• S vali s

Kärringmaffian del 13

{#lang_emotions_heart}Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 {#lang_emotions_heart}

Här tjattrar vi om stort & smått

Den late får brått när det blir kväll
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
    Dags för ny tråd mina kära vänner

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
  • Svar på tråden Kärringmaffian del 13
  • S vali s
    MRSVi skrev 2009-06-23 23:42:46 följande:
    Lasse Åbergs Disneymuseum i Bålsta?
    Där har vi varit
    Det lutar åt Skansen eller kanske Parken Zoo i Eskilstuna.... vi får se

Nu ska jAG SOVA, UPP TIDIGT I MORGON BITTI

Oppps capslock *sorry*
    Den late får brått när det blir kväll
  • Kazeer
    Kazeer skrev 2009-06-23 22:23:55 följande:
    Gustav underhåller oss med "sång" och "dans" Undrar om han kommer att sova länge i morgon bitti med tanke på hur sent han är uppe idag?
    God morgon!
    Svaret på min fråga är ett rungande "NEJ" . Ganska precis klockan sex kom Gustav in till oss och han skulle inte sova vidare.

Gissa vad vi gör nu? Just det, vi kollar på Teletubbies
    Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • Mokiia 2006
    Heisan skrev 2009-06-23 22:25:56 följande:
    Har varit hos hästen, hon blir så putt när jag kollar hennes tuttar så hon försöker sparka mig, jag har löst det genom att ta en skottkärra o ställa vid hennes bakben... Det funkar.. JAg har sovit alldeles för lite de senaste dagarna.. KIbban bra att kolla upp, Sandra har oxå fått äta vitaminer under en kortare period-fast hon vägrade ta dem innan hon hade fått läsa på burken så att jag inte försökte förgifta henne.. Jagh ar plockat minst 30 vandrande fästingar på Adina o skall strax gå o lägga mig, stiger upp fem för att kolla hästen, vissa nätter åker jag vid 1-2 oxå..*pust* Svalis-man får tröttna, faktiskt, fast jag måste säga att jag tycker att det är härligt att du låter Linnsan välja kläder själv... Det är trist med föräldrar överlag som inte lyssnar på barnen bara för att de är "små" o prackar på dem sin klädsmak trots att de uttrycker en egen..
    Har hon gått över tiden?
  • Mokiia 2006
    S vali s skrev 2009-06-23 23:48:33 följande:
    Där har vi varit Det lutar åt Skansen eller kanske Parken Zoo i Eskilstuna.... vi får se Nu ska jAG SOVA, UPP TIDIGT I MORGON BITTI Oppps capslock *sorry*
    Vi ska åka till parken Zoo innan semestern är slut..säg till om du vill ha sällis-
  • Kazeer

Tvätt, tvätt, tvätt, tvätt ... vilka berg av tvätt det kan bli. Det blev lite stressigt med tvätten, nu när Gustav och Mats ska åka iväg. Nästan alla Gustavs kläder låg i tvättkorgen. Men nu börjar jag komma ikapp. Torkskåpet har fått jobba lite. Normalt sett så använder jag det inte.

• MRSVi
    Kazeer skrev 2009-06-24 08:28:47 följande:
    Tvätt, tvätt, tvätt, tvätt ... vilka berg av tvätt det kan bli. Det blev lite stressigt med tvätten, nu när Gustav och Mats ska åka iväg. Nästan alla Gustavs kläder låg i tvättkorgen. Men nu börjar jag komma ikapp. Torkskåpet har fått jobba lite. Normalt sett så använder jag det inte.
    Om vi kör en maskin eller två maskiner om dan brukar det funka...men det gäller att inte halka efter.
  • Kazeer
    MRSVi skrev 2009-06-24 08:31:21 följande:
    Om vi kör en maskin eller två maskiner om dan brukar det funka...men det gäller att inte halka efter.
    Två maskiner om dagen . Jag kör inte mer än 4-5 maskiner per vecka, oftast på helgen.
  • MRSVi
    Kazeer skrev 2009-06-24 08:33:38 följande:
    Två maskiner om dagen . Jag kör inte mer än 4-5 maskiner per vecka, oftast på helgen.
    En om dagen täcker för det mesta alla kläder, men när jag byter sängkläder är det ju tre sängar... o vi har fyra duschhanddukar, sen alla andra handdukar, det tar plats.
  • Kazeer
    MRSVi skrev 2009-06-24 08:36:03 följande:
    En om dagen täcker för det mesta alla kläder, men när jag byter sängkläder är det ju tre sängar... o vi har fyra duschhanddukar, sen alla andra handdukar, det tar plats.
    Ja, handdukar tar plats, det håller jag med om ... och sängkläder. Det jag tycker är jobbigt med tvätten är sorteringen. Jag skulle vilja färgsortera min tvätt ännu mer än vad jag redan gör men då skulle det ta evigheter att få ihop tillräckligt med tvätt för att fylla en maskin.
Svar på tråden Kärringmaffian del 13