Kärringmaffian del 13
Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 
Här tjattrar vi om stort & smått
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
Dags för ny tråd mina kära vänner
www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 
Här tjattrar vi om stort & smått
stora storken skrev 2009-06-24 18:54:16 följande:
Nu har vi bestämt oss för att få Oscar blöjfri! Han har envist vägrat att vara utan blöja, hittills! Nu tog jag tag i saken och sa att han skulle sitta på toa eller pottan, en liten stund varje gång vi byter blöja! Nu kom resultatet i pottan..
Halloj, mötet i dag handlade om att förklara för Morgan processen som ligger framför honom... Han kommer att bli kallad till ett polisförhör o sedan så tar åklagaren ställning...
Mycket trevlig o klok kille måste jag säga-han visste hur man pratar så att barn förtår-o han vände sig till Morgan o inte mig..
Respekt för en sådan människa...
Grattis Oscar...
Här jobbar vi oxå...Wille bara total vägrar...förra sommaren var han mer eller mindre torr...men så kom vi tillbaka till dagis....då gick det inte alls...men men vi ska ta nya ta....han är så medveten...är vi och badar så säger han till och springer upp i buskarna för att kissa....men sen när vi badat klart SKA blöjan på... ![]()
Go kväll damer
Den här dagen kan bäst beskrivas med ett ord - trötthet
Iofs var det lungt på jobbet men ändå jobb "nonstop". Hämtade Linn klockan fyra o tänkte vara smart dvs åka in till McDonalds o käka middag = jag slapp laga mat o Linn skulle dessutom kunna leka av sig lite i lekplatsen där *sure*
Det första hon gjorde när vi satte oss var att slå omkull min dricka, typ det enda jag var sugen på 
sen bestämde hon sig för att det var livsfarligt att åka rutchkanan - det kunde ju komma fåglar
Väl hemma var det mest "lek med mig mamma" och det var kanske inte vad jag var sugen på direkt, efter att ha jobbat 7:30 - 15:30 med enbart 30min. lunchrast så hade det varit rätt skönt att iallafall få sitta fem minuter...
Nåja nu ligger hon men dessvärre verkar John Blund vara långt borta
Nåja, dagen har inneburit ngr glädjeämnen iallafall - fick veta min nya lön idag
Eftersom det senaste året bäst kan beskrivas med två ord dvs vab och sjuk så hade jag inga större förväntningar utan förutsatte att jag skulle få det lägsta men ack vad jag bedrog mig
2200:-/mån *yippey* dessutom retroaktivt from 1april
Nu börjar det äntligen kännas att jag är ifatt lönemässigt, dvs jag vet att jag numera tillhör "top fem" i vår grupp och det är f*n i mig inte mer än rätt med tanke på min utbildning/erfarenhet
Dessutom har våra helgplaner löst sig, Pauls kompis undrade om vi hade lust att hänga med ut och segla på lördag - ja tack gärna
Vem tackar nej till att få njuta av sommar, sol & Sthlm´s skärgård
Inte vi iallfall ![]()