• S vali s

Kärringmaffian del 13

{#lang_emotions_heart}Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 {#lang_emotions_heart}

Här tjattrar vi om stort & smått

Den late får brått när det blir kväll
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
    Dags för ny tråd mina kära vänner

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
  • Svar på tråden Kärringmaffian del 13
  • stora storken
    Caffreys skrev 2009-06-24 18:38:56 följande:
    Nackdelen med ett nytt tel.nr är alla dessa försäljare som ringer. Har ännu inte fått nix inkopplat.
    Känner igen det....usch sen ökar det precis innan Nix träder i kraft...
    ♥♥♥Att vara en smula barn det är att vara verkligt vuxen♥♥♥
  • modestyonly

stora storken skrev 2009-06-24 18:54:16 följande:

Känner igen det....usch sen ökar det precis innan Nix träder i kraft...
    Kanske ska passa på att registrera sig nu när man ska ha semester, då kan dom ringa bäst dom vill
  • modestyonly

Nu har vi bestämt oss för att få Oscar blöjfri! Han har envist vägrat att vara utan blöja, hittills! Nu tog jag tag i saken och sa att han skulle sitta på toa eller pottan, en liten stund varje gång vi byter blöja! Nu kom resultatet i pottan..

• Kazeer
    modestyonly skrev 2009-06-24 19:15:42 följande:
    Nu har vi bestämt oss för att få Oscar blöjfri! Han har envist vägrat att vara utan blöja, hittills! Nu tog jag tag i saken och sa att han skulle sitta på toa eller pottan, en liten stund varje gång vi byter blöja! Nu kom resultatet i pottan..
    Duktig Oscar!

Vi har tänkt att börja pottträna Gustav nu i sommar ... men han verkar inte intresserad. En morgon för någon vecka sedan var hans nattblöja torr. Ett ypperligt tillfälle, tyckte jag, att sätta honom på pottan. Men det ville han ICKE!
    Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • Heisan

Halloj, mötet i dag handlade om att förklara för Morgan processen som ligger framför honom... Han kommer att bli kallad till ett polisförhör o sedan så tar åklagaren ställning...

Mycket trevlig o klok kille måste jag säga-han visste hur man pratar så att barn förtår-o han vände sig till Morgan o inte mig..

Respekt för en sådan människa...

• stora storken

Grattis Oscar...

Här jobbar vi oxå...Wille bara total vägrar...förra sommaren var han mer eller mindre torr...men så kom vi tillbaka till dagis....då gick det inte alls...men men vi ska ta nya ta....han är så medveten...är vi och badar så säger han till  och springer upp i buskarna för att kissa....men sen när vi badat klart SKA blöjan på...

♥♥♥Att vara en smula barn det är att vara verkligt vuxen♥♥♥
  • modestyonly
    Kazeer skrev 2009-06-24 19:31:03 följande:
    Duktig Oscar!Vi har tänkt att börja pottträna Gustav nu i sommar ... men han verkar inte intresserad. En morgon för någon vecka sedan var hans nattblöja torr. Ett ypperligt tillfälle, tyckte jag, att sätta honom på pottan. Men det ville han ICKE!
    Jag har medvetet tagit det lugnt, har haft sängvätare!!
  • S vali s

Go kväll damer

Den här dagen kan bäst beskrivas med ett ord - trötthet
    Iofs var det lungt på jobbet men ändå jobb "nonstop". Hämtade Linn klockan fyra o tänkte vara smart dvs åka in till McDonalds o käka middag = jag slapp laga mat o Linn skulle dessutom kunna leka av sig lite i lekplatsen där *sure*
    Det första hon gjorde när vi satte oss var att slå omkull min dricka, typ det enda jag var sugen på {#lang_emotions_demon}
    sen bestämde hon sig för att det var livsfarligt att åka rutchkanan - det kunde ju komma fåglar
    Väl hemma var det mest "lek med mig mamma" och det var kanske inte vad jag var sugen på direkt, efter att ha jobbat 7:30 - 15:30 med enbart 30min. lunchrast så hade det varit rätt skönt att iallafall få sitta fem minuter...
    Nåja nu ligger hon men dessvärre verkar John Blund vara långt borta

Nåja, dagen har inneburit ngr glädjeämnen iallafall - fick veta min nya lön idag Eftersom det senaste året bäst kan beskrivas med två ord dvs vab och sjuk så hade jag inga större förväntningar utan förutsatte att jag skulle få det lägsta men ack vad jag bedrog mig
    2200:-/mån *yippey* dessutom retroaktivt from 1april
    Nu börjar det äntligen kännas att jag är ifatt lönemässigt, dvs jag vet att jag numera tillhör "top fem" i vår grupp och det är f*n i mig inte mer än rätt med tanke på min utbildning/erfarenhet

Dessutom har våra helgplaner löst sig, Pauls kompis undrade om vi hade lust att hänga med ut och segla på lördag - ja tack gärna
    Vem tackar nej till att få njuta av sommar, sol & Sthlm´s skärgård
    Inte vi iallfall

• S vali s
    Kazeer skrev 2009-06-24 08:40:04 följande:
    Ja, handdukar tar plats, det håller jag med om ... och sängkläder. Det jag tycker är jobbigt med tvätten är sorteringen. Jag skulle vilja färgsortera min tvätt ännu mer än vad jag redan gör men då skulle det ta evigheter att få ihop tillräckligt med tvätt för att fylla en maskin.
    Jag är en tvättmarodör
    Här färgsorteras det noggrannt plus att jag av ngn anledning fortfarande tvättar Linns kläder för sig - fråga mig inte varför, det bara är så
    Här körs det nog en maskin om dagen i genomsnitt, ja plus Joakim då som tvättar sitt på egen hand
  • S vali s
    modestyonly skrev 2009-06-24 19:15:42 följande:
    Duktigt Oscar

Linn gör fortfarande nr2 i blöjan, hon totalvägrar att "poopa" i pottan eller toan men vi låter henne hållas, finns liksom ingen anledning att ta strid om en sån ska, tids nog löser det sig ändå
Svar på tråden Kärringmaffian del 13