• S vali s

Kärringmaffian del 13

{#lang_emotions_heart}Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 {#lang_emotions_heart}

Här tjattrar vi om stort & smått

Den late får brått när det blir kväll
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
    Dags för ny tråd mina kära vänner

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
  • Svar på tråden Kärringmaffian del 13
  • Kazeer
    MRSVi skrev 2009-06-24 20:10:13 följande:
    Spola av honom, vattenslang eller dusch?
    Det skötte han så bra själv, eftersom han lekte med vattenslangen vid det tillfället
    Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • S vali s

Nu sover min lillskrutta...

Nu är det bara frågan om jag ska plocka lite, drar ett varv med dammsugaren, vika lite tvätt eller om jag bara ska ta´t lungt
    Om jag skippar dessa "måsten" så innebär det bara att det blir ännu mer att plocka på fredag, ännu mer hundhår att dammsuga...

• modestyonly
    Kazeer skrev 2009-06-24 20:05:31 följande:
    Det finns ju ingen anledning att stressa. Jag försöker få honom intresserad lite då och då men lägger ner när han inte vill. Han får gå utan blöja i trädgården nu när det börjar bli varmare. Men vad förväntas jag göra om han kissar?
    Inte göra så mycket annat än att säga, oj, vad var det som kom där? sen berätta att man kan göra likadant på pottan eller toan! Berätta att man kan "vattna" buskarna, då går han ju automatiskt undan, så som vuxna när dom kissar ute!
  • S vali s

På dagis idag hade Linn sagt att hon ville kissa som en hund...

Ylva som har två hanhundar undrade lite hur det skulle gå till, om hon skulle lyfta på ett ben eller hur hon skulle göra...
    Linn hade strippat av sig alla kläder och satt sig på huk - Titta nu kissar jag som Molly
    *unge*
    Ylva konstaterade dock bara att, ja just det det finns ju tikar ochså och dom "sitter" ju ner o kissar

• Kazeer
    modestyonly skrev 2009-06-24 20:18:17 följande:
    Inte göra så mycket annat än att säga, oj, vad var det som kom där? sen berätta att man kan göra likadant på pottan eller toan! Berätta att man kan "vattna" buskarna, då går han ju automatiskt undan, så som vuxna när dom kissar ute!
    Ska testa det. Jag hade pottan med ut men visste som sagt inte vad jag skulle göra/säga...
    Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • S vali s
    modestyonly skrev 2009-06-24 20:22:18 följande:
    Nu börjar mina auktioner gå ut, spännande
    *håller tummarna*
  • MRSVi
    S vali s skrev 2009-06-24 20:18:10 följande:
    Nu sover min lillskrutta... Nu är det bara frågan om jag ska plocka lite, drar ett varv med dammsugaren, vika lite tvätt eller om jag bara ska ta´t lungt Om jag skippar dessa "måsten" så innebär det bara att det blir ännu mer att plocka på fredag, ännu mer hundhår att dammsuga...
    Plocka lite, strunta i dammsugning o tvätt.
  • S vali s
    MRSVi skrev 2009-06-24 20:33:06 följande:
    Plocka lite, strunta i dammsugning o tvätt.
    Hmmm... Vet ju att vi blir borta hela dagen i morgon, har planer på att hitta på nå´t efter jobbet på fredag...
    Nåja, först o främst ska jag fixa mig en latte nu när espressomaskinen är rengjord
  • MRSVi
    S vali s skrev 2009-06-24 20:37:50 följande:
    Hmmm... Vet ju att vi blir borta hela dagen i morgon, har planer på att hitta på nå´t efter jobbet på fredag... Nåja, först o främst ska jag fixa mig en latte nu när espressomaskinen är rengjord
    Espressomaskinen? Jag fick minsann ingen latte!
Svar på tråden Kärringmaffian del 13