Känner igen mig. Vi ska bara vara hemma, äta gott och så. Men blir stressad för all frågar hela tiden vad vi ska göra i midsommar när jag försöker göra mitt bästa för att inte tänka på det.
Vi är i och för sig bjudna på en fest hos en arbetskamrat till min sambo, jag är gravid och har aldrig träffat dessa människor innan och det ligger utanför stan och vi har svårt att ta oss och jag är rädd att det blir massa fylla. Andra alternativet, som skulle kunnat vart såå mysigt, är till svärmors stuga på västkusten, problemet där är svärmor som är väldigt glad i alkohol och blir pissefull på alla högtider (packad kl 15 på julafton så jag fick ta hand om allt, mat, dukning, senil mormor och morfar o.s.v.). Det ligger också så till att det inte går att ta sig hem eftersom vi inte har bil. Så jag väljer hemma. Jo, min familj bor 70 mil bort så där kan vi inte vara, lite synd.
Nån sa nåt om picnic här ovan, det lät ju som en idé, i alla fall ta en picnic-lunch på dagen, det ska jag klart ta och fundera på! Om vädret vill sig :)