• Anonym (Anna)

Ni utan vänner - vad gör ni på midsommar?

Jag och min sambo har lite bekanta och så.. men inga direkta vänner att umgås med vid högtider eller ens att bjuda hem på lördagsmiddag..

Nu när midsommar närmar sig kommer helg-paniken som ett brev på posten. vad ska man hitta på utan vänner..

Ni som inte umgås så mycket med andra - vad ska ni hitta på i midsommaR?

• Svar på tråden Ni utan vänner - vad gör ni på midsommar?
  • Anonym (Oxå solo)

Jag ska jobba, min sambo är inte här och jag har inga vänner här heller. Är nyinflyttad och frågade runt lite på jobbet men fick inget napp. Bokade tvättstugan på kvällen. kul...... Så ska vi tävla om vem som är ensammast så vinner jag med hästlängder. Har inga barn heller, och inga husdjur om inte dammråttor räknas.

Ni får kolla om ni kan hitta ngn firande i omgivningen, det brukar finnas en hel del som arrangeras. Ta med picnic, kan säkert vara trevligt.

• EttElaktTroll

*ännu surare*

*svär jättefula ord*

kan du killa mig under foten? annars kastar jag bakpotatis på dig

Mieria skrev 2009-06-18 01:29:20 följande:
    Där ser ni varför potatis är bättre!!!!
  • EttElaktTroll

Ny, färsk... saksamma

LillPajsarn skrev 2009-06-18 01:32:49 följande:
    Nypotatis?
  • LillPajsarn

Det heter väl enna färskpotatis.

• LillPajsarn

Nu blev jag trött i ena ögat, ska gå och nana mig. Godnatt på er töser!

• Anonym (vet inte just)
    Anonym (Oxå solo) skrev 2009-06-18 01:33:27 följande:
    Jag ska jobba, min sambo är inte här och jag har inga vänner här heller. Är nyinflyttad och frågade runt lite på jobbet men fick inget napp. Bokade tvättstugan på kvällen. kul...... Så ska vi tävla om vem som är ensammast så vinner jag med hästlängder. Har inga barn heller, och inga husdjur om inte dammråttor räknas.Ni får kolla om ni kan hitta ngn firande i omgivningen, det brukar finnas en hel del som arrangeras. Ta med picnic, kan säkert vara trevligt.
    Funderat på att ta dubbla pass den dagen. Lär ju inte vara någon annan som tvättar, känns det som. Inga barn här heller, och inga husdjur. Hade dammråttor räknats hade jag varit rik, dock. Kanske får ta och sortera dem i helgen.
  • Buttons

Tänk så olika vi kan vara. Själv önskar jag att jag fick spendera midsommarafton själv med lite god mat ( =inte sill) och en bra film. Jag gillar inte traditioner av just den anledningen att många känner ett tvång om att det måste vara på ett visst sätt. Jag brukar, ve och fasa, inte heller gå på nyårsfesterom det inte handlar om riktigt nära vänner. Jag hellre ensam. Och nej, jag är inte en mystisk kuf, jag gillar bara inte den typen av tillfällen när man _måste_ har roligt om man inte vill framstå som en loser. Dessutom trivs jag väldigt bra i mitt eget sällskap.

• Anonym (vet inte just)
    Buttons skrev 2009-06-18 01:46:40 följande:
    Tänk så olika vi kan vara. Själv önskar jag att jag fick spendera midsommarafton själv med lite god mat ( =inte sill) och en bra film. Jag gillar inte traditioner av just den anledningen att många känner ett tvång om att det måste vara på ett visst sätt. Jag brukar, ve och fasa, inte heller gå på nyårsfesterom det inte handlar om riktigt nära vänner. Jag hellre ensam. Och nej, jag är inte en mystisk kuf, jag gillar bara inte den typen av tillfällen när man _måste_ har roligt om man inte vill framstå som en loser. Dessutom trivs jag väldigt bra i mitt eget sällskap.
    Känner igen det där om att inte vilja känna ha-kultvånget. Det blir ju aldrig så strålande som man tänkt. Det vet jag ju. tror det är när man har känslan av att man faktiskt inte har något val än att inte gå på någon av dessa "storslagna" fester som det blir jobbigt.
  • Anonym (mm---x-x---mm)

Till nästa midsommar borde vi samla ihop ett gäng fl-are och fira tillsammans någonstans i landet

Svar på tråden Ni utan vänner - vad gör ni på midsommar?