• Anonym (Anna)

Ni utan vänner - vad gör ni på midsommar?

Jag och min sambo har lite bekanta och så.. men inga direkta vänner att umgås med vid högtider eller ens att bjuda hem på lördagsmiddag..

Nu när midsommar närmar sig kommer helg-paniken som ett brev på posten. vad ska man hitta på utan vänner..

Ni som inte umgås så mycket med andra - vad ska ni hitta på i midsommaR?

• Svar på tråden Ni utan vänner - vad gör ni på midsommar?
  • Anonym

Vi har heller inga vänner och ska sitta hemma. Ska iaf äta lite sill, potatis o jordgubbar. Som tur är åskar det och regnar här nu, det känns lite bättre då än om det hade varit sol

• Anonym (Hm)
    Anonym skrev 2009-06-19 14:51:47 följande:
    Vi har heller inga vänner och ska sitta hemma. Ska iaf äta lite sill, potatis o jordgubbar. Som tur är åskar det och regnar här nu, det känns lite bättre då än om det hade varit sol
    Visst också. Här regnar det inte men det är molnigt som bara den så det kommer nog börja snart! Jag kan inte äta fisk så vi äter i stort sett aldrig traditionell midsommarmat utan det brukar bli grilla på midsommar. Har suttit och kikat recept nu på vad vi skulle kunna äta och blev på lite bättre humör. Vem behöver massa folk runt sig som ska heva sig i fyllan när man har varandra i alla fall? :)
  • Anonym (Linda)

Har en 14 åring som aldrig gillat gå till firandet runt midsommarstången... Nu när jag har en ny sambo (sedan 4 år) är inget sig likt.
    Jag är uppväxt med sill, nubbe jordgubbstårta, dragspelsmusik osv nu får jag en middag som startar ikväll med mat som inte är traditionell midsommarfirande utan älsklingsrätter som lagas istället.

Jag känner mig fruktansvärt otacksam mot min svärmor som fixar så att alla ska bli glada men jag känner bara en stor klump i magen.
    Det är inte så här jag vill fira.
    Men vad ska man göra karln vill ju så gärna och för att helt enkelt inte att det ska bli bråk så går vi.
    Men hela mitt jag skriker nej jag vill inte.

Innan karln så träffades ett kompisgäng varje midsommar, påsk osv (+regelbundet annars också) vi hade oftast knytis, där alla deltog med vad de ville. Oftast satt vi tjejer och diskuterade så inte alla kom med nubben.
    Dessa midsommrar är ett alternativ till hur jag vill ha det, men som det är nu kan jag bara säga att jag vill verkligen inte och nu är det för sent att avboka

=(

• Anonym

Hej hej
    Vi har inte heller så mkt vänner, men mkt bekanta..
    Men vi ska vara hemma o så ska vi packa för vi flyttar om en vecka.. så vi har lite skylt på de. ;)
    Men men.. får ta igen de nästa år.

• Anonym (79:an)

Vi är ensamma med bebis. Mulet ute, ska se film och jag har förlossningsdepp och kurar i soffhörnet m liten. Drömmer mig bort till spanska solkusten...

• Anonym
    Ninni76 skrev 2009-06-19 15:47:15 följande:
    Vi har massor av vänner, men jag njuter att vara ensam med min familj
    Önskar jag var som du.. eller jag njuter oxå av att slippa göra ngt, men har svårt att stå för de.. känns ju som att alla alla alla ska göra ngt. Oskriven lag...
  • Ninni76

Jag kände så oxå förr, hade panik att barnen inte fick göra något. Men de sista 3 åren har jag känt att jag dör om jag måste hålla på att fixa och göra en massa saker.
    Så nu är det bestämt vi sitter och myser bara våran lilla familj, äter sill o. potäter sedan har vi varit ute och lekt.

• Anonym (mammaT2)

Hemma ensam med barnen. Inga föräldrar. fadern dragit på fest, åter hemma söndag. Ingen inbjudan till någon, jag har heller inte ansträngt mig för att besöka någon eller bjuda hem någon, och för den delen har jag få vänner. Känns som en helt vanlig dag..Men visst undrar man hur allt festfolk har det...Hatar storhelger..

• Em00

Äsch, det kommer fler fester och tillfällen för god mat!
    Blir hemma, lite godis och läsk och så sims3!

Svar på tråden Ni utan vänner - vad gör ni på midsommar?