anonym (Anna) skrev 2009-06-16 16:45:33 följande:

de är upptagna med sina tajt sammansvetsade kompisgäng..
    Det skadar inte att fråga, eller höra efter om ni också kan få vara med och fira med deras tajt sammansvetsade kompisgäng
  • Fridayyy

det finns en sida

www.nyavanner.nu

har inte testat den själv än men verkar intressant, sett andra på FL tipsa om den

• SuzR
    Det skadar inte att fråga, eller höra efter om ni också kan få vara med och fira med deras tajt sammansvetsade kompisgäng
    precis vad jag oxå tänkte. jag bjuder in mig själv ibland, fungerar utmärkt och än så länge är det ingen som har sagt nej eller tittat konstigt:)
  • Anonym (singelensam)

Jag har en massa vänner MEN är singel. O midsommar känns absolut som en familjehelg. Och denna helgen är inte "min" med barnen. Och efter att jag o barnens pappa delat på oss har våra gemensamma vänner (barnfamiljer) slutat höra av sig. Både till honom och mig konstigt nog. Rädda att bli smittade av skilsmässobacillen kanske
    Har blivit bjuden till en inte så nära vän. Gillar egentligen inte typen av människor men tanken på att sitta ensam hemma känns inte bra.
    Hade jag inte haft något att göra hade jag nog försökt tänka bort att det är midsommar o bara suttit hemma under filten o kollat en film.

Hade barnen över nyår. Då satt vi ensamma. För nyår ska man ju va ute o röja om man är singel. Suck!

• Anonym (oj)

Anonym (singelensam) skrev 2009-06-16 16:53:07 följande:

Jag har en massa vänner MEN är singel. O midsommar känns absolut som en familjehelg. Och denna helgen är inte "min" med barnen. Och efter att jag o barnens pappa delat på oss har våra gemensamma vänner (barnfamiljer) slutat höra av sig. Både till honom och mig konstigt nog. Rädda att bli smittade av skilsmässobacillen kanske Har blivit bjuden till en inte så nära vän. Gillar egentligen inte typen av människor men tanken på att sitta ensam hemma känns inte bra. Hade jag inte haft något att göra hade jag nog försökt tänka bort att det är midsommar o bara suttit hemma under filten o kollat en film. Hade barnen över nyår. Då satt vi ensamma. För nyår ska man ju va ute o röja om man är singel. Suck!
    Va´konstigt, vi brukar tänka tvärtom, har vi inga singelvänner eller barnlösa vänner? Det blir så trångt hos oss om vi är typ 3 par med 2 barn var. Och jag träffar hellre mina vänner så vi försöker alltid blanda så vi kan träffas så ofta som möjligt.
  • Anonym

Känner igen mig. Vi ska bara vara hemma, äta gott och så. Men blir stressad för all frågar hela tiden vad vi ska göra i midsommar när jag försöker göra mitt bästa för att inte tänka på det.
    Vi är i och för sig bjudna på en fest hos en arbetskamrat till min sambo, jag är gravid och har aldrig träffat dessa människor innan och det ligger utanför stan och vi har svårt att ta oss och jag är rädd att det blir massa fylla. Andra alternativet, som skulle kunnat vart såå mysigt, är till svärmors stuga på västkusten, problemet där är svärmor som är väldigt glad i alkohol och blir pissefull på alla högtider (packad kl 15 på julafton så jag fick ta hand om allt, mat, dukning, senil mormor och morfar o.s.v.). Det ligger också så till att det inte går att ta sig hem eftersom vi inte har bil. Så jag väljer hemma. Jo, min familj bor 70 mil bort så där kan vi inte vara, lite synd.
    Nån sa nåt om picnic här ovan, det lät ju som en idé, i alla fall ta en picnic-lunch på dagen, det ska jag klart ta och fundera på! Om vädret vill sig :)

• Anonym

Jag ska försöka förtränga att det är midsommar. Vi bor utomlands och min sambo kommer vara bortrest över midsommar. Bara jag och sonen hemma.

Försöker dessutom gå ner i vikt så kan inte ens unna mig en liten smörgåstårta till tröst..

• Anova

Jag ska fira midsommar hemma, med min sambo och hans bror. Känns som vi växt ifrån behovet av att festa på midsommar, utan nöjer oss med en god middag.

• BlommyNess12
    SuzR skrev 2009-06-16 16:52:42 följande:
    precis vad jag oxå tänkte. jag bjuder in mig själv ibland, fungerar utmärkt och än så länge är det ingen som har sagt nej eller tittat konstigt:)
    Nej, samma här. De flesta säger bara "javisst, ju fler desto roligare"
Svar på tråden Ni utan vänner - vad gör ni på midsommar?